Auteur Topic: Gezocht: Honda Transalp XL600V  (gelezen 305 keer)

Offline Jorritheijn

Gezocht: Honda Transalp XL600V
« Gepost op: 09 februari 2018, 11:43 »
Beste Motorliefhebbers,

Heeft iemand nog een mooie transalp 600 te koop staan?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,
Jorrit

Offline Oldtimer

PD06 1994 blauw.
Honda VT500C Shadow 1984 Californian model
En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Jorritheijn

Re: Gezocht: Honda Transalp XL600V
« Reactie #2 Gepost op: 09 februari 2018, 17:57 »
Ziet er goed uit Oldtimer, helaas niet helemaal wat ik zoek ivm de banden, lage ruit en geen handkappen. Wel bedankt :)

Offline Petrus64

« Reactie #3 Gepost op: 09 februari 2018, 18:03 »
Het lijkt me dat dat bijzaken zijn, is in een handomdraai op te lossen.  De technische en optische staat lijken mij voorop te moeten staan toch?
Tenzij je de kleur niet mooi vind.. ;)

Grtz
Peter
Grtz
Peter

Offline Trigger

« Reactie #4 Gepost op: 09 februari 2018, 18:25 »
Ziet er goed uit Oldtimer, helaas niet helemaal wat ik zoek ivm de banden, lage ruit en geen handkappen. Wel bedankt :)

Dat zijn nou juist de allermakkelijkste zaken om aan te pakken, en als je een motor van oldtimer koopt weet je in ieder geval dat hij in orde is. Ruitje wisselen is een kwartiertje werk, handkappen een half uur en banden een uurtje bij een clubdealer.
Transalp XL600V

Offline Jorritheijn

« Reactie #5 Gepost op: 09 februari 2018, 18:54 »
Dat is zeker waar heren, maar het zijn voornamelijk de kosten die erbij komen kijken.

Oldtimer, wat is de KM-stand en hoeveel vraag je ervoor?

Offline Trigger

« Reactie #6 Gepost op: 09 februari 2018, 19:01 »
Dat is zeker waar heren, maar het zijn voornamelijk de kosten die erbij komen kijken.

De onvoorziene kosten van een willekeurige Alp die wellicht achterstallig onderhoud heeft vallen in het niet bij de kosten die je niet hoeft te maken omdat Oldie de motor helemaal heeft nagelopen. De mijne was 1700 aanschaf en had voor nog eens dat bedrag in achterstallige problemen die bij de aanschaf niet zichtbaar waren.

Neem nou van ons aan, wij kennende deze motor een beetje, er zijn er niet zoveel meer van, het is de moeite waard om voor een model te gaan van een betrouwbare verkoper.
Transalp XL600V

Offline Oldtimer

« Reactie #7 Gepost op: 09 februari 2018, 21:40 »
Mensen ( trigger & Petrus ) dank voor het vertrouwen. Top.

Even een kanttekening hierbij.
Deze motor is van een clublid geweest en ik heb er een ander blok onder gebouwd waarvan in elk geval de cilinders nagenoeg nieuw zijn. De meetgegevens hiervan zijn beschikbaar.
Verder zijn alle vloeistoffen en pakkingen vernieuwd en is de carb ultrasoon gereinigd en afgesteld
Ik heb alle slijtbare delen voor zover nodig vervangen en de keuze van de banden is aan de gebruiker.
Wanneer er nieuwe banden op moeten kost dat gewoon wat meer.
Als er serieuze belangstelling is voor een technisch goede en betrouwbare Transalp wil ik wel verder.
In elk ander geval kun je veel beter naar een verkoper die hem netjes poetst en 2000 euro vraagt, waar je dan later achter komt dat je nog ongeveer 6 a 700 euro mag uitgeven voor de versleten delen.
Wanneer het alleen gaat over handkappen, banden en ruit ben ik hier erg snel mee klaar.
bytheway, er zitten nu wel degelijk handkappen op en ook spiegels die niet op deze foto staan.

Ik heb geen zin om op deze manier te onderhandelen en heb antwoord gegeven op de vraag of iemand een MOOIE Transalp 600 heeft staan.
Die heb ik staan en daarbij ook nog een zeer betrouwbare.
Kun je iets beters of nog mooier vinden, dan veel succes.

Oldie

Hier de huidige foto's:

« Laatst bewerkt op: 10 februari 2018, 11:40 door Oldtimer »
PD06 1994 blauw.

Offline Jorritheijn

« Reactie #8 Gepost op: 10 februari 2018, 12:51 »
Beste Oldie,

Bedankt voor de informatie en de foto's. In eerste instantie was ik op zoek naar een Transalp met bepaalde opties, vandaar mijn reactie.

De motor ziet er netjes uit en het onderhoud is gedaan, wat wil je er voor hebben?

Met vriendelijke groet,
Jorrit

Offline Oldtimer

« Reactie #9 Gepost op: 10 februari 2018, 18:47 »
Ik stuur pm.
PD06 1994 blauw.