Auteur Topic: Ignitech CDI  (gelezen 364 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Oldtimer

Ignitech CDI
« Gepost op: 08 februari 2018, 16:55 »
Het is er toch van gekomen.

De digitale cdi van ignitech even besteld.
Wel aparte mailwisseling.
ff slikken dus  :o :o

Hello,
thank you, we got your money. We will send it next week.
Best regards
Blanka Vasova

IGNITECH, s.r.o
.

Uiteindelijk bericht dat hij onderweg is.  pfffffff

de enkele cdi kost 134 euro en de dubbele dus inclusief de benodigde adapters 204 euro.
Ook veel geld maar dan heb je ook wat.
PD06 1994 blauw.
Honda VT500C Shadow 1984 Californian model
En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Trigger

Re: Ignitech CDI
« Reactie #1 Gepost op: 08 februari 2018, 18:10 »
Als hij geen sjoege geeft / niet start,controleer dan de massadraad die uit de stekker van de ignitech komt. Mijn alpje had de massa ergens anders zitten in de kabelboom dus dat moest ff gecorrigeerd worden.
Transalp XL600V

Offline Oldtimer

Re: Ignitech CDI
« Reactie #2 Gepost op: 08 februari 2018, 18:17 »
Van welk bouwjaar is jouw alpje ???
Ik weet dat er verschil zit in die cdi's.
Je moet bij bestelling ook het juiste bouwjaar aangeven.

Kreeg ook deze melding van Ignitech

We know two types of XLV600 ignition:

1) 1987-1988 - without sidestand security circuit

2) 1989-1995 - with sidestand security circuit


« Laatst bewerkt op: 08 februari 2018, 18:23 door Oldtimer »
PD06 1994 blauw.
Honda VT500C Shadow 1984 Californian model
En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Trigger

Re: Ignitech CDI
« Reactie #3 Gepost op: 08 februari 2018, 18:27 »
Ik heb hem bij Ruud van Tovami in Goes gekocht :).

Mijn kenteken zegt februari 1989 maar ik heb geen sidestand security circuit.
Transalp XL600V

Offline Oldtimer

Re: Ignitech CDI
« Reactie #4 Gepost op: 08 februari 2018, 18:38 »
Ik hou jullie op de hoogte van de bevindingen. ;)
PD06 1994 blauw.
Honda VT500C Shadow 1984 Californian model
En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: Ignitech CDI
« Reactie #5 Gepost op: 08 februari 2018, 18:56 »
Mijnes al ruim 60k helemaal super :-)

Offline Jan F.

Re: Ignitech CDI
« Reactie #6 Gepost op: 08 februari 2018, 19:26 »
Op mn RD04 wel eentje kapot gehad. Viel uit doordat er intern iets te warm werd.

Groet, Jan

Offline PimW

Re: Ignitech CDI
« Reactie #7 Gepost op: 08 februari 2018, 19:45 »
Productiefoutje dan? Heb die van mij tot +50 graden zonder problemen getest.

Offline Jan F.

Re: Ignitech CDI
« Reactie #8 Gepost op: 08 februari 2018, 22:04 »
Geen idee, heeft het anderhalf jaar goed gedaan. Valt nu na 5 minuten rijden uit.

Groet, Jan

Offline Oldtimer

Re: Ignitech CDI
« Reactie #9 Gepost op: 09 februari 2018, 17:18 »
Zo,
Pakketje ontvangen. Niet gek binnen 4 dagen



We gaan testen  >:D
PD06 1994 blauw.
Honda VT500C Shadow 1984 Californian model
En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Petrus64

Re: Ignitech CDI
« Reactie #10 Gepost op: 11 februari 2018, 11:43 »
En? al kunnen uitproberen? :) Ben wel nieuwsgierig. Ik heb zelf goede ervaringen met de CDI's van de CDI shop uit DLD.
Grtz
Peter

Offline Oldtimer

Re: Ignitech CDI
« Reactie #11 Gepost op: 11 februari 2018, 12:01 »
Nog niet. Motor staat even elders in verband met de restauratie van de zwarte. ( ruimte heh )
Maar gaat er deze week nog op en maak ik proefrit.

PD06 1994 blauw.
Honda VT500C Shadow 1984 Californian model
En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Petrus64

Re: Ignitech CDI
« Reactie #12 Gepost op: 11 februari 2018, 12:06 »
Ben benieuwd. :D
Grtz
Peter

Offline Oldtimer

Re: Ignitech CDI
« Reactie #13 Gepost op: 12 februari 2018, 18:43 »
Vanmorgen even de CDI geplaatst in mijn ouwe trouwe  Alpje van 1994 en met zeer koude motor even gestart.
( ziet er nog goed uit heh voor haar leeftijd  :-*

Klein beetje choke en meteen aanslaan en mooi rustig rond lopen.
Heb nog geen kilometers gemaakt maar het blokje loopt echt mooi.

Meteen maar even groot onderhoud aangepakt.

kleppetjes even stellen, en kettingspanner check.
Klepdeksel pakking vervangen zonder het blok uit te bouwen.
Barbatruuk hoe doe je dat  8) 8)


ook de carburateurs even in de ultrasoon, olie en koelvloeistof vervangen en alle dichtingen even nalopen.
De monoshock en prolink komen ook nog aan de beurt.

Klepdeksels afnemen.
Kijk, zo doe je dat.
Radiateurs verwijderen en de bouten aan de voorzijde losmaken.
Kantel het blok dan naar voren . Handig is het om eerst de voorste deksel eraf te halen dan kan het blok iets verder kantelen.
Het terug monteren uiteraard in omgekeerde volgorde. Dus....
Eerst de achterste deksel geheel afmonteren.



PD06 1994 blauw.
Honda VT500C Shadow 1984 Californian model
En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Petrus64

Re: Ignitech CDI
« Reactie #14 Gepost op: 12 februari 2018, 19:03 »
Mooi!, ik blijf dit volgen :)
Grtz
Peter