Techniek > Honda Africa Twin

enkel op ralenti draaien...

(1/7) > >>

erwin.dekeyzer:
Hallo iedereen. Nieuw hier na 5 AT's...weet het schande.
Maar er bijna nooit problemen mee gehad vandaar...hmm.
Maar nu een tot nu toe onoplosbaar probleem.
Rij tijdje met een AT uit '93 met 45 l tank, k&n luchtfilter, mag uitlaat. Geen probleem tot wanneer hij enkel goed startte op choke maar als ik aan de gashendel draaide viel hij stil. Raar... Terug starten en de choke volledig in, draait goed - gas geven lukt niet. Op half choke, draait nog net - geen gas geven. Op choke uit valt hij stil (ook warm). Benzinepomp uitgeschakeld door rechtstreeks darmpjes te verbinden met filter, idem. Vanaf men gas wil geven valt hij stil. Bij volledig choke héééél langzaam gas geven lukt het soms om de schuiven in beweging te krijgen maar met veel knallen en stotteren. Carb er af gehaald en gereinigd, niks speciaals aan te zien. Alle vijsjes gerust gelaten want hij liep goed. De chokekabels er af gedraaid, alles normaal, veertjes werken. Kleppen geregeld, enkel voorste cilinder stond op 0.15 ipv 0.20 maar dit mag geen invloed hebben op het gas. Alles terug aangesloten en de benzinepomp getest door de toevoer aan te sluiten en de afvoer van de pomp het darmpje er af te doen en een ander darmpje aan te sluiten dat in een bidon hangt. Motor starten en benzine spuit krachtig ui de pomp, dus veronderstel niet kapot. Alles terug aangesloten en nog steeds hetzelfde verhaal. gas geven lukt niet, valt stil (staat in neutraal). Enige suggesties?

gullepumpe:
start eens met je tankdop open

Huib:
Het knallen en stotteren is misschien een teken dat het niet aan de toevoer van benzine ligt. Ontsteking iets?? Tis maar een gokje hoor....

mikkola:
Is luchtfilter schoon/goed aangesloten ?

erwin.dekeyzer:
Hallo, bedankt voor jullie reakties maar... nog niks geholpen...snik.
Tankdop open moet ik niet meer proberen want heb hem doen draaien met darm aangesloten aan trechter en deze gevuld... Ik heb de 4 bobijnen getest op weerstand (zoals aangegeven in werkplaatshandboek) en die zijn goed. De luchtfilter is een K&N luchtfilter maar heb nog de originele en deze er in gestoken, idem. Dus starten met choke aan zonder gas geven is normaal maar vanaf dat ge aan de hendel draait valt hij stil. Hopelijk niet de cdi want dat kost nog vrij veel geld dacht ik. Misschien eerst eens ene van iemand proberen, vooraleer aankoop. E rijdt hier nog ene rond. Eens vragen. Anders nog ideeën? Dank bij voorbaat, Erwin.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View