Gisteren maar eens alle prut en zout van de alp afgespoeld, en de motor flink gewassen voordat de vorst helemaal toeslaat. Vanmorgen vroeg was ik nog geen 500 meter onderweg, en de alp begint tegen te sputteren en af te slaan. Na een paar nieuwe vergeefse startpogingen, de motor op een veiligere plek gezet en nader geinspecteerd. Blijkt dat het vacuümslangetje niet meer in het blok zat. Snel gefixt en met de laatste restjes Ampère uit de accu startte de motor weer. Middenop de stadsbrug viel de alp echter weer uit en ja hoor, de vacuümslang hing weer los. Uitgelubberd dus. Met één hand de slang op zijn plaats in het blok houdend maar weer huiswaarts gereden...
Ik kan natuurlijk het slangetje ietsjes inkorten, maar ik denk dat ik maar een vers slangetje ga halen bij de Brezan ofzo. Weet iemand van jullie of dit nog een speciaal materiaal is (vanwege temperatuur) en wat de standaard diameter is van zo'n slangetje?
Conclusie: soms houdt prut en vuil essentiele spulletjes op hun plek (!)