Zo, terug van weggeweest, 3 weekjes op pad met de stichting, nu dus weer even rustig op het werk.
Aansluitend PR op de Marathon verbeterd dus voorlopig even niet sporten maar bijkomen.
Dat geeft tijd voor de Afrika-Alp. Inmiddels zijn het frame en andere spulletjes terug van de coater, viel best mee: frame, stuur, bagagerek, diverse steunen etc ontlakken, stralen en mat zwart poedercoaten: 170 euro. Alles netjes dichtgestopt, boutjes in de draadgaten enz. Top service van de lokale specialist! Foto's volgen
Van de week verder gegaan met het blok, pakkingen verwijderd, lagers eruit gehaald (op die ene na van foto 2, daar moet ik nog even een verwarm-truc voor bedenken) Wat gaat trouwens het beste, lokaal verwarmen met een heteluchtpistool of de hele carterhelft in de oven/kokend water? Aluminium is volgens mij nogal gevoelig voor warmte dus op beide manieren zou het stalen lager het moeten verliezen en er uit moeten vallen?
bericht van Ad: beide zuigers tonen wat sporen van warmlopen, advies om ze te vervangen. Beide met 4/100 mm nog heel knap in de tolerantie dus cilinders worden alleen licht opgehoond en dan kunnen er weer originele zuigers in. We gaan het zien!
De oliepomp baart me wel zorgen, ik weet niet hoe goed het te zien is maar redelijk wat pitting op de buiten- en binnenrotor en forse loopsporen (ingesleten krassen) op de zijkanten van de buitenrotor. Lag ook best wat zooi op het gaasje. Iemand een idee hoe kritiek dat is?
Volgende stappen: lagers vervangen, blokdelen reinigen/stralen, en onderblok weer in elkaar.