Auteur Topic: schetsplaat vervangen xl650v  (gelezen 777 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

schetsplaat vervangen xl650v
« Gepost op: 01 maart 2018, 16:19 »
Hallo,

De linker schetsplaat van mijn TA moet vervangen worden, door een uitschuiver in de modder en een dikke steen is de houder van de linker voetsteun afgebroken. Een nieuwe schetsplaat heb ik al.

Kan iemand me volgende bevestigen?:
De bout die in het door de schetsplaat zit lijkt ook door het blok en door de achterbrug te gaan. Moet ik de achterbrug en motorblok hiervoor ondersteunen of gaat de bout er snel in en uit gaan zonder al te veel te moeten wrikken?

Bedankt,

Groeten Maarten

Offline Waffie

Re: schetsplaat vervangen xl650v
« Reactie #1 Gepost op: 01 maart 2018, 17:24 »
Hallo,

Het motorblok hoef je niet specifiek te ondersteunen maar de achterbrug zelf gaat wel zaken, dus terwijl je deze as  verwijderd stop je een as terug via de rechterzijde .

Overigens kan deze as erg vast zitten door prut die er met de jaren tussen is gaan zitten
een stevige hamer met bij voorkeur slagkoper heeft dan de voorkeur om ze los te krijgen


succes
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline TransAlpGhost

Re: schetsplaat vervangen xl650v
« Reactie #2 Gepost op: 01 maart 2018, 22:37 »
Je uitdaging zit vooral in de bout zelf. En daarmee onderschrijf ik verder wat Ad zegt. (Die heeft de mijne ooit ook los gemept was wel met 3 man ???)
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Re: schetsplaat vervangen xl650v
« Reactie #3 Gepost op: 26 maart 2018, 12:46 »
Gisteren na enkele uren zeer hard meppen en met een stevig buis van 16mm de bout eruit gekregen. Daarna 10minuten werk en alles zat er terug op.



Merci.

Maarten.