Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 1684 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bruudmartijn

Even voorstellen
« Gepost op: 13 maart 2018, 21:56 »
Hey allemaal,

Martijn, 25 jaar uit Oud-Heusden en afgelopen oktober mijn eerste motor gekocht.
Een transalp 650 uit 2001. Geen onbekende motor. Gekocht van een goede kennis waarvan ik hem altijd mocht gebruiken als hij er niet op reed.

Uitgerust met een top koffer, midden bok en een navigatie mag ik niet klagen al zeg ik het zelf  ;D

Na het bezoeken van de stand op de motorbeurs utrecht de keus gemaakt om betaald lid te worden. Dat we samen maar een hoop ritten mogen maken 8)

Vanavond mij gelijk ingeschreven voor de cursus basecamp om zo ook te kunnen genieten van de navigatie.

Kwa onderhoud is het een en ander al gedaan. Zo heb ik de olie + filter al vervangen. Lucht filter ook gedaan aangezien de carburateurs eruit moesten om ze schoon te maken en de vlotterpakkingen te vervangen. Er zit een nieuwe gashendek tube op ( laten vermaken van een andere honda motor) omdat deze deels gebroke  was en niet meer wilde draaien.

Wat over blijft is mischien de ketting geleider en waneer het weer winter word de kat + pair systeem verwijderen. Heb al gelezen hoe het zit met kleinere sproeiers enzo.

Wie weet tot snel

Ps: hier een foto van mn lady. Heb nog geen betere, dat komt nog wel

Offline luwe

Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2018, 22:22 »
goede keus en welkom  uit Enschede Twente ;)  land 

Offline nemo

Re: Even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2018, 07:05 »
Welkom! groet uit Arnhem :D

Offline Bruudmartijn

Re: Even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2018, 21:35 »
Dank Dank  ;D

Nog aan het twijfelen om mee te rijden met de paas rit. heb dankzij de basecamp cursus van afgelopen donderdag avond wel alles netjes om kunnen zetten voor mijn garmin.

Offline Bruudmartijn

Re: Even voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 31 maart 2018, 22:36 »
Vandaag bezig geweest met het verversen van de rem olie.

Dat ging vlotter als gepland. Resultaat: minder kracht nodig om harder te remmen. Olie zag er verders nog goed uit maar gewoon om nu zelf bij te houden wanneer wat ververst is dit uit voorzorg gedaan.

Offline Bruudmartijn

Re: Even voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 01 juli 2018, 19:40 »
Even een update,
inmiddels zit de Huzar uitlaat er een weekje op. tot nu toe zeer tevreden erover.
Gister alleen een kleine rammel uit de uitlaat. Vermoedelijk heeft de uitlaat de ring met 4 gaatjes die erin zitten omhoog gedrukt en is gaan rammelen. Thuis even alles uit elkaar gehaald en de uitlaat onder net een andere hoek gemonteerd als daarvoor.

Vandaag samen met Trigger voor het eerst offroad gereden. Dit ging voor een beginneling zeer goed. Smaakt in ieder geval naar meer. Maar poe wat had ik het warm. Eerst maar is gaan kijken voor een door  waai jas en nog dunnere handschoenen.

Ik heb ook een klein filmpje gemaakt van de uitlaat wissel voor het geluid met originele pot en hoe het met de Huzar klinkt. Voor de geintreseerde hierbij de link  

Ook heb ik met een gekalibreerde en gekeurde een DB meeting gedaan. Dit geprobeerd zo goed mogelijk aan de RDW eisen te doen.
Het eind resultaat is als volgt:
- met DB killer een waarde van 85.8 totaal. Dit incl de na roffel met loslaten van het gas.
- zonder de DB killer een waarde van 88.9 totaal. Dit ook incl de na roffel met het loslaten van het gas.

En hierbij nog wat foto's  :))

Offline Trigger

Re: Even voorstellen
« Reactie #6 Gepost op: 01 juli 2018, 20:48 »
En zo klinkt het dan als je het niet met een aardappel probeert te filmen:

https://youtu.be/8w9CU_vDQ7o
Transalp XL600V

Offline Bruudmartijn

Re: Even voorstellen
« Reactie #7 Gepost op: 01 juli 2018, 20:59 »
 ;D ;D ;D ;D