Honda schrijft geen C3 voor dus waarom zou je daar van af wijken. En hoezo trillingen en loadwisselingen, die worden toch opgevangen door je schokdemper en je banden. Dan zou je ook kunnen gaan zeggen dat een C4 of C5 lager nog beter is want nog iets meer spelling dus dat vangt nog meer trillingen op. BS
Nou ja, Honda schrijft ook geen conische kegellagers voor in het balhoofd voor, en toch doen we dat ook omdat ze beter geschikt (zouden) zijn tegen loadwisselingen (zgn. 'inslaan').
Balhoofdlagers slaan, ondanks de vering, demping en banden, ook gewoon in, dus die stelling is maar ten dele waar.
Ik weet niet of er ook nog C4 of 5 lagers bestaan. En of die daarmee dan een nog grotere speling zouden hebben..?
Ik kan die vent zijn verhaal niet direkt verifieren, maar in de aandrijftechniek is er voor ieder asje een ander lagertje bedacht. Dus ik wilde het niet zomaar als BS van de hand wijzen.
Maar, ongeacht welke motordealer-site je Googled, ze bieden DDU's aan zonder verdere extra specificatie.