Auteur Topic: ontstekingsproblemen na eenzame opsluiting in container  (gelezen 980 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline alain

Vorig jaar had mijn TA600 van 94 ontstekingsproblemen na opsluiting gedurende een maand in een krat. Na dagenlange miserie bleek de oorzaak te liggen in oxidatie van de connector tussen opnemer en kabelboom onder benzinetank vooraan.

Ik heb nu mijn Transalp terug na verblijf van meer dan twee maanden in een container ergens op zee. Jullie raden het al: opnieuw ontstekingsproblemen. Morgen haal ik zadel en tank er af om de connectoren te inspecteren.

In zo een container raakt alles doordrenkt van hetgeen in de opgesloten lucht hangt: zilte zeelucht en benzine.
Mijn bagage ligt nu al enkele weken te verluchten op de zolder. De benzinelucht raakt er geleidelijk aan uit.

De (8 maand oude) losgekoppelde batterij stond helemaal droog. Na vullen en laden is ze gelukkig weer tiptop in orde.

Heeft nog iemand slechte ervaringen met verblijf van de motor in een container?
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline Oldtimer

Re: ontstekingsproblemen na eenzame opsluiting in container
« Reactie #1 Gepost op: 22 maart 2018, 19:29 »
Citaat
Heeft nog iemand slechte ervaringen met verblijf van de motor in een container?

Ja,
Heb er eens eentje in een container zien storten. Was pakketje geworden nadat bleek dat het geen brommer was maar een motor.
49,9 cc tijd  C:-) C:-)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: ontstekingsproblemen na eenzame opsluiting in container
« Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2018, 19:36 »
Bij mijn vorige werkgever zetten we alle blanke vlakken in de tectiel en dan ging de hele machine in een grote chipszak die vervolgens vaccuum gezogen werd (niet echt vaccuum natuurlijk). Gingen ook een paar handen van die vochtvreters in.
Anders overleefd het de reis niet....

Met mijn motor ook wel eens het strand op geweest, zie je ook meteen...

Offline xrvtuur

Re: ontstekingsproblemen na eenzame opsluiting in container
« Reactie #3 Gepost op: 22 maart 2018, 22:10 »
als je hem nog eens op een bootje zet is dit misschien het proberen waard voor die 3 tientjes: 

https://www.louis.nl/artikel/louis-vci-vouwgarage-tegen-corrosie/10008312?list=365f4098f1d39510e9db4bd1bf1507de
Varadero SD02  2004

Offline alain

Re: ontstekingsproblemen na eenzame opsluiting in container
« Reactie #4 Gepost op: 23 maart 2018, 09:03 »
als je hem nog eens op een bootje zet is dit misschien het proberen waard voor die 3 tientjes: 

https://www.louis.nl/artikel/louis-vci-vouwgarage-tegen-corrosie/10008312?list=365f4098f1d39510e9db4bd1bf1507de

Lijkt heel interessant. Ik heb nog een mooie PD06 van 93 in reserve staan.
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline alain

Re: ontstekingsproblemen na eenzame opsluiting in container
« Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2018, 11:23 »
Ik heb dus zadel en tank verwijderd en de stekkerverbindingen nagezien.

Het was opnieuw de moeite waard.
Modder, zand en oxidatie.

Modder uit Midden-Amerika, Colombia en Chili.

Zand uit Peru, Bolivië, Chili en Argentinië.

Oxidatie door zout uit woestijnen en zeelucht.
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2018, 11:26 door alain »
PD06(1994) - PD06(1993)

Petrus64

  • Gast
Re: ontstekingsproblemen na eenzame opsluiting in container
« Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2018, 12:14 »
Ja geen wonder!  :o ;D