Professioneel laten spuiten is -relatief- knetterduur. Dan zijn er betere opties:
Poedercoaten is goedkoper en zeker duurzamer, maar ik denk toch wel gauw 5 tientjes per velg. Zoals gezegd, beter het wiel ontspaken in dat geval. De spaken zul je niet kunnen hergebruiken dus zal je naar een spaker toe moeten en dat levert plm. 120 euro per wiel extra kosten op.
Het anodiseren van een velg - in iedere gewenste tint of nuance- kost 90 euro per velg. Ook dan zul je moeten ont- en herspaken. Dan kijk je naar pakweg 200 euro per wiel, maar dan heb je wel anodiseren met rvs spaken!
Ik heb het tweemaal zo gekocht op een moter, geverfd met Hammerite, en blijft -na licht opschuren- ook prima lang zitten. Uiteindeijk 'chipt' het wel (bijv. als gevolg van een bandenwissel), maar dat kun je bijtippen. Verven is wel optisch het minst nette resultaat, hoewel je Hammerite natuurlijk ook kunt spuiten met een busje.
Brom