Auteur Topic: xl700 schommelend stationair  (gelezen 581 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline turbo_henky

xl700 schommelend stationair
« Gepost op: 24 maart 2018, 20:53 »
Een (niet technische) kennis van mij heeft al jaren een XL700 en is er erg tevreden over. Echter haalde hij laatst zijn Transalp uit de winterstalling en toen viel direct op dat hij niet goed stationair loopt. Hij schommelt zo tussen de 1000 en 2000 toeren.
Nu heeft hij mij gevraagd of ik iets zou kunnen vinden wat niet goed is. Echter zie ik niks verdachts zoals een slangetje los of iets degelijks.
Ik kan op internet ook weinig technische afstel gegevens vinden, zoals hoe je een XL700 synchroniseert, TPS of stationair afstelt.
Kan iemand van hier ons helpen? Misschien herkend iemand de symptomen en weet waar we zouden kunnen zoeken.
Ik vermoed dat het misschien een sensor is die niet meet goed is, maar welke sensor en hoe zou ik dat kunnen meten. Elke suggestie is welkom.

Bij voorbaat dank.

Offline xrvtuur

Re: xl700 schommelend stationair
« Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2018, 08:08 »
slangetjes gaan niet los in de winterstalling, ook veranderd er niks aan je tps, synchronisatie of stationair toerental als hij een poosje stilstaat. maw als hij voordat hij de stalling in ging nog wel goed liep moet je het denk ik in de kwaliteit van de benzine zoeken. Gooi er eens verse benzine in en een flesje brandstof systeem reiniger. Als er een sensor kapot is geeft je motor dat aan middels een aantal keren knipperen van het FI lampje (tenminste zo is dat bij de FI varadero) En is de accu nog goed? ook wel iets wat door stalling kapot gaat,  FI heeft wel goed stroom nodig om goed te kunnen functioneren
Voor 3 tientjes heb je een werkplaats boek van Haynes, sleutelt handiger dan steeds maar weer dingen moeten opzoeken op internet.
Varadero SD02  2004