Auteur Topic: Remklauw achter, plug/pin komt niet los  (gelezen 1598 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mama Africa

Remklauw achter, plug/pin komt niet los
« Gepost op: 26 maart 2018, 14:14 »
Hi,

- Honda Africa Twin RD07a 1997 -

Mijn remblokken zijn op en ik wil deze graag vervangen maar ik loop tegen een probleem aan. De plug die in de pin zit waaraan de remblokken hangen zit muurvast. Ben nu helaas ook twee keer uitgeschoten (zoals te zien is op de foto, frustraties   >:(). Tevens lijkt de pin op het blote oog iets verbogen te zijn.

Het toepassen van vet en WD40 heeft niet geholpen. Zelfs met elektrisch aangedreven gereedschap kwam er geen beweging in. Heeft iemand nog andere tips/ervaringen hiermee?

Vooralsnog is mijn conclusie om de hele klauw te vervangen maar ik kan nauwelijks vinden waar je die kan kopen en welke ik dan moet hebben?

Bij voorbaat dank!

Mama Africa
I don't want a pickle, I just want ride on my motorcikle. I don't want to die, I just want a ride on my motorcy.........cle

Offline jeroen emke

Re: Remklauw achter, plug/pin komt niet los
« Reactie #1 Gepost op: 26 maart 2018, 14:19 »
slagschroevendraaier
still no angel found who flies at the same speed

Offline TransAlpGhost

Re: Remklauw achter, plug/pin komt niet los
« Reactie #2 Gepost op: 26 maart 2018, 14:34 »
Met een hamer op de schroevendraaier meppen terwijl je spanning zet en houdt op de draairichting. Soms kun je eerst een tikje vaster en daarna opeens wel los.
Meestal "breekt" hij dan wel los
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Oldtimer

Re: Remklauw achter, plug/pin komt niet los
« Reactie #3 Gepost op: 26 maart 2018, 15:07 »
Het buitenste deel is maar een dopje.is nog geen halve centimeter dik
 De pen zelf zie je pas als het dopje eruit is en heeft inbus.

Met een schroevendraaier tegen de klok in meppen, dan komt hij gegarandeerd los. Dopje is gewoon los verkrijgbaar, net als de pen waarmee de blokken vast zitten.
En voor alleen een kromme pen zou ik de klauw niet vervangen
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: Remklauw achter, plug/pin komt niet los
« Reactie #4 Gepost op: 26 maart 2018, 15:34 »

Lurp.

Zo noemen we dat tegenwoordig. Dat dopje is lurp gedraaid.

Allemaal zinvolle opmerkingen hierboven, alleen zou ik, gezien de constructie, "meppen" vervangen door "tikken met een kunststof hamer".


Is een goeie bekende hoor, deze. Ligt niet aan jou  ;)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline TransAlpGhost

Re: Remklauw achter, plug/pin komt niet los
« Reactie #5 Gepost op: 26 maart 2018, 23:31 »
Beetje gelijk heb je wel inderdaad. Eerst tikken en evt Meppen met beleid en een kunstof hamer is echt een goede tip. Kans dat je dan iets beschadigd is gelijk een stuk kleiner.



Lurp.

Zo noemen we dat tegenwoordig. Dat dopje is lurp gedraaid.

Allemaal zinvolle opmerkingen hierboven, alleen zou ik, gezien de constructie, "meppen" vervangen door "tikken met een kunststof hamer".


Is een goeie bekende hoor, deze. Ligt niet aan jou  ;)
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Mama Africa

Re: Remklauw achter, plug/pin komt niet los
« Reactie #6 Gepost op: 27 maart 2018, 08:11 »
Veel dank! Het is uiteindelijk gelukt met behulp van tikken, WD40 en een heteluchtpistool. Eventjes ingesmeerd met kopervet en de nieuwe is besteld :)
I don't want a pickle, I just want ride on my motorcikle. I don't want to die, I just want a ride on my motorcy.........cle

Offline voorstad

Re: Remklauw achter, plug/pin komt niet los
« Reactie #7 Gepost op: 27 maart 2018, 08:19 »
Lurp.

Zo noemen we dat tegenwoordig. Dat dopje is lurp gedraaid.

Allemaal zinvolle opmerkingen hierboven, alleen zou ik, gezien de constructie, "meppen" vervangen door "tikken met een kunststof hamer".


Is een goeie bekende hoor, deze. Ligt niet aan jou  ;)

Yup! http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=16224.msg158936#msg158936

:-)
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline nemo

Re: Remklauw achter, plug/pin komt niet los
« Reactie #8 Gepost op: 27 maart 2018, 22:16 »
Heee dit komt me bekend voor... heb vorige week het zelfde gehad aan twee kanten. En de kombi wd40 en slagschroevendraaier was bij mij de uitkomst. Die krengen kunnen behoorlijk vast zitten waardoor je ze kompleet LURP draaid.

Offline Kansloos

Re: Remklauw achter, plug/pin komt niet los
« Reactie #9 Gepost op: 29 maart 2018, 19:32 »
Mijn favoriet om zo iets los te krijgen. 
Goed bitje in je accutol en op lichte slipkoppel zetten. Blijkt deze te licht zet je hem iets zwaarder.  Door het tikken van de machine kom hij los.

Offline Ceetje

Re: Remklauw achter, plug/pin komt niet los
« Reactie #10 Gepost op: 29 maart 2018, 20:42 »
Goede tip, Kansloos. Echt zo één waarvan je denkt, waarom ben ik daar zelf nooit op gekomen? Toppie!!

Offline Qwerc

Re: Remklauw achter, plug/pin komt niet los
« Reactie #11 Gepost op: 31 maart 2018, 18:19 »
Even iets offtopic,

WD40 is mooi spul maar geen kruipolie.
Dat het nu wel geholpen heeft.. dan kan ji de vraag stellen of die WD40 daadwerkelijk geholpen heeft