Auteur Topic: Nieuwe uitdaging XLV750R  (gelezen 15635 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #60 Gepost op: 25 april 2018, 10:59 »
Blijkbaar is de grijs zwarte ook een originele kleur maar alleen in italie geleverd. Mss is deze dus nog zeldzamer
Wacht dus nog even met overhauling.
Eerst maar eens ombouwen in frame
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Shifty

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #61 Gepost op: 25 april 2018, 14:54 »

Mijn XR600 had 16 (!) bar nodig. Ik kon met met mijn compressor maar tot 8 bar, maar hij werkte er prima mee. Daarna naar stikstof en kon maar tot 12 bar via de bandenman, maar dat ding deed desondanks fantastisch zijn werk.


Vorkpompjes voor MTB's gaan ook tot ca. 20 bar, zou ook nog een optie kunnen zijn.

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #62 Gepost op: 03 mei 2018, 17:03 »
Zo, een beetje bruiner dan voorheen na 2 weken meer dan 35 graden  en vandaag maar weer eens de MotorShack ingedoken.
Oftewel, de Mancave.
Verder met het XLV projectje.

De achterbrug eruit en dan kan het blok uit het donorframe.
Weegt wel 75 kilo dat kreng.







En uiteindelijk hangt hij er naast.
Had vergeten om een hulpsteun links voor er af te halen. Was een stuk gemakkelijker geweest, maar uiteindelijk lag hij er na een kwartiertje passen en meten er wel uit.







Het resultaat:
Werkbank vol met onderdelen.


Zo:


En nu eerst een Heineken.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Steffie

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #63 Gepost op: 04 mei 2018, 13:08 »
Oldtimer... Geniet.

Maar drink met je maten.
Geniet.....maar drink met je maten.

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #64 Gepost op: 04 mei 2018, 17:27 »
Tuurlijk steffie. Je bent welkom as zondag in het honk van sto
« Laatst bewerkt op: 05 mei 2018, 16:22 door Oldtimer »
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #65 Gepost op: 05 mei 2018, 16:29 »
Vandaag weer een flinke veer gelaten.
Blokje ( alleen ) in het nieuwe frame gezet. Is wel ff wat anders dan een alpje.
Met zo weinig mogelijk beschadiging aan het frame toch een uitdaging
Uiteindelijk gewoon gelukt en als het frame helemaal kaal is een fluitje van een cent. ( achteraf dan )









Meteen de achterbrug en de aandrijving geplaatst.
Zo kan hij tenminste weer op de pootjes staan.
Voorvork is nu aan de beurt. Wacht nog even op de onderdelen en dan kan het voorwiel er ook weer in en de verdere opbouw beginnen.

Shit, de heineken is op. Snel ff naar de jumbo. Kratje voor 9,90  ;D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline V-Twin

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #66 Gepost op: 06 mei 2018, 11:42 »
Ziet er goed uit Marien. Heb je het blok overigens nog gespoeld? Verstopte oliekanalen is een bekend euvel bij dit blok.
Petje af dat je in je eentje het blok weer in het frame gekregen hebt en het cardan weer hebt weten te plaatsen. Ik kan me nog van de restauratie van TwoPlugs herinneren dat dat laatste geen eenvoudig klusje was.

Offline PimW

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #67 Gepost op: 06 mei 2018, 11:54 »
Er is een krat pils doorheen gegaan, zal dus wel een paar pogingen gekost hebben. ;D

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #68 Gepost op: 06 mei 2018, 14:47 »
Haha. Nee. Wat pim al aangeeft
 Ik heb goed gespoeld. Blok was afgevuld met olie en heeft al gelopen.
Vlgs mij heeft bernard dit laten doen bij mulders
Maar inbouw is heel eenvoudig als de cardan en brug er af is. Kwestie van passen en meten
Cardan in zijn geheel met de brug geplaatst. Is dan alleen de kruiskoppeling op spiebaan.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Sandra

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #69 Gepost op: 06 mei 2018, 19:59 »
Die kleurstelling zwart/grijs is heel mooi Marien, ik heb er vroeger wel eens eentje gezien op de posbank, als ik het me goed herinner is het grijs anthracietgrijs metallic en het zwart gewoon uni. Een mooie vette laag blanke lak erover....prachtig!
Zou wel apart zijn als je deze motor zo zou laten spuiten  ;)
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #70 Gepost op: 09 mei 2018, 22:06 »
Ik was van plan hem zo te laten Sandra.

Vandaag even de vorkjes onderhanden gehad.
Oud en nieuw naast elkaar.


PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #71 Gepost op: 10 mei 2018, 00:21 »

Ondergeschoven kindje, onderhoud aan de voorvork.

En dat blijkt maar weer.. Well done!

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #72 Gepost op: 10 mei 2018, 08:47 »
Achterschokker is ook aan een beurt toe. Is net een skippiebal  ;D
Alleen nog adresje vinden voor de revisie ervan.Heb daar zelf geen ervaring mee helaas
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Jan F.

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #73 Gepost op: 10 mei 2018, 10:41 »
Als deze niet lekt zoals je eerder schreef is dat prima zelf te doen hoor Oldie.
Gaat gewoon voorvorkolie in.
Beetje secuur werken maar dat is aan jou wel toevertrouwd.
Zie overigens dat de borging van het heveltje is afgebroken. Dat is jammer. Het heveltje is je rebound instelling. Als je de rebound demping zwaarder zet komt de demper langzamer uit en ben je het skippy bal effect kwijt.
Dit kun je goed voelen als je de veer eraf haalt en de demperstang met de hand bedient.(uit trekken)

Groet, Jan
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2018, 10:55 door Jan F. »

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #74 Gepost op: 10 mei 2018, 10:59 »
Er zit geen veer op deze demper Jan.
Heb hier geen ervaring mee hoe deze uit elkaar moet


PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline dropken

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #75 Gepost op: 10 mei 2018, 11:14 »
Zo zie je maar weer nooit te oud om te leren. Ben benieuwd hoe je dit gaat oplossen kunnen ook meerderen mee geholpen zijn dit ter lering en vermaak. Kom hem binnenkort wel een keer bewonderen.

Offline varaderohuibje

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #76 Gepost op: 10 mei 2018, 11:27 »
waarschijnlijk zit in het rechter gedeelte vd cilinder een inkeping waar een nok van bijgaande tang in past.

linker vork / nok in bankschroef zetten en dan met eventueel warm stoken cq schrikken en dus met die tang los draaien


Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #77 Gepost op: 10 mei 2018, 11:30 »
Gaan we bekijken Huib.
Heb alleen een dergelijke sleutel niet. Wordt dus weer HBM  8)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline varaderohuibje

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #78 Gepost op: 10 mei 2018, 11:30 »
andere variant is dat er aan bovenzijde (daar waar de as erin gaat) twee gaatjes zitten waar je dan deze tang weer voor nodig hebt


Offline Jan F.

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #79 Gepost op: 10 mei 2018, 11:33 »
Als je geen seals hoeft te vervangen hoeft de demper niet uit elkaar.
Demper volledig uittrekken. Rebound heveltje in lichtste stand zetten. Druk eraf laten via het ventiel en de banjo los en eruit draaien.
Demper leegpompen in een maatbeker zodat je weet hoeveel eruit gekomen is.
Als de olie heel erg vies was (waarschijnlijk wel) demper vullen met wasbezine en paar keer pompen om deze te spoelen.
Leegpompen en hetzelfde nogmaals maar dan met 5w vorkolie tot de olie schoon blijft.
Demper in de werkbank met banjoaansluitingg omhoog en opvullen met juiste hoeveelheid 5w vorkolie. Voorzichtig stang weer in en uit pompen totdat dit vloeiend gaat en er geen luchtbellen meer hoorbaar en zichtbaar zijn. Als je hierbij de rebound hevel versteld moet je weerstand gaan voelen bij uittrekken.
Slangetje weer monteren en demper op druk zetten. Min 1,5 bar, max 4,0 bar
Klaar.

Groet, Jan

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #80 Gepost op: 10 mei 2018, 11:53 »
Dank. We gaan een poging wagen.

Maar bij deze demper moeten de seals wel vervangen worden .
Ik heb er nog een liggen, en die geeft het skippy effect.
Die lijkt niet te lekken.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #81 Gepost op: 09 juni 2018, 13:35 »
Ook op zoek naar een brandstofpomp.
Deze blijft maar doorratelen.
Iemand nog iets liggen
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline V-Twin

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #82 Gepost op: 10 juni 2018, 15:18 »
Wat voor een pomp is dat Marien, zelfde al op een AT XRV?
Zo ja dan kan ik je helpen.
Mial me anders ff.

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #83 Gepost op: 10 juni 2018, 15:21 »
Mikuni. Bram.
Denk dat het dezelfde is.
Ben morgen weer in ned. Spreek je.😉
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline V-Twin

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #84 Gepost op: 10 juni 2018, 15:33 »
Mikuni. Bram. Denk dat het dezelfde is. Ben morgen weer in ned. Spreek je.😉

Onder een At zit een Mitsubishi maar dat is een detail als de diameter een beetje gelijk is kan je hem op dezelfde plek kwijt.
Spreek je.

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #85 Gepost op: 29 juni 2018, 17:40 »
Je zou er tieten van krijgen. Ben al een aantal.dagen op zoek naar de reden waarom de achterste bougies niet vonken.
Alle meetwaardes kloppen maar geen vonk.
En dat met deze temperaturen. Gŕrrrrrrr
Voor de rest schiet het aardig op maar een lopend blokje is wel zo handig
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline V-Twin

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #86 Gepost op: 30 juni 2018, 11:39 »
Heb je geen inwendige breuk in de bougiekabel of een doorgeslagen bougiekap?

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #87 Gepost op: 30 juni 2018, 11:48 »
Kabels en kappen zijn vervangen.
Vandaag ff bij Martin wat testmateriaal gehaald.
We blijven net zo lang zoeken tot de boel in orde is.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #88 Gepost op: 30 juni 2018, 11:57 »
Er zijn maar een eindig aantal mogelijkheden Oldie, je hebt ze gewoon nog niet allemaal (goed) afgestreept ;D

Hoe zitten de pickups en CDI op deze motor? Hoeveel heeft hij van alles?

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #89 Gepost op: 30 juni 2018, 12:31 »
Het enige is check van pickup nog.
Maar moet scope om te meten.
Weerstand van pickup is goed.
CDI s zijn vervangen en nemen het probleem niet mee
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.