Auteur Topic: Nieuwe uitdaging XLV750R  (gelezen 10880 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PimW

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #90 Gepost op: 30 juni 2018, 13:04 »
Kun je de pickups omdraaien?

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #91 Gepost op: 30 juni 2018, 13:11 »
Gaan we doen Pim.
Weet alleen niet of ontsteking moment juist is.
Ook de bypass spoelen. Gemeten maar nog niet op spanning.

Kijk maar eens op schema
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #92 Gepost op: 30 juni 2018, 14:35 »
Veiligste is de units fysiek omwisselen op de krukas en niet gewoon de stekkers. Durf niet te zeggen hoe dat met de timing uitkomt namelijk.

Aan de ansdere kant, zolang je niet daadwerkelijk probeeert te starten maakt het niet uit lijkt mij. Bougies buiten de cilinders laten hangen en motor op de startmotor rond laten gaan is genoeg...

Bougies vonken nu niet en als ze dan wel vonken weet je waar het euvel zit.

« Laatst bewerkt op: 30 juni 2018, 14:37 door PimW »

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #93 Gepost op: 02 juli 2018, 19:31 »
Samen met Pim de storing gevonden.
Toch exciter spoel uiteindelijk.
Na lang zoeken ( ja ik dan ) en alle aansluitingen gecheckt te hebben toch de scope voor den dag en meten.
Een kant van de coil is dood.
Om toekomstige problemen te voorkomen mijn oog laten vallen op de ignitech unit. All in one en bijna plug en play.
We gaan het zien.
Wordt vervolgd.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Vetjan

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #94 Gepost op: 03 juli 2018, 11:33 »
Goed idee van die scope!  ;) Op zeker goeie componenten erin nu en GAAN met die brommer ! 
Nog meer succes gewenst Rien!

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #95 Gepost op: 05 juli 2018, 12:13 »
Ignitech besteld en het wachten kan beginnen.
Ook de brandstoftank gaat in de revisie. Opnieuw coaten van binnen. 4 weekjes wachten dus.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #96 Gepost op: 19 juli 2018, 11:44 »
Vandaag de boel geďnstalleerd en natuurlijk,,,,,,,,   starten en lopen.
Beide cilinders werken maar moet even kijken waarom de killswitch nu niet meer werkt.
Kan te maken hebben met de + aansluiting van de nieuwe cdi,

https://youtu.be/zobs5_FFISQ
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline arne

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #97 Gepost op: 19 juli 2018, 14:20 »
Dat klinkt alweer best lekker. :)

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #98 Gepost op: 19 juli 2018, 16:08 »
Oergeluidje 1e Dakar motor😁
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline alain

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #99 Gepost op: 19 juli 2018, 18:56 »
Oergeluidje 1e Dakar motor😁

Marien,
Dat oergeluidje lijkt mij toch heel wat af te wijken van het vertrouwde Transalpgeluidje. De blokhoek zal wel niet veel afwijken maar hoe zit het dan met de fire sequence? Het geluid lijkt mij eerder op dat van een boxer dan op dat van een Transalp.
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #100 Gepost op: 19 juli 2018, 19:14 »
Geluid lijkt op een telefoon gewoon nergens op.
In het echt klinkt hij veel beter en zeker niet als een boxer.
Ook de uitlaat is debet aan ander soundje.
Vind hem persoonlijk wat aan de rauwe kant.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Canis

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #101 Gepost op: 19 juli 2018, 19:51 »
Los van het geluid, ... Hij ziet er geweldig uit. Knap gedaan.

Offline TransAlpGhost

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #102 Gepost op: 19 juli 2018, 20:01 »
Ziet er mooi uit zeg!
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline The Headless Horseman

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #103 Gepost op: 19 juli 2018, 21:37 »
Fijn dat ‘ie weer pruttelen wil Marien  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline ChrisvdSchoot

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #104 Gepost op: 19 juli 2018, 21:43 »
Klinkt goed en ziet er fraai uit zeg, ben wel een beetje jaloers.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline alain

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #105 Gepost op: 19 juli 2018, 21:45 »
Geluid lijkt op een telefoon gewoon nergens op.
In het echt klinkt hij veel beter en zeker niet als een boxer.
Ook de uitlaat is debet aan ander soundje.
Vind hem persoonlijk wat aan de rauwe kant.

Ik bedoelde niet zozeer het geluid op zich, maar wel de opeenvolging van ontploffingen, die bij de TA in vrijloop in duo's mekaar opvolgen. (net zoals bij de nieuwe AT )

Overigens een prachtig collector's item!
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #106 Gepost op: 19 juli 2018, 22:51 »
Heeft lang stil gestaan.
Loopt nu na 5 minuten draaien al veel rustiger.
Zal binnenkort eens beter geluid op nemen
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #107 Gepost op: 19 juli 2018, 23:07 »
Zou je er niet gewoon even een rondje mee rijden ???

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #108 Gepost op: 20 juli 2018, 08:03 »
Rondje rijden komt wel. Eerst de tank er op
 Beetje lastig zonder. 😉
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #109 Gepost op: 20 juli 2018, 09:07 »
Rondje rijden komt wel. Eerst de tank er op
 Beetje lastig zonder. 😉

Of paar liter 95 in je camelbak  :D


Lekker bezig zo, Ouwe. Mooi werk!  8)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline arne

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #110 Gepost op: 20 juli 2018, 12:10 »
Rondje rijden komt wel. Eerst de tank er op
 Beetje lastig zonder. 😉
Och, gewoon een jerrycannetje met een paar straps en gaan toch? ;)

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #111 Gepost op: 20 juli 2018, 21:37 »
Jaja, ik weet het. Heb al diverse opties om toch maar te gaan rijden. Variërend van camelback tot colafles. Maar ik heb geduld hoor.
Vandaag het voorwiel even met Wim aangepakt.




Nieuwe slof erop en meteen de spaken aangepakt. RVS moet ook wel eens gepoetst worden.
Achterwiel zal wel een excel gaan worden. Eerst maar eens doorsparen. Hobbykas begint aardig leeg te worden. 8) 8)

Meteen even de topkoffer in orde gebracht. Geen porum maar soms noodzakelijk kwaad.


PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #112 Gepost op: 21 juli 2018, 00:20 »

Had wel een wat meer noppie bandje op gemogen, ouwe. En wat iedereen toch met die topkoffers wilt altijd  :-X


Dat worden dan 2 Excel velgen want dat goud gaat vreselijk verschillen. En dat moderne donkere MX-goud is ook foeilelijk. Honda had indertijd dat lichte goud.

Ik heb een adresje die dat voor je kan doen. Kost 9 tientjes per velg plusss 4 tientjes heen- en weer zenden. Maar, tegen de tijd dat jij dan 2 nieuwe velgen geanodiseerd hebt en met rvs gespaakt.....  ::)


Maar goed, voor dat geld levert Honda nog steeds maar een enkele velg  ???

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Canis

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #113 Gepost op: 21 juli 2018, 00:25 »
Er is niets gemakkelijker dan een topkoffer. Lelijk, maar o zo praktisch.
Inderdaad, die donkere vorkbenen van het '18 model AT is niet zo mooi.

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #114 Gepost op: 21 juli 2018, 07:42 »
Ha die Brom.
Excel met spaken kosten voor 320 en achter 370 euro.
Samen dus 690. Komt er nog 220  bij dan moet ik een nieuwe verzekering afsluiten 😁😁
Maar idd. Staat veel beter.
Voorlopig hou ik het even op de originele velgen zolang dat kan.
Achtervelg is alleen verkleurd. Lijkt bijna zilverkleurig.
Och en noppen.......das war einmal.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #115 Gepost op: 21 juli 2018, 09:57 »
Dan schat je de totaalkosten nog laag in..

Als de velgen van je XLV qua rot nog netjes zijn, voor iets van een tientje of 4 per velg (oke, ex verzenden) worden ze ge-de-anodiseerd en komt er een nieuwe kleurlaag naar wens op. Oke, en dan wel opnieuw laten spaken want die komen er niet heel uit. Maar bij Haan is dat (maar) 130 euro per velg. Scheelt je dus, op een beetje anodiseren na, de kosten van die dure nieuwe velgen.


Het is niet allemaal Excel wat de klok slaat, hoor  ;)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #116 Gepost op: 21 juli 2018, 12:18 »
Verkeerd begrepen Harm.
Maar stuur me ff gegevens via pm.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #117 Gepost op: 22 juli 2018, 02:28 »

Er zijn verder geen geheimen hoor,


Ik wilde van een 17" naar 18" inch velg achter op mijn AT. Grootste issue vond ik zelf, de mogelijke mis-match met het voorwiel. Dus ik besloot de wielenset compleet te vervangen, om esthetische reden, en dan mijn eigen matchende wielenset (óók Haan) in zijn geheel in de verkoop te doen.

Er zijn voordeligere opties, maar het kost hoe dan ook zóveel geld, dat ik dacht: oké, dan ook maar gelijk Excel. Maar ik wilde weer oldskool Honda-goud, en het moderne standaard Excel-goud vond ik niet passen. Haan levert verder geen kleurenservice wat dat betreft, dus ik kocht de goedkoopste versie Excel-velgen, blank alu ge-anodiseerd, met het plan ze zelf in de gewenste kleur ergens te laten (de-)anodiseren. Dat is natuurlijk kolder ten top: koop je de beste en duurste velgen en, vóór er ook nog maar iets mee gedaan is, flikkert iemand die in een zuurbad  ???  :D

Anyways,

Een bedrijf bij mij in de buurt is bijvoorbeeld Aldor b.v. (Weert). Die konden die velgen wel doen, maar niet sealen (dus zou mat blijven). Wel mooi, mat, en Honda doet dat ook. Maar, ik had wat huiswerk gedaan en 'men' beweerde dat 'sealen', na kleur aanbrengen, de beste lange-termijn oplossing was. Het resultaat is dan hoogglans, zo hard als glas. Maar, dat Aldor richt zich vooral op klein spul als sleutelhangers en name-tags. Topkwaliteit, maar velgen zijn niet hun ding. Wel goeikoop, het kon voor 30 euro per velg als ik het zelf bracht en haalde. Maar, zó'n lage prijs versus een 18" Excel velg van 280 euro....  ::)

Dus ik informeerde verder..

Nederlandse Anodising (Wateringen) doen, naast 100 andere dingen, een tiental motor- en autovelgen per dag. They make your head spin! Die jongens weten waar ze mee bezig zijn en leveren gegarandeerde kwaliteit. Voor een gebruikte velg (dus heeft onvolkomenheden) vragen zij het dubbele van Aldor (80 euro, maar wel geseald), in elke gewenste kleur die je maar zelf bedenkt. Met een resultaat als was de velg nieuw.

Wat voor jou een optie kan zijn, is even met ze bellen en uitvogelen wat een ongesealde behandeling kost. Als je de kleur wilt die het nu is, zeg je dat gewoon want je stuurt de velgen toch op en is er voorbeeld. Of je moet ze duidelijk maken wat je anders wel wil (lichter/donkerder). Ik heb ze (web-)pics gestuurd van waar ik heen wilde.

Ik zou wel beide velgen doen, voor een perfecte match. Want, jouw XLV is al zóveel werk geweest... 


Het kan een club-oplossing zijn, verfomfaaide maar technische nog nette velgen opnieuw anodiseren...  :)

Brom is niet gek  :)




..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline DPC

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #118 Gepost op: 22 juli 2018, 08:11 »
Da's eigenlijk best nog interessant wat die jongens doen, ik heb even op de site zitten kijken.
En ik rij er elke dag praktisch langs, over de N211

Het is dat mijn velgen onder de motor zitten en daar ook blijven zitten.
Maar als ik de hele dag met die rondjes in m'n handen rondliep dan had ik ze zeker even langs gaan brengen.
XRV750 '01 Zwart
K75RT '95 Classic Black
R65 '81 Zwart

Offline The Headless Horseman

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #119 Gepost op: 22 juli 2018, 08:14 »
Bedankt voor de link Brom  8) Heb het ook met interesse gelezen  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS