Tja, inderdaad de eerste die de Dakar meereden.
Ik kan wel alles gaan vertellen, maar alle informatie kun je vinden in wiki.
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_XLV750RMaar de eerste foto's.
De bedoeling is dat deze machine weer geheel origineel gaat worden en dus in zwart rood.
Veel is daar niet voor nodig want erg veel spuitwerk zit er niet aan.
Deze motor is een Italiaanse versie en heeft geen kenteken.
Het geheel wordt dus overgezet naar een nieuw frame met geldig kenteken.
Voordat de gehele operatie gaat starten moet ik eerst weten of het blok wel wil lopen.
Eerst een accu geplaatst, de oude die erin zat was hopeloos in staat van ontbinding.
Even de bougies eruit om te kijken of de boel ook rond wil starten.
Bij de eerste 2 slagen van de brandstof pomp spuit de benzine eruit.
Foute boel dus.
Eerst maar eens de oorzaak achterhalen.
Je moet ergens beginnen en als eerste wordt het zadel en de tank gedemonteerd.
hmmm, appeltje eitje. De carburateur lijkt wel heel erg veel op die van een transalp.
En de oorzaak van de benzine golf wordt duidelijk als de carburateur op de werkbank ligt.
Hier zijn we niet zo blij mee. Maar wat is de oorzaak van deze zwarte plekjes.
Wie het weet mag het zeggen. Wordt het toch nog een quiz
De oorzaak van de benzine lekkage zat in de vlotterkamer. De plunjer zat muurvast.
Tijd voor een ultrasoontje dus.