Auteur Topic: Probleem tripmaster RD07A  (gelezen 1407 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline cobramarw

Probleem tripmaster RD07A
« Gepost op: 27 maart 2018, 19:24 »
Vervelend issue; de tripmaster doet het prima, alleen reset hij zichzelf soms tijdens het rijden  >:(
Dus klokje terug instellen, gereden kilometers kwijt,...
Allicht een slecht elektrisch contact, of een kortsluiting die éénmalig voorkomt, of iets anders.
Ik heb al veel nagemeten en gecontroleerd maar vind geen oplossing. Dikke shit dus.
Iemand al iets soortgelijks voorgehad? En waar gekeken?

Offline ddw

Re: Probleem tripmaster RD07A
« Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2018, 20:11 »
Die van mij reset altijd na een beetje vorst. Schijnt iets met de elco's te zijn. Maar ik heb hier ook weinig kaas van gegeten.
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline James Bond

Re: Probleem tripmaster RD07A
« Reactie #2 Gepost op: 27 maart 2018, 20:18 »
Stekkers achter de tripmaster gecontroleerd op groene aanslag ?. Doe ik om de 2 jaar en voorlopig werkt dat. Er zijn oude topics over dit onderwerp. Overweeg onderstaand ding ivm ontbreken dagteller / tanken ergens op te plakken just in case....
AT 1996 (en een CB500 uit 2002)

Offline cobramarw

Re: Probleem tripmaster RD07A
« Reactie #3 Gepost op: 27 maart 2018, 20:41 »
Daarvoor gebruik ik de tripmaster onder andere; voor het bijhouden van de gereden kilometers na het tanken.
Vervelend als je ineens tot de vaststelling komt dat hij terug op "0" staat.

Ik ga inderdaad de stekkers nog eens controleren.

Offline Brombeer

Re: Probleem tripmaster RD07A
« Reactie #4 Gepost op: 29 maart 2018, 00:04 »

De stekkers controleren is altijd stap één. Daarnaast ook de makkelijkste in je zoektocht.

De trippert heeft ook via zekering E in je zekeringbox een continue plus (+) voor het geheugen. Check ook even die verbinding.


Maar, meestal zijn het de elco's op de printplaat. Ik heb het al een keer of 4 gedaan nu. Het is niet heel moeilijk en in onderdelen maar een paar euro, maar als je het nog nooit gedaan hebt of niet heel handig bent en/of de spullen niet hebt, best wel een opgave.

Vroeger hadden we Mauppie hier op het forum, maar die zien we niet zoveel meer. Vraag anders Berry Wichers in Vriezenveen (NL), die heeft ook een adresje waar hij dat laat doen.


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline cobramarw

Re: Probleem tripmaster RD07A
« Reactie #5 Gepost op: 29 maart 2018, 23:48 »
Goed idee Brombeer betreffende het vervangen van de elco's.
Niet ver van bij ons zit een zaak die electronica-stuff herstelt. Allicht gaan die het kunnen.
Kan ik gelijk de snelheid digitaal laten weergeven.
Dit weekend eerst nog eens alle verbindingen nagaan.
Ik laat jullie weten hoe het evolueert.

Offline Brombeer

Re: Probleem tripmaster RD07A
« Reactie #6 Gepost op: 30 maart 2018, 22:51 »

Ik heb die speedo-mod toen zelf gedaan. En er ook weer af gehaald.

Er zit (of, zat bij mij) een verschil van bijna 8km/u tussen de analoge meter en weergave op tripmeter. Mogelijk heeft dat te maken met slijtage in dat mechanisme..? Ik vond dat i.i.g. knetter irritant.


Je moet je even afvragen of je daar tegen kunt  :D


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline cobramarw

Re: Probleem tripmaster RD07A
« Reactie #7 Gepost op: 02 april 2018, 18:41 »
Ik zou die speedo-meter alleen installeren als hebbedingetje. Want de exacte snelheid lees ik op de GPS en/of Coyote.
Heb ondertussen wat zitten rondsnuisteren op www en blijkt dat de speedo-meter zo goed als nergens de juiste snelheid geeft.
Een hebbeding dat niet goed werkt wil ik niet, dus dat wordt niet gedaan
Ondertussen de stekkers behandeld met spray. Nu kijken of dat het zal geweest zijn.
En anders de tripmaster er af en naar de hersteller om andere elco's.
I keep you in touch.

Offline LJ

Re: Probleem tripmaster RD07A
« Reactie #8 Gepost op: 02 april 2018, 19:04 »
Ik heb ook de snelheid op de tripmeter en die klopt wel aardig hoor. Zit behoorlijk in de buurt van de gewone km teller en de gps snelheid.
Wie langzaam rijd komt nooit op tijd