Auteur Topic: Eerste Motor; TA 650  (gelezen 2014 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jagerb

Eerste Motor; TA 650
« Gepost op: 02 april 2018, 00:35 »
Beste TCN-ers,

Mijn naam is Bruno, 21 jaar oud, en sinds gister de eigenaar van mij eerste motor. Een Transalp 650 uit 2000.

Na het ophalen van de fiets ben ik onmiddellijk een setje beugels gaan halen. Handig als je onderuit gaat, maar vooral omdat het optisch de Transalp meer "body" geeft. Verder is hij voorzien van een hoge ruit, middenbok, druppellader en kleinere knipperlichten achter.

Na wat sleutel- en poetswerk stond hij er zo bij:(zie bijlage)

Uiteraard wordt ik lid en ga ik een inspectiedag bijwonen.

Groet
« Laatst bewerkt op: 22 april 2018, 21:52 door jagerb »

Offline dropken

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #1 Gepost op: 02 april 2018, 05:17 »
Welkom hier en een mooie fiets hopelijk veel plezier ermee

Offline xrvtuur

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #2 Gepost op: 02 april 2018, 09:45 »
Welkom Bruno, goeie keus een 650 als eerste motor. Veel plezier hier

Groet uit Vlissingen
Varadero SD02  2004

Offline Bruudmartijn

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #3 Gepost op: 04 april 2018, 12:45 »
Welkom bruno,

goede keus als eerste fiets. heb zon beetje dezelfde als jou en ook mijn eerste fiets.

groetjes uit heusden

Offline luwe

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #4 Gepost op: 05 april 2018, 01:27 »
toppie krijg je geen spijt van en veilige km
welkom groet uit Enschede  ;)

Offline jagerb

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #5 Gepost op: 13 april 2018, 21:38 »
Zonsondergang met schatje

Offline James Bond

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #6 Gepost op: 13 april 2018, 21:43 »
Gaaf ding. Mooie kleur.
Welkom groet uit Twente.
AT 1997 (en een CB500 uit 2002)

Offline jagerb

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #7 Gepost op: 22 april 2018, 21:59 »
Onderhand weer het één en ander veranderd.

MRA X-creen, nieuwe (originele) handvatten, nieuwe rubbers stuurgewichtjes, stuur tussenbalk i.c.m. Honda stuurrol, en natuurlijk het belangrijkst: De TransalpClub kentekenplaat houder.


Offline luwe

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #8 Gepost op: 22 april 2018, 22:36 »
 8) 8) 8)

Offline Drenth1964

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #9 Gepost op: 23 april 2018, 02:00 »
Welkom bij de Transalpclub,

Heb je motor zaterdag bij de inspectie dag in Elburg mogen bewonderen.
Mooie motor, veel rijplezier ermee :)

Groeten Hessel uit Drenthe
Transalp XL 700 V 2010

Offline jagerb

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #10 Gepost op: 28 april 2018, 21:23 »
Mijn telefoon gaat verschrikkelijk snel leeg door de kou van de rijwind. Niet bepaald handig als je hier op moet vertrouwen voor navigatie. Vandaar dat ik mijn Alp heb voorzien van van een 12 Volt contactdoos.

Draadjes die ik nog had liggen met een zekeringhouder netjes aan de contactdoos gesoldeerd en direct op de accu gezet. Wellicht dat ik er later nog een relaitje tussen zet. Maar gewoon onthouden dat ik er niks in laat zitten als de fiets niet aan staat is ook niet zo moeilijk.

« Laatst bewerkt op: 28 april 2018, 21:33 door jagerb »

Offline EvW1985

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #11 Gepost op: 29 april 2018, 08:01 »
Ziet er goed uit, goed bezig!

Offline xrvtuur

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #12 Gepost op: 29 april 2018, 09:49 »
mijn ervaring is dat die usb snoertjes op deze manier door de rij wind ook snel stuk zijn, en waterdicht is het zo ook niet.
Varadero SD02  2004

Offline jagerb

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #13 Gepost op: 29 april 2018, 10:09 »
Snoertje kapot door rijwind? Leg uit :D

En m'n telefoon is ook niet zo waterdicht, dus hiermee door de regen rijden zit er überhaupt niet in.

Offline xrvtuur

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #14 Gepost op: 29 april 2018, 11:06 »
door het bewegen van het snoertje van de rijwind, gaan de stekkers kapot, vooral de kleine kant in je telefoon. voor je telefoon zijn wel waterdichte doosjes te krijgen.  http://www.otterboxcases.nl/index.php?ProdGroup=OBALL
Varadero SD02  2004

Offline LJ

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #15 Gepost op: 29 april 2018, 22:56 »
Ik heb er één van Ultimate addons, erg fijn ding dikke aanrader. Kostte geloof ik €34,-.

Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Offline jagerb

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #16 Gepost op: 29 april 2018, 23:01 »
Zien er goed uit. Dank voor de tips, heren.

Offline jagerb

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #17 Gepost op: 07 juni 2018, 22:14 »
Om hopelijk minder lawaai in de helm te krijgen heb ik een originele ruit gemonteerd. Wellicht dat ik later nog mijn zadel laat verhogen om het nog stiller te krijgen. Maar voor nu is het wel oke.

Tevens nog wat onderhoud uitgevoerd waaronder, olie, oliefilter, remolie, koelvloeistof


Offline jagerb

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #18 Gepost op: 17 juni 2018, 19:35 »
Onderhand heb ik het stuur verhoogd. 25mm omdat anders de kabels te strak komen te staan. Wel moest ik even de positie van de bovenste banjobout iets draaien, maar verder volledig plug & play.

Tevens het ruitje zwart gespoten. Ik ben nog wel op zoek naar iets van een sticker o.i.d. iemand suggesties?


Offline The Headless Horseman

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #19 Gepost op: 17 juni 2018, 20:40 »
Staat goed dat zwarte ruitje  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Niber

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #20 Gepost op: 17 juni 2018, 22:59 »
Tevens het ruitje zwart gespoten. Ik ben nog wel op zoek naar iets van een sticker o.i.d. iemand suggesties?

Ik heb ze wel eens zien rijden met een “Dakar”  sticker er op.
Niet erg origineel, maar wel passend bij de motor.

Offline SAH

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #21 Gepost op: 18 juni 2018, 12:57 »
Het MRA ruitje beviel niet? Ik overweeg er ook eentje aan te schaffen namelijk, ik heb nu een hoge ruit met vrij veel turbulentie maar ook de lage ruit beviel me niet helemaal. De MRA vond ik er goed uitzien...

Offline jagerb

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #22 Gepost op: 18 juni 2018, 13:38 »
Dat heeft natuurlijk een hoop met je lengte te maken. Zelf ben ik zo'n 1.91 en ik moet met m'n rug volledig recht zitten wil ik het een beetje stil hebben in mijn helm. Als ik ook maar iets onderuit zak komt er een hoop meer lawaai. Ik kan me dus goed voorstellen dat het standaard ruitje niks is voor mensen met een gemiddelde lengte.

Met de hoge ruit icm het MRA ruitje kwam er een beetje turbulentie onder de klep van mijn helm. Vandaar dat dat niks was.

Offline James Bond

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #23 Gepost op: 18 juni 2018, 14:32 »
@jagerb: zet je nog van die " blankgekleurde glazen voor richtingaanwijzers"  erop ? Met oranje lampen erin ? Is wel gaaf modern en gelijk aan die nieuwere versies 650.
AT 1997 (en een CB500 uit 2002)

Offline jagerb

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #24 Gepost op: 18 juni 2018, 15:27 »
Zit er al een tijdje over na te denken maar ben er nog steeds niet over uit :o

Offline wietsehm

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #25 Gepost op: 18 juni 2018, 18:17 »
Mooie aanpassingen! Leuk man. Enjoy the bike!
Honda XL 700 va - Honda ST1100 'Pan European'

Offline jagerb

Re: Eerste Motor; TA 650
« Reactie #26 Gepost op: 28 juni 2018, 19:18 »
Bij aanschaf zaten er kleinere knipperlichten gemonteerd. De originele zaten er bij, alleen was de linker gebroken. Vandaag maar even de tijd genomen om hem op te lappen (voor nu). Binnenkort even op zoek naar een vervanger.

En oja, stom genoeg het contact aan laten staan na het vervangen. Dus toen ik anderhalf uur later weg moest op de motor kon ik hem aanduwen  :(
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2018, 19:21 door jagerb »