Auteur Topic: Nordkap  (gelezen 1709 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jan Eppe

Nordkap
« Gepost op: 07 april 2018, 22:57 »
Hoi allen,

Na lang wikken en wegen heb ik ze aangeschaft: heavy duties koffers plus rekken. In totaal €600 euro. Direct besteld vanuit Roemenië en ben tot nu toe zeer tevreden! Ik kreeg nog €100 voor mijn oude Givi koffers met rekken en dat was een eerlijke prijs naar mijn mening.

Maaar nu wil ik door naar de nordkap. En ik wil graag tips over de mooiste route. Ik heb 5 weken de tijd (jep, meestertje (erger nog gympie))

Wie heeft advies over een mooie route. Ik vind off-road geweldig dus als er mooie bergen zijn waar dat kan hoor ik dat graag. Ik kampeer altijd zoveel mogelijk wild, dus mooie plekjes ik hoor het graag.

Groet Jasper

Offline xrvtuur

Re: Nordkap
« Reactie #1 Gepost op: 07 april 2018, 23:25 »
ik heb het een paar jaar geleden gedaan, duitsland, polen, baltische staten, bootje naar finland, door naar grense jacobselv (grens noorwegen-rusland)  vanaf daar naar de noordkaap, vond ik de mooiste 600 km van de reis. dan via lofoten en noorse kust weer naar het zuiden en dan met boot naar denemarken. was 9200km in 3 weken. gekampeerd en met slecht weer ook wel in een van de vele hutjes overnacht. wildkamperen mag vrijwel overal maar goed plekje is een ander ding, daarom is 5 weken beter dan de 3 die ik had. In finland zijn veel gravel wegen waar het leuk rijden is
Varadero SD02  2004

Offline Jan Eppe

Re: Nordkap
« Reactie #2 Gepost op: 08 april 2018, 10:11 »
Oké bedankt voor de tip! Finland dus gaaf door de vele gravel mooi! Heb je ook nog ergens foto’s van je reis?

Had eerst een andere route in mijn hoofd dus deze neem ik ook mee ter overweging!

Thx thx thx

Offline xrvtuur

Re: Nordkap
« Reactie #3 Gepost op: 08 april 2018, 11:02 »
hier een paar
Varadero SD02  2004

Offline xrvtuur

Re: Nordkap
« Reactie #4 Gepost op: 08 april 2018, 11:03 »
en nog een paar
Varadero SD02  2004

Offline xrvtuur

Re: Nordkap
« Reactie #5 Gepost op: 08 april 2018, 11:04 »
was een gave trip
Varadero SD02  2004

Offline Jan Eppe

Re: Nordkap
« Reactie #6 Gepost op: 08 april 2018, 22:02 »
Hee bedank! Leuke foto’s en bedankt voor de tip😃

Offline Jan Eppe

Re: Nordkap
« Reactie #7 Gepost op: 22 mei 2018, 21:13 »
Hoi allen,

Nogmaals een vraag over de reis naar de Noordkaap.

Is het verstandig om een extra set banden mee te nemen? Ben lid van ANWB heb nu 1 keer lekke band gehad. Maar twijfel toch wat. Ga door redelijk wat afgelegen gebied zoals Baltische staten, finland en top van Noorwegen..

Tips??

Offline xrvtuur

Re: Nordkap
« Reactie #8 Gepost op: 22 mei 2018, 21:25 »
Het lijkt misschien afgelegen maar dat valt mee, er wordt daar ook motor gereden. gewoon op frisse banden vertrekken en je anwb pasje meenemen. extra banden meenemen is zo'n onhandig gesleep. Je kan natuurlijk ook leren om een band te repareren.
Varadero SD02  2004

Offline Jan Eppe

Re: Nordkap
« Reactie #9 Gepost op: 22 mei 2018, 21:30 »
Aah bedankt!

Band repareren je bedoeld dan de binnenband plakken? Ik heb wel lepels maar ik moet een keer naar iemand toe die mij dit op een middag wil leren. Zelf een keer gedaan en toen toch wel de velgen beschadigd, ondanks het doornemen van 150 youtube filmpjes;) Uiteindelijk wel gelukt maar tevreden is anders.

Of ik ben natuurlijk niet sterk genoeg.. ;D

Offline Waffie

Re: Nordkap
« Reactie #10 Gepost op: 23 mei 2018, 00:29 »
nou jan,

dat voordoen van een bandje lepelen is wel (Voor )te doen,
Maar dan nog zul je ontdekken waarom een stratenmaker meer meters legt dan bijv ik die heel vaak mee heb mogen kijken

ervaring is alles en daar krijgen de meeste simpelweg te weinig mee te maken (gelukkig maar)
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl