Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Even voorstellen en direct een vraag!

(1/1)

TA-Tim:
Goedenavond mede TransAlp rijders,

mijn naam is Tim en ik rijd sinds 1 jaar weer op een Transalp. Enkele jaren terug had ik ook een Alp, maar die is helaas de deur uit gegaan. Tot ik vorig jaar een koopje tegenkwam. Door de TUV heen, nieuwe accu erin en kilometers maken maar! De eerste maanden voor wat kortere ritjes en sinds enkele weken ook lekker naar het werk. Helaas wel voornamelijk snelwegkilometers (130 enkele reis), maar desalniettemin blijf ik genieten vinden. Lekker soepel door de files naar huis en nu het weer mooier wordt is ook de vroege ochtend geen straf meer op de motor!

Het eerste bekende probleem had ik snel opgelost, het trage knipperlicht. Nu loop ik tegen het 2e bekende probleem aan. Als het een bekend probleem is, kan ik de oplossing prima op het forum vinden zou je denken. Maar er is wel iets heel specifieks, waardoor je misschien al een aantal zaken kan uitsluiten. Het probleem is het inhouden van de motor. Na een tijdje rijden (eerst pas na 1,5 uur.... daarna komt het probleem steeds sneller voor) valt het vermogen weg. Gas opentrekken en met moeite 100 rijden. Binnendoor is het helemaal niet te doen. Het vermogen valt te pas en te onpas weg, wat zorgt voor soms heel schokkerig rijden.
Nou viel mij vandaag het volgende op tijdens het file rijden;
Als het vermogen weg is gevallen, en ik haal mijn groot licht switch (passing) over dan komt het vermogen weer volle bak terug! Althans, de meeste keren. Ik denk dat hiermee aan aantal oorzaken uitgesloten kunnen worden. Ik ben niet erg technisch, maar verwacht dat het niet aan bijvoorbeeld de carburateur ligt. Misschien kan iemand hier met redelijke zekerheid zeggen of dit op enige manier de CDI is, of een ander elektrisch euvel?