Auteur Topic: Huzar KAT vervanger  (gelezen 620 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Steffie

Huzar KAT vervanger
« Gepost op: 12 april 2018, 11:22 »
Dag luitjes.

Ik sta op het punt om een mooie Huzar demper te bestellen en zie op hun site een stuk pijp dat de katelisator kan vervangen.
Het idee van dit stuk pijp is dat men de KAT van de uitlaat af zaagt/slijpt en dit pijpje dan op de bocht last.
Volgens Huzar dus uitlaat demonteren, afzagen/slijpen, uitlaat monteren, puntlasje, demonteren ,aflassen en weer af monteren.
Als ik daar zelf de apparatuur niet voor heb zou ik dus naar of de dealer of de clubdealers moeten gaan.
Die zijn daar natuurlijk ook wel even mee bezig, dus vraag ik me af of ik niet beter een nieuwe bochtenset zal bestellen.
Nu realiseer ik me dat ik bij het verwijderen van de KAT ook sproeiers zal moeten vervangen.
Dit dan weer beter kan combineren met het ultrasoon reinigen en synchroniseren van de carbs.
Dan kan het stellen van de kleppen er ook nog wel bij denk ik dan.
Wat is wijsheid?
Alleen die einddemper erop en een plezant geluidje?
Of rigoureus de hele bubs en er dan ook wat vermogen bij hebben?
Ga ik dit vermogen echt merken?
En wordt zoals ik hier en daar wel eens lees de Alp er ook echt iets zuiniger van?
Even voor de duidelijkheid....het gaat hier om een Alp 650 en een 40cm einddemper van Huzar, met DB killer.
Het stukje vervangings pijp kost 99 zlotys of te wel zo'n 24 euries.
Graag hoor ik van U allen, maar ook graag van onze clubdealers.

Groetjes uit Amsterdam.
Steffie.
« Laatst bewerkt op: 12 april 2018, 11:46 door Steffie »
Geniet.....maar drink met je maten.

Offline Waffie

Re: Huzar KAT vervanger
« Reactie #1 Gepost op: 12 april 2018, 15:47 »
beste steffie,

je gaat dat meer vermogen niet echt merken en al die kosten die je gaat maken  zorgen ervoor  dat die zuinigheid in centen uitgedrukt nog even op zich laat wachten.

persoonlijk zou ik dan gaan voor een compleet rvs boichten setje(ABP Racing) waarbij je zonder veel moeite de kat er tussen uit kunt laten en je dempertje er zo op zet

mocht er namelijk toch nog een soort van controle komen heb je in ieder geval de originele uitlaatdelen nog
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Steffie

Re: Huzar KAT vervanger
« Reactie #2 Gepost op: 12 april 2018, 16:14 »
Duidelijke zaak Waffie.
Zat zelf ook al te denken aan een nieuwe bochten set.
Snel gerekend: Stukje pijp     24,-
Dagje werk uitlaat makkelijk 150,- (als het niet meer is)
Dan zou ik voor die paar 10tjes meer mijn oude bochten set overhouden.
Wat zou ik gemiddeld in gedachten moeten houden , Waffie, voor ultrasoon reinigen carbs, vervangen sproeiers en kleppen stellen?

Steffie.
Geniet.....maar drink met je maten.

Offline Waffie

Re: Huzar KAT vervanger
« Reactie #3 Gepost op: 12 april 2018, 16:23 »
als je geen problemen ervaart zou ik de carb niet schoonmaken,

en wat zou de reden zijn van andere sproeiers ?

immer als alles het goed doet blijf je er meestal van af tenzij je een bepaald doel voor ogen hebt ?

mvg ad
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl