Auteur Topic: Nieuwe CDi doen helemaal niets...  (gelezen 1421 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pablito464

Nieuwe CDi doen helemaal niets...
« Gepost op: 02 mei 2018, 18:56 »
Hallo, 2 niet originele CDi's gekocht en goedkoop lijkt duurkoop

High Performance CDI Box For Honda Transalp XL 600 V 1987-1990 XL600V OEM Repl.# 30410-MM9-008 30410-MM9-830 30410-MS8-610.

Na plaatsen en modificeren van de unit (zie foto) helaas niet meer te starten. Met de oude wel, geen dodemansknop probleem. Transalp PD06 uit 1988, geen zijstandaardschakelaar - zou dat er mee te maken kunnen hebben? zowel MS8 als MM9 werd genoemd en op het web kan ik ook al geen problemen vinden. Ik kan de CDi's wel retourneren maar dan moet ik alsnog 2 nieuwe hebben... herkent iemand dit probleem en zijn er tips?
If you are not part of the solution, you are part of the problem!

Offline Jan F.

Re: Nieuwe CDi doen helemaal niets...
« Reactie #1 Gepost op: 02 mei 2018, 19:09 »
Ligt aan het bouwjaar...
Cdi van 89er kan niet op 87en 88.

Groet, Jan

Offline Brombeer

Re: Nieuwe CDi doen helemaal niets...
« Reactie #2 Gepost op: 02 mei 2018, 21:29 »

Hoi Pablo,


Zo aan de hand van je lange OEM-nummer kan ik niks zeggen over hoe je nieuwe cdi's wired zijn van binnen. Oudere en nieuwere typen hebben allemaal 6 pinnen per cdi, maar de 'pin-invulling' verschilt. Dus aan de hand daarvan kun je ook niks opmaken.

Het type met zijstandaard schakelaar heeft naast een vaste 'min' (groen) ook een tweede 'min' nodig, nl. die van de zijstandaard indien ingeklapt. Het werkt dan zo: als je de standaard uitklapt onderbreek je die min en doet die domme cdi het niet meer.

Het type zonder die schakelaar heeft alleen die vaste 'min'.

Daarnaast verschilt de levering van de pick-up signalen (ontsteking) aan beide typen cdi's.


Als klopt wat Jan F. zegt over '87-'88 en vanaf '89, dan kloppen die jaartallen in jouw OEM-nummer niet..  ::)


Brom

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Pablito464

Re: Nieuwe CDi doen helemaal niets...
« Reactie #3 Gepost op: 02 mei 2018, 22:29 »
bedankt Jan en Brom, het lijkt er inderdaad op dat verkopende partij niet op de hoogte is van verschillen tussen 88 en 89 dan. Ik ga ze denk ik maar retoursturen en iets anders kopen. eerst hier maar eens op het forum zoeken wat aangeraden wordt... grt!
If you are not part of the solution, you are part of the problem!


Offline Jan F.

Re: Nieuwe CDi doen helemaal niets...
« Reactie #5 Gepost op: 03 mei 2018, 18:11 »
Overigens uit de oude doos...
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=6571.0

Groet, Jan

Offline Trigger

Re: Nieuwe CDi doen helemaal niets...
« Reactie #6 Gepost op: 03 mei 2018, 20:04 »
Kan aan je massadraad liggen. Toen ik voor mijn Ignitech kwam bij Tovami in Goes, startte de motor ook niet meer. 12v gecontroleerd, het ding kreeg gewoon stroom, maar startte niet op. Bleek dat mijn massadraad qua kleur afweek van wat Ignitech dacht dat het was. Massadraadje aan het frame gemaakt (Vanaf de CDI/Box) en probleem opgelost.
Transalp XL600V

Offline Pablito464

Re: Nieuwe CDi doen helemaal niets...
« Reactie #7 Gepost op: 04 mei 2018, 18:12 »
dank jullie wel, ik ga proberen om uit te zoeken of 1 vd originelen er nog bij is.
ik heb er totaal 3 oude bij en nu dus 2 nieuwe. hij is al oud dus ik hoop nog wat te kunnen vinden.
ik zal hier melden als er vooruitgang is. groet!
If you are not part of the solution, you are part of the problem!

Offline Guidonno

Re: Nieuwe CDi doen helemaal niets...
« Reactie #8 Gepost op: 06 mei 2018, 14:57 »
Kijk hier eens:
https://mtp-racing24.com/navi.php?jtl_token=ee7d655d86666b21434f22068baa6ef7&qs=Cdi+transalp

Heb die van mij ook vervangen vorige maand. Werken super! De motor doet het zelfs beter dan ervoor.
 
Ik woon in de buurt van Zwolle. Als je even wil teste met een reserve, kom gerust langs.
Honda: Eerst een VFR (RC36) en nu de Transalp PD06 voor het avontuur!

www.nogeenhondaspanningsregelaar.nl

Offline Pablito464

Re: Nieuwe CDi doen helemaal niets...
« Reactie #9 Gepost op: 13 mei 2018, 10:47 »
Hallo Guidonno, dank voor de tip die ga ik bestellen. Ik gok dan de set MM9 zonder zijstandschakelaar. omdat de andere specifiek vermeld niet op de 1987=1988 te passen. Dan zal ik die wel gekregen hebben... het art nr is ook anders dus dit geeft hoop. zou graag langskomen maar hij rijdt nog niet  :(
If you are not part of the solution, you are part of the problem!

Offline Trigger

Re: Nieuwe CDi doen helemaal niets...
« Reactie #10 Gepost op: 13 mei 2018, 10:58 »
Heb je de plus en de massa nou gecontroleerd? Stukken goedkoper dan nog een CDI bestellen lijkt me.
Transalp XL600V

Offline Guidonno

Re: Nieuwe CDi doen helemaal niets...
« Reactie #11 Gepost op: 17 mei 2018, 16:47 »
Is het gelukt? 8)
Honda: Eerst een VFR (RC36) en nu de Transalp PD06 voor het avontuur!

www.nogeenhondaspanningsregelaar.nl