Auteur Topic: Gezamenlijke inkoop actie Huzar uitlaat  (gelezen 12358 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Raymond

Re: Gezamenlijke inkoop actie Huzar uitlaat
« Reactie #180 Gepost op: 14 augustus 2018, 18:45 »
Dat is te ver om ff heen te rijden voor mij. Anders had ik je eventueel kunnen helpen

Offline Nader

Re: Gezamenlijke inkoop actie Huzar uitlaat
« Reactie #181 Gepost op: 14 augustus 2018, 19:21 »
Thanks Raymond, ik ga er morgen naar kijken bvd :) morgen een update...
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2018, 19:24 door Nader »

Offline Raymond

Re: Gezamenlijke inkoop actie Huzar uitlaat
« Reactie #182 Gepost op: 14 augustus 2018, 19:27 »
Top, ik ben benieuwd. Bij mij geeft het niet erg veel meer geluid, enkel bij gas los dan ploft hij wat.

Offline Bruudmartijn

Re: Gezamenlijke inkoop actie Huzar uitlaat
« Reactie #183 Gepost op: 14 augustus 2018, 22:38 »
Ik heb er tot nu toe pas 1 probleem mee gehad. Dat dat schijfje is gaan rammelen. Even opnieuw monteren en beugeltje verzet en tot nu toe nog geen probleem. Mijn klinkt juist heel beschaafd. Maar moet er wel bij zeggen dat ik met een kat nog rond rijd en zonder db killer.

Offline Nader

Re: Gezamenlijke inkoop actie Huzar uitlaat
« Reactie #184 Gepost op: 15 augustus 2018, 10:44 »
cirkeltje zit erin,motor klinkt veel beschaafder nu C:-) jammere is inderdaad dat ie weleens los kan raken,tweede keer is inderdaad scheepsrecht! Heren bedankt! :o >:D dbdoder blijft er bij mij lekker in!

Offline Erik -

Re: Gezamenlijke inkoop actie Huzar uitlaat
« Reactie #185 Gepost op: 25 september 2018, 22:19 »
Wat zijn de ervaringen tot nu toe?

Ik heb er ook een besteld en na veel gedonder ook gekregen. De demper, pijp, beugeltjes e.d. passen slecht. De demper staat onder een andere hoek dan op de foto's op de site. de "beugel" is van te dun metaal (ik bedoel dat stripje alu met 2 10mm gaten) en bovendien zit het gat 15mm te hoog. Ik heb zelf maar een nieuwe beugel gemaakt om het geheel te kunnen monteren. Bijgeleverde bouten en moeren waren ook niet juist. Zonder handleiding en verkeerder onderdelen om te monteren was het nog even puzzelen, maar het zit.

De uitlaat is erg luid en heeft last van backfire. Zal morgen even een ritje maken om te horen hoe het met een warme motor lijkt. Tot nog toe ben ik niet heel erg onder de indruk, maar mogelijk veranderd dat nog.
 

Offline Bruudmartijn

Re: Gezamenlijke inkoop actie Huzar uitlaat
« Reactie #186 Gepost op: 25 september 2018, 22:40 »
Ik heb er prima ervaringen mee. Geen backfire. Alles paste gewoon. Maar idd de klem die de demper vasthoud vind ik ook wat aan de dunne kant.
 
Vergeet die ronde schijf met gaatjes erniet in te zetten. Is voor de tegen druk voor de motor.


Offline Erik -

Re: Gezamenlijke inkoop actie Huzar uitlaat
« Reactie #187 Gepost op: 26 september 2018, 09:02 »
Ik denk dat ze de beugelset voor een ander type motor hebben meegeleverd. Backfire zal wel door koude start komen na twee weken stil staan.

Offline Trigger

Re: Gezamenlijke inkoop actie Huzar uitlaat
« Reactie #188 Gepost op: 26 september 2018, 09:41 »
Mijn Alp backfired ook als een malle, en daar zit geen Huzar op. Ik vermoed dat ik de aansluiting tussen de bocht en de eindpijp eens moet checken, wellicht dat die niet luchtdicht is en dat het daardoor erger word.

Backfire komt simpelweg doordat er onverbrande benzine mee in de hete uitlaat terecht komt en daar door de hitte van de uitlaat zelf ontbrand. Als er veel/makkelijk zuurstof bij komt komt het sneller voor.

Ik heb tot nu toe nog geen scheve gezichten gezien bij de Huzar kopers en ik vind de bouwkwaliteit van mijn meer dan twee keer zo dure GPR (Mét E-Keur) ook niet jé van hét hoor :P.
Transalp XL600V

Offline Raymond

Re: Gezamenlijke inkoop actie Huzar uitlaat
« Reactie #189 Gepost op: 26 september 2018, 10:46 »
Ik ben zeer tevreden over mijn huzar.
Past perfect, ziet er goed uit.
Ja geluid is idd behoorlijk anders, backfires ja heb ik ook door de zuurstof die tussen de aansluiting door aangezogen wordt maar het zijn goed te doen plofjes.

Offline Erik -

Re: Gezamenlijke inkoop actie Huzar uitlaat
« Reactie #190 Gepost op: 26 september 2018, 13:30 »
Eerste rite met de uitlaat vandaag. Tijdens het rijden is het over het algemeen een beschaafd geluid. De motor rijdt er een stuk beter mee dan de lekke originele uitlaat. Meer kracht onderin de toeren lijkt het.

De passing van het verloopstuk op de originele uitlaat is goed en de aansluiting op de demper is ook naadloos.

Mijn voornaamste bezwaar is dat het voor mij niet direct er op te schroeven was zonder materiaal bij te maken en te kopen, maar nu hij zit lijkt het allemaal prima.