Auteur Topic: Kettingsmeersysteem uit China  (gelezen 2120 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline propoefta

Kettingsmeersysteem uit China
« Gepost op: 12 mei 2018, 21:06 »
Ik heb een kettingsmeersysteem uit China besteld, omdat ik een krap budget heb, en ik wilde wel eens proberen of het wat was.
Heb hem vandaag geďnstalleerd, ging prima, en het werkt erg goed nu. Hopelijk blijft dat ook zo, ben benieuwd met zo'n ding uit china.
Wat foto's van het systeem en de montage:

zo kwam ie binnen


 :o


De inhoud

Stap 1: schakelaar op het stuur monteren


Stap 2: Pompje monteren en kabel erdoorheen





Stap 3: tuitje bevestigen en richten


Even vastzetten met de beugel


Stap 4: Olie in het flesje, erop draaien, slang erop zetten!


Stap 5: Pompen!

Werkt perfect. Ik heb het setje bij Banggood gekocht (motorcycle chain lubricator á €14 ongeveer). Duurt een paar weken voor het er is, maar het is een mooi ding!

Hoop dat iemand er iets aan heeft,
Groet,
Propoefta
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2018, 10:30 door propoefta »

Offline The Headless Horseman

Re: Kettingsmeersysteem uit China
« Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2018, 21:54 »
Nieuwsgierig geworden hier  8) Alleen doen je foto’s het helaas niet  :(
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline dropken

Re: Kettingsmeersysteem uit China
« Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2018, 22:35 »
Voor dat geld lijkt me dat ook wel wat maar zoals gezegt je foto's doen het niet.

Offline ddw

Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline propoefta

Re: Kettingsmeersysteem uit China
« Reactie #4 Gepost op: 13 mei 2018, 10:20 »
Dat is em inderdaad. Ik zal even naar de foto's kijken
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2018, 10:31 door propoefta »

Offline propoefta

Re: Kettingsmeersysteem uit China
« Reactie #5 Gepost op: 13 mei 2018, 10:31 »
Als het goed is doen de foto's het nu wel!

Offline xrvtuur

Re: Kettingsmeersysteem uit China
« Reactie #6 Gepost op: 13 mei 2018, 11:40 »
ik denk dat het gedeelte waar de olie uitkomt te ver van je ketting af zit, bij andere ketting smeer systemen zie dat dit zomaar een paar millimeter van de ketting af zit

en hoe kan je bij dit systeem zien hoeveel olie er nog in het reservoir zit?
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2018, 11:43 door xrvtuur »
Varadero SD02  2004

Offline dropken

Re: Kettingsmeersysteem uit China
« Reactie #7 Gepost op: 13 mei 2018, 13:20 »
Voor dit aankoopbedrag kun je je ook aanwennen regelmatig even na te vullen. Het lijkt me wel wat.

Offline propoefta

Re: Kettingsmeersysteem uit China
« Reactie #8 Gepost op: 13 mei 2018, 13:53 »
ik denk dat het gedeelte waar de olie uitkomt te ver van je ketting af zit, bij andere ketting smeer systemen zie dat dit zomaar een paar millimeter van de ketting af zit

en hoe kan je bij dit systeem zien hoeveel olie er nog in het reservoir zit?

Klopt, zit een paar centimeter er vanaf. de olie ' valt' wel mooi op de ketting bij het testen, maar ik zou ook niet het hendeltje bedienen met een knie aan de grond :P

Inderdaad ook niet te zien hoeveel er nog in je reservoir zit. Hoogstens als het op is kun je de doorzichtige slangen zien dat er niks meer doorkomt.

Offline ddw

Re: Kettingsmeersysteem uit China
« Reactie #9 Gepost op: 13 mei 2018, 15:15 »
De simpelheid van het apparaatje staat me wel aan, houd je ons op de hoogte hoe het bevalt na wat verder gebruik?

Hoeveel slagen moet je het hendeltje geven voordat je de hele ketting ingeolied hebt?
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline EDxrv

Re: Kettingsmeersysteem uit China
« Reactie #10 Gepost op: 13 mei 2018, 18:12 »
Heb hem ook besteld. Leuke manier om te kijken hoe zoiets bevalt en dan een duurder systeem erop zetten.
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2018, 18:38 door EDxrv »

Offline Floris

Re: Kettingsmeersysteem uit China
« Reactie #11 Gepost op: 13 mei 2018, 18:36 »
ik denk dat het gedeelte waar de olie uitkomt te ver van je ketting af zit, bij andere ketting smeer systemen zie dat dit zomaar een paar millimeter van de ketting af zit.

Mee eens. Als de druppelaar te ver boven de ketting hangt, zullen oliedruppels tijdens het rijden (door de rijwind) wegwapperen. Kun je de druppelaar naar achteren schuiven, zodat het tuutje tegen het kettingblad aan komt te liggen? Dan wordt de olie via het kettingblad naar buiten geslingerd en komt het dan vanzelf op de ketting terecht.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Offline propoefta

Re: Kettingsmeersysteem uit China
« Reactie #12 Gepost op: 13 mei 2018, 21:20 »
Mee eens. Als de druppelaar te ver boven de ketting hangt, zullen oliedruppels tijdens het rijden (door de rijwind) wegwapperen. Kun je de druppelaar naar achteren schuiven, zodat het tuutje tegen het kettingblad aan komt te liggen? Dan wordt de olie via het kettingblad naar buiten geslingerd en komt het dan vanzelf op de ketting terecht.

Druppelaar is gewoon naar achteren te schuiven. Ik pomp hem wel een keer als de ketting warm is en ik bij het stoplicht sta.

Offline xrvtuur

Re: Kettingsmeersysteem uit China
« Reactie #13 Gepost op: 13 mei 2018, 22:23 »
Druppelaar is gewoon naar achteren te schuiven. Ik pomp hem wel een keer als de ketting warm is en ik bij het stoplicht sta.

Maar dan komt de olie op 1 plek, het gaat er juist om dat je langzaam rijd zodat het over je ketting verdeeld
Varadero SD02  2004

Offline PimW

Re: Kettingsmeersysteem uit China
« Reactie #14 Gepost op: 14 mei 2018, 16:47 »
Zou dat buisje gewoon verlengen met een extra slangetje, kun je smeren tijdens het rijden. Ik weet niet hoe dat buisje precies aan de slang zit, die kun je ook vervangen voor een langer exemplaar lijkt me.

Mooi eenvoudig systeem.

Offline propoefta

Re: Kettingsmeersysteem uit China
« Reactie #15 Gepost op: 15 mei 2018, 09:06 »
Zou dat buisje gewoon verlengen met een extra slangetje, kun je smeren tijdens het rijden. Ik weet niet hoe dat buisje precies aan de slang zit, die kun je ook vervangen voor een langer exemplaar lijkt me.

Mooi eenvoudig systeem.

Volgens mij hebben ze het via een iets dikker slangetje vastgesmolten aan het tuitje, maar is inderdaad makkelijk te vervangen als je de slang doorknipt lijkt me. een stukje slang aan het tuitje vastmaken is ook geen slecht idee!

Offline Gilbert N

Re: Kettingsmeersysteem uit China
« Reactie #16 Gepost op: 17 mei 2018, 19:26 »
Welke olie gebruik je hiervoor?

Offline luwe

Re: Kettingsmeersysteem uit China
« Reactie #17 Gepost op: 17 mei 2018, 21:26 »
kruip of druppel olie is het beste heb het al jaren  ;)

Offline propoefta

Re: Kettingsmeersysteem uit China
« Reactie #18 Gepost op: 18 mei 2018, 13:00 »
Ik heb er kettingzaagolie in gedaan, had ik ergens gelezen dat dat goed schijnt te zijn