Auteur Topic: Losse groene draad  (gelezen 804 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Losse groene draad
« Gepost op: 05 juli 2018, 15:40 »
Iemand enig idee waar deze groene draad aangesloten moet worden? Aan dat zwarte bakje? Dan zou er iets afgebroken moeten zijn.

Ik ben aan het uitzoeken waarom 1 bobine niet vonkt. Bobine werkt en cdi ook gewisseld maar als ik de bekabeling van de niet werkende bobine aan een andere bobine koppel doet die het niet. Lijkt dus op een kabelbreuk maar millimeter geeft gewoon een minimale weerstand
Honda XLV600 1987
Honda XLV600 1991
Kawasaki KDX 250 1992
Honda CR 250 1991
Suzuki GSXR 750 1998
Honda VFR 750 1991

Offline Floris

Re: Losse groene draad
« Reactie #1 Gepost op: 05 juli 2018, 15:48 »
groen = aarde

Dat zwarte bakje is je knipperlichtrelais en daar hoort zwart + grijs + groen op aangesloten te zijn. Het lijkt erop dat er een koperen lipje van het relais is afgebroken, daar waar de groene draad op aangesloten moet zijn. Doet je knipperlicht het wel?
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2018, 15:54 door Floris »
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Offline Oldtimer

Re: Losse groene draad
« Reactie #2 Gepost op: 05 juli 2018, 15:59 »
Bobine draden gaan rechtstreeks naar de cdi. Die kun je dus ook daar meten.
Heb je 1 of 2 cdi's ???
Anders even omwisselen
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Re: Losse groene draad
« Reactie #3 Gepost op: 05 juli 2018, 16:42 »
Top tankje Floris. Knipperlicht doet het inderdaad gewoon.

2 cdi's, gewisseld en zelfde bobine doet het niet. Als.ik de kabels van de 2 voorste bobines wissel bij de bobine werkt de andere niet maar die eerste wel weer.

Buiten het feit dat ik geen kabelbreuk meet, meet ik ook nog eens gewoon stroom tot aan de bobine  ???
Honda XLV600 1987
Honda XLV600 1991
Kawasaki KDX 250 1992
Honda CR 250 1991
Suzuki GSXR 750 1998
Honda VFR 750 1991

Re: Losse groene draad
« Reactie #4 Gepost op: 05 juli 2018, 17:01 »
Hmm geen idee wat happened maar ik ben al weken alles aan het proberen en testen, had ook al de cdis gewisseld zonder dar ik resultaat zag maar euh... :o blijkbaar zie ik nu toch dat de toerenteller weg is als ik ze wissel  :-X. Dus conclusie 1 cdi is  kapot.

Morgen het forum maar eens doorspitten op digitaal ga analoog ;)
Honda XLV600 1987
Honda XLV600 1991
Kawasaki KDX 250 1992
Honda CR 250 1991
Suzuki GSXR 750 1998
Honda VFR 750 1991

Offline Oldtimer

Re: Losse groene draad
« Reactie #5 Gepost op: 05 juli 2018, 17:09 »
Cdi set via ignitech. Ben je rond 200 euro van het cdi probleem af.
Ik heb ze ook.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Zijspan

Re: Losse groene draad
« Reactie #6 Gepost op: 09 juli 2018, 17:17 »
De groene draad van het knipperlicht relais is bij mijn TA uit 87 ook niet aangesloten. Volgens het schema is deze alleen bij Duitse uitvoeringen aangesloten.

Re: Losse groene draad
« Reactie #7 Gepost op: 10 juli 2018, 12:55 »
@Marien Sorry voor de late reactie, had het even een beetje druk. Ik heb voor nu even een CDI op een duitse webshop besteld, was 55 euro en een jaar garantie dus dat doet voor de laatste studenten maanden wel even de truc. Over 2 maandjes afgestudeerd (hopelijk  ::)) en dan maar eens investeren in 2 goede inderdaad.

Merk je ook verschil met die ignitechs?

@Zijspan thanks, schrok toch al beetje, losse draden zijn nooit een goed teken :p Waar zit die bij de duitse uitvoering dan op aangesloten?
Honda XLV600 1987
Honda XLV600 1991
Kawasaki KDX 250 1992
Honda CR 250 1991
Suzuki GSXR 750 1998
Honda VFR 750 1991

Offline Zijspan

Re: Losse groene draad
« Reactie #8 Gepost op: 10 juli 2018, 17:19 »
De duitse uitvoering heeft een relais met 3 pootjes. Vraag me niet waarom. Moet je maar eens bij CMSNL kijken bij de Duitse versie en één uit een ander land.