Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Project: CRF-Alpje

(1/23) > >>

Trigger:
De benodigde delen zijn grotendeels binnen, en met het ITT voor de deur hoop ik toch nog even snel mijn project af te kunnen maken.
Wat gaat er gebeuren:

Mijn Transalpje krijgt een nieuw kleurtje. Twee redenen: Ik vind de originele kappenset en kleurstelling wel 'klassiek', maar ook soms een beetje saai. Daartegenover staat dat ik weet dat deze kleurstelling steeds zeldzamer word, en dus moet ik die willen behouden. Nu dat mijn kappenset nog in hele nette staat is, lijkt het me wijs dat zo te houden. Ik heb dus een tweede set weten te regelen die de transformatie zullen ondergaan.

Het subject:




Welnu, qua 'off-road' capabiliteiten is er e.e.a. aangepast aan de Alp. Zo zitten PimW's verlaagde voetsteuntjes erop, een plaatstalen carterbak, verhoogd stuur, handkappen, progressieve achterveer, wegklapbaar schakelpedaal en over een weekje ook een set Mitas 'Dakar' bandjes: E-09 achter en E-10 voor. Meer dan dat ga ik nu niet ondernemen op technisch vlak, de rest moet maar uit de techniek van de berijder komen 8).

Maar het oog wil (in mijn geval) toch ook wat meer. Dit bakbeest zal met haar ~220kg nat nooit in de CRF categorie vallen, maar wellicht doet een kleurtje al heel veel, dus ik ga voor CRF "extreme red":




Ik heb dus:

Tank (via een clublid)

Kappenset:



daar moeten nog wel wat kleine dingen aan gebeuren. Zo zit er een scheur in het neusje:



Moet er aan de binnenkant nog wat rechtgezet worden bij de 'moertjes' in de kuip:



En zo ook een van de zijkappen:



Maar mocht ik van die moertjes tekort komen, of er overhoop toch ergens iets afbreken, heb ik nog reservekappen (ja, nog meer!) om hier delen uit te voorzien. De nokjes en dergelijke zijn voor deze set helemaal compleet, dus afgezien van die scheur hoeft er weinig gerepareerd of gelijmd te worden.



De stappen vanaf nu:

- Reparaties aan de delen uitvoeren
- Tankje ophalen bij clublid
- Alle delen goed opschuren en verf/lakvrij maken
- Een spuitcabine opzetten (ik heb een mooi schommelframe staan waar ik plastic aan kan hangen voor een improvo cabine)
- De juiste kleur verf kopen (ik ga niks laten mengen, ik zoek spuitbussen waarvan de kleur het best overeen komt) met hoogglans lak
- Het eigenlijke spuitwerk

en zodra droog:

- Alles op de Alp monteren.

Er komt nog wel een vervangende uitlaat op, maar dat gaat wellicht sowieso niet meer voor het ITT lukken.



Met welke vragen zit ik nog:

- Hoe de scheur het beste te repareren
- Wat te doen met het zwarte ruitje (op zich gaat rood en zwart goed samen, maar ik zou liever een dakar achtig frontje hebben)

Grubeater:
De kappen zijn van ABS plastic, dat kun je lijmen met MEK. Genoeg clubleden die je voor gingen.

The Headless Horseman legt hier uit hoe je zelf een scherm maakt. Je kunt ook een speciekuip gebruiken als het scherm toch niet doorzichtig hoeft te zijn.

dropken:
Zorg voor de goede kunststofprimer  zo hecht de lak ook beter op de kappen

The Headless Horseman:

--- Citaat van: Grubeater op 20 mei 2018, 12:36 ---De kappen zijn van ABS plastic, dat kun je lijmen met MEK. Genoeg clubleden die je voor gingen.

--- Einde van citaat ---

Vzviw gaat dat op voor de zijkappen (wit kunststof), maar de neuskuip is van een ánder materiaal (grijs kunststof). Ik heb er ooit 1 succesvol gerepareerd met ordinaire PVC lijm  :)

Leuk project Trigger  8)

Trigger:
Iemand op een ander forum is al zo lief geweest mij te helpen met een kleur impressie:

Denk het blauw en wit nog even weg en de carterbak (als ik hem al aanpak) zou dan zwart worden.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View