Nou, het resultaat van vandaag.
De RAL 3020 verf die ik vond, is helaas na 1 bus al uitverkocht (bedankt Hornbach!). Gelukkig was ik nog niet begonnen met spuiten, want die klus wil ik vanwege de one-time-use 2K clearcoat lak die erop moet in 1 keer afronden zodra ik begin in de spuitcabine.
Het gaat nog een tijd duren voordat ze het weer hebben, dus ik moet weer op zoek naar een andere leverancier. Er zit nog een andere lakkenhandel in de buurt maar die voert Motip, en die voeren een heel eigen kleurcodesysteem dat niet overeenkomt met RAL, dus dan moet ik gaan gokken. Het staaltje RAL 3020 dat ik vandaag proef gespoten heb komt bijna 1 op 1 overeen met de kleur van mijn helm, dus die kleur moet het echt worden!
Enfin, bij het ontbreken aan verf ben ik maar aan de tank begonnen. Eerst die lelijke tankpad en stickers eraf gehaald en gepoetst:
Daarna vol goede moed begonnen die roestplekjes aan de onderste rand aan te pakken, want je wil het goed doen:
Om er vervolgens achter te komen dat de onderkant nog veel meer roest heeft
.
Fuck it, in de azijn ermee en morgen verder borstelen:
Volgende klus, de 2K lijm voor de reparaties aangemaakt. Man, wat stinkt die zooi! Moest gewoon elders inademen en mijn adem inhouden (omdat ik te lam was mijn FFP3 masker erbij te pakken voor die paar minuten). Maar de breuk in het neusje hoeft gelukkig niet 'gezet' te worden en even openbuigen om de lijm ertussen te smeren was voldoende. Beetje afsmeren aan binnen en buitenzijde en het zal al snel goed vast:
En met diezelfde lijm heb ik ook het nokje vastgelijmd aan het tankpaneel:
Het ziet er dan wel niet heel profi uit, maar vast is vast.
Op het andere tankpaneel, dat in principe nog helemaal structureel intact is, mist alleen 1 van de 2 busjes om het knipperlicht in vast te zetten. Gelukkig heb ik ook dat nog voorhanden in mijn slooppaneeltjes, en met enige aanmoediging van de dremel gaf hij zijn buit gauw prijs:
Dotje lijm ertussen, en ook dit paneel is nu technisch af:
Dan rest alleen nog de afwerking van de voorbereiding. Alle plastics (behalve het neusje, die hard nog uit) zijn nu spiegeltjeglad geschuurd: eerst de naden en randen met 180, daarna 240 voor de kleine plekjes hier en daar en tot slot allemaal met de 600 korrel helemaal glad gemaakt. Daarna met warm water even afgewassen en aan de lucht laten drogen.
Ik moet dus nu alleen de tank en de neus nog preppen, en laat ik de handkappen niet vergeten. Die zitten nu nog op de motor en komen helemaal op het laatst, als de rest al hangt te drogen. Klusje van niks en dan kunnen ze er dezelfde dag nog opnieuw op.
Genoeg actie voor vandaag
.