En dan komt het moment dat de kapjes eraf gaan...
En dan is het ineens een hele kale Alp!
De tank was nog even hannesen, want ik had natuurlijk niet vooruitgedacht en het ding zat nog bijna vol. Ik heb met een klein beetje knoeien en een trechter de boel overgeheveld in een jerrycan (in stappen van 5 liter, want meer ging daar niet in) en 2x5 liter in de tank van onze toyota gemieterd, die had nog plek
.
Het resterende beetje, nog zo'n 5 liter, ging opnieuw in deze (nu weer lege) jerrycan, en daarmee was de oude tank leeg.
En dan staat ze er zo bij:
Ik heb bij Ad nieuwe boutjes en RAWL NUTS gehaald (wat een gave naam voor je product), maar de rubbers in de tank waren nog te redden. Voor de zekerheid even behandeld met een beetje Gummi pflege om ze lekker soepel te houden:
En toen kon de nieuwe tank erop!
Bij de montage van het voorspatbord was ik zo voorzichtig, maar helaas toch wat kleine krasjes in de lak gemaakt.
Natuurlijk komt ze van de eerstvolgende offroadrit helemaal gehavend terug, dus ik moet niet zeiken, maar als je er net zoveel tijd in gestoken hebt is het toch een beetje jammer
.
Stukje bij stukje bouwen de boel weer op. Nou had ik toch weer gedonder met de oude panelen: de knippers wilden niet los... sowieso draaiden de busjes dol in de plastic pijpjes (jammer, maar valt nog te lijmen zodra ik nieuwe busjes heb) maar het koste me nog aardig wat WD40, zweet en tranen om de schroeven uit de busjes te krijgen. Eentje was zo verroest dat hij zelfs met de dremel niet los wilde, dus ik heb heel voorzichtig een hapje uit het plastic gedremeld en de hele oude bus eruit geschoven. Nieuwe bout op maat gedremeld en met een rubbertje in de nieuwe kap gezet, samen met het metalen roostertje (dat gelukkig wel meewerkte).
Het zijpaneel gaf natuurlijk weinig problemen, maar de bout van het zadel ging niet echt heel lekker het frame in. Die heeft waarschijnljik een nieuwe draad nodig, er staat binnenkort toch nog een bezoekje Ad op de planning zodra de uitlaat binnen is.
Les: Als je een ruit monteert, wacht dan nog even met de plastic paneeltjes achter de kuip, anders kun je er niet bij, en dan nog is het gehannes. Een van de bussen in de kuip zat toch niet lekker vast maar e.e.a. zich stevig vast dus ik laat het even zo.
En dan zijn we voor vandaag klaar
. Achterspatbord moet nog, maar dan moeten de knippers er ook af, en aangezien die toch vervangen moeten worden wacht ik daarmee tot de uitlaat er is, dan pakken we het allemaal in een keer mee.
De stickers moeten ook nog binnen komen (ergens eind van de week, begin volgende week verwacht ik) maar de eerste sticker is alvast een eerbetoon aan mijn technische steun en toeverlaat. Het is eigen een kentekenhoudersticker (3x woordwaarde) maar ik wilde niet over de transalpclub heen plakken
.