Auteur Topic: Project: CRF-Alpje  (gelezen 7802 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline The Headless Horseman

Re: Project: CRF-Alpje
« Reactie #90 Gepost op: 11 juni 2018, 22:19 »
Je hebt mail Trigger  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Steffie

Re: Project: CRF-Alpje
« Reactie #91 Gepost op: 12 juni 2018, 11:35 »
Ziet er gaaf uit Trigger.
Gefeliciteerd met een zeer geslaagd project.

Steffie.
Geniet.....maar drink met je maten.

Offline Trigger

Re: Project: CRF-Alpje
« Reactie #92 Gepost op: 12 juni 2018, 11:51 »
Dank voor alle toffe reacties :). Het geeft erg veel voldoening en ben er zo blij als een kind mee.
Ik zou het bijna jammer vinden haar straks weer door het terrein heen te jagen.

Nu wil ik nog wat details aanbrengen, maar dat word lastig. Een rooster voor de koplamp bijvoorbeeld, heb ik nergens, maar dan ook nergens kunnen vinden. Op zich begrijpelijk, want hoe ga je dit monteren? Maar dat zou ik dus graag willen. En dan nog wat standaard spul: er moeten mistlampjes/verschijners op de crash bars komen, en ik wil een mount aan de binnenzijde van de ruit maken voor mijn audiorecorder, en voor mijn telefoon (navi) zodat ze ook gelijk opgeladen worden. 12v socket heb ik al in de kuip zitten.

Ik zou ook mijn ronde plastic Hepco & Becker koffers willen vervangen voor iets rechthoekigs en van (zwart) metaal, maar daar is niet echt budget voor omdat het eigenljk ook niet nodig is, vind ik. Meer een hebbeding.
Transalp XL600V

Offline Mama Africa

Re: Project: CRF-Alpje
« Reactie #93 Gepost op: 12 juni 2018, 12:02 »
Erg mooi geworden Trigger! Wat een verschil met hoe ik je motor gistermiddag zag haha :P  ik kan me goed voorstellen dat een carbon uitlaat hem helemaal afmaakt.

Veel plezier ermee!
I don't want a pickle, I just want ride on my motorcikle. I don't want to die, I just want a ride on my motorcy.........cle

Offline Helikees

Re: Project: CRF-Alpje
« Reactie #94 Gepost op: 12 juni 2018, 12:51 »
Volgens mij had je nog een Dakar-sticker van me tegoed!
En ik heb een koplamprooster voor dit model. Als ik zelf toch voor de KTM-achtige rallykuip ga...

Offline Brombeer

Re: Project: CRF-Alpje
« Reactie #95 Gepost op: 12 juni 2018, 12:57 »

Ja gaaf ding geworden zo! Veel rij plezier..  :)


Nu wil ik nog wat details aanbrengen (..) Een rooster voor de koplamp bijvoorbeeld (..) hoe ga je dit monteren?

Even onafhankelijk van wat je daar monteert, als er geen bestaande bevestigingspunten in de buurt zijn, dan boor je gaten in je kuip en zet je het vast met de jou bekende Rawl Nuts met een rvs lenskop boutje. Heb ik ook gedaan op mijn AT.


Goed adres voor werkelijk elk type bout of moertje, ook in rvs, is bijvoorbeeld Patrick Saes.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Trigger

Re: Project: CRF-Alpje
« Reactie #96 Gepost op: 12 juni 2018, 13:58 »
Volgens mij had je nog een Dakar-sticker van me tegoed!
En ik heb een koplamprooster voor dit model. Als ik zelf toch voor de KTM-achtige rallykuip ga...

Doe ff een foto van dat rooster aub! En welke kleur is die sticker?

Qua boutjes ben ik tot nu toe heel goed geholpen door Ad, die had verbazingwekkend veel liggen, maar ik hou die naam in gedachten Brombeer! Ik ben erg blij dat ik zwarte bouten kon krijgen, past goed bij de rest van de motor. Koplamprooster moet ook zwart zijn (of worden natuurlijk).
Transalp XL600V

Offline Trigger

Re: Project: CRF-Alpje
« Reactie #97 Gepost op: 12 juni 2018, 15:31 »
Ok, hier moet dus nog een lampie op komen:



Daar hoop ik niet de hoofdprijs voor te gaan moeten betalen, maar het moet ook geen meuk zijn die na 1 modderpoel kortsluiting maakt.
Ze komen op een apart schakelaartje en zijn vooral bedoeld omdat bij slechte(re) weersomstandigheden de Alp gewoon te weinig licht produceert. En groot licht is ook weer zo wat, ik wil niemand verblinden.

Nou, voor de cockpit moet ik nog wat uitvinden. Ik heb een audio recorder:



En die moet op een plek gezet kunnen worden die:

1) redelijk uit de wind is (veel gebruiken een rugzak maar ik wil geen belemmeringen tijdens het rijden
2) redelijk beschermd tegen water is (ik ga er niet mee in de regen rijden maar een plas water of modder kan gebeuren)
3) vrij van trillingen (want dat hoor je allemaal in de opname terug)

Ik had dus bedacht dit in de binnenzijde van de ruit te doen:




Dus mijn voorlopige plan is om een soort bracket te maken en die te bekleden met dik foam, en de voorkant open te werken zodat scherm en opnameknop bereikbaar/zichtbaar blijven. Het foam vangt de trillingen op en ik kan hem vanaf het stuur aan en uit zetten.
Er zit overigens een schroef-mount optie aan de onderzijde maar dat heeft weinig zin die te gebruiken, dan geeft het nog steeds alle trillingen door immers (ik luister graag naar een goed tegenargument overigens).

Ik zou naast deze mount een mount kunnen maken voor mijn telefoon? Een soort klem of houder zodat mijn telefoon, indien gebruikt voor navigatie, ernaast gehangen kan worden. Ja, dat kan op het stuur maar dat heb ik geprobeerd en vind ik vervelend, nog meer poespas aan mijn stuur. Liever in die kuip, daar is hij immers voor.

Iemand een idee?

Transalp XL600V

Offline Waffie

Re: Project: CRF-Alpje
« Reactie #98 Gepost op: 12 juni 2018, 17:31 »
 ;D
zwarte wielen..... dat maakt af  sven

enkel de velgen zwart maken
de wielen lijken dan zoveel groter
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Trigger

Re: Project: CRF-Alpje
« Reactie #99 Gepost op: 12 juni 2018, 17:41 »
;D
zwarte wielen..... dat maakt af  sven

enkel de velgen zwart maken
de wielen lijken dan zoveel groter

En hoe doen we dat, beste Ad?
Transalp XL600V

Offline Sandra

Re: Project: CRF-Alpje
« Reactie #100 Gepost op: 12 juni 2018, 18:40 »
Er bestaat een rooster die qua afmeting past van: zundapp! Bel maar eens naar Massink in Steenderen. Die heeft jaren geleden een mannetje  met bus door heel europa laten rijden om alles van zundapp op te kopen bij fetsemakers.
Wel even zelf stangetjes aan de onderkant lassen. Via de onderkant v/d koplamp zou ik hem bevestigen. Ik heb zelf zo' n rooster gehad, Herbert heeft het weggegeven.  Voordat ik hem op de motor had bevestigd, had ik de transalp verkocht. Nu een NC750S
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Trigger

Re: Project: CRF-Alpje
« Reactie #101 Gepost op: 13 juni 2018, 18:46 »
Mijn vrouw heeft onlangs de hele achtertuin verbouwd, en nu staan daar zoveel plantjes dat er niks meer bij kan. Dus wilde ze nu aan de voortuin beginnen, dwars in mijn 'route' vanaf mijn 'parkeerplek' naar het tuinhek toe.

Tja, dan zit er maar 1 ding op.





Mijn eigen tuinhek en oprijlaan 8).

Er komt nog een gereedschapsbak aan de muur met compressortje, olie en andere zaken die ik veel gebruik. Daar gaat dan ook de hoes in als ik hem niet gebruik. Mettertijd word het draaihek vervangen door een dubbel verend klaphek zodat ik binnen en buiten kan rijden zonder af te stappen C:-).
Transalp XL600V

Offline Trigger

Re: Project: CRF-Alpje
« Reactie #102 Gepost op: 14 juni 2018, 15:54 »
Binnen ;D.



Gelijk maar even gemonteerd. Filmpje met geluid volgt nog :).
Transalp XL600V

Offline Trigger

Re: Project: CRF-Alpje
« Reactie #103 Gepost op: 14 juni 2018, 16:22 »
Transalp XL600V

Offline Trigger

Re: Project: CRF-Alpje
« Reactie #104 Gepost op: 14 juni 2018, 20:48 »
En hier alvast een snelle impressie:

https://youtu.be/Vxlns3DOBM0
Transalp XL600V

Offline Sandra

Re: Project: CRF-Alpje
« Reactie #105 Gepost op: 14 juni 2018, 21:57 »

Leuke sound, die knalletjes vind ik ook altijd heerlijk... :P
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Trigger

Re: Project: CRF-Alpje
« Reactie #106 Gepost op: 15 juni 2018, 15:25 »
Met grote dank aan The Headless Horseman:

Transalp XL600V

Offline jagerb

Re: Project: CRF-Alpje
« Reactie #107 Gepost op: 15 juni 2018, 17:47 »
Erg tof geworden!

Offline The Headless Horseman

Re: Project: CRF-Alpje
« Reactie #108 Gepost op: 15 juni 2018, 19:05 »
Graag gedaan  :) Staat ‘m goed 8)
Komt de kleur een beetje overeen?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Trigger

Re: Project: CRF-Alpje
« Reactie #109 Gepost op: 15 juni 2018, 19:17 »
Graag gedaan  :) Staat ‘m goed 8)
Komt de kleur een beetje overeen?

Overeen? Het is dezelfde kleur! Wat was de kans :D.
Transalp XL600V

Offline Trigger

Re: Project: CRF-Alpje
« Reactie #110 Gepost op: 15 juni 2018, 22:29 »
En nu een fatsoenlijke opname van de nieuwe uitlaat:

https://youtu.be/YP6Vl97LGOY
Transalp XL600V

Offline Trigger

Re: Project: CRF-Alpje
« Reactie #111 Gepost op: 16 juni 2018, 14:13 »
Eindelijk het spatbordje erop, en een nieuwe knipper omdat de oude verkoold was:

Transalp XL600V

Offline Trigger

Re: Project: CRF-Alpje
« Reactie #112 Gepost op: 04 november 2018, 08:14 »
En toen was het alweer tijd voor wat onderhoud:

- nieuwe (en dikkere) vorkolie met progressieve vering
- nieuwe balhoofdslagers
- nieuwe remschijf en blokken
- nieuwe pakking tussen de achterste cylinder
- winterbandjes erop (de Michelin Sirac's terug)
- luchtfilter uitgewassen en opnieuw ingevet

We kunnen er weer een flink aantal kilometers tegen in ieder geval. De rode kleurstelling bevalt me nog steeds érg goed.
Krijg ook van klanten en collega's veel complimenten op de looks, en op de absentie van enige vorm van gezond verstand omdat ik mij ook in de winter op dit apparaat begeef 8).


Het was een avontuurlijke dag... er stonden niet minder dan 4 Transalpjes te blinken bij Ad, allemaal in verschillende staat van onderhoud C:-). Er zijn ook flinke wat onderdelen doorheen gegaan tussen ons vier...
We werden geconfronteerd met technische uitdagingen: de luchtvoorziening faalde dus Ad moest aan de slag en ik heb mijn banden manueel van de velg gelicht, bouten die waarschijnlijk nog nooit los waren geweest, een balhoofdslager die enige 'overtuiging' nodig had dat het écht tijd was om te gaan, een luchtfilter dat serieus zand had gezien (dank aan Marco en de TCN500 :D), driemaal kleppen stellen (ze lagen toch open), met je blote vingers pakking smeren tussen een klepdeksel...

« Laatst bewerkt op: 04 november 2018, 08:20 door Trigger »
Transalp XL600V