Auteur Topic: Remschijfslot meenemen  (gelezen 1406 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline lschip

Remschijfslot meenemen
« Gepost op: 20 mei 2018, 22:13 »
Hi,

Als nieuwe Transalp rijder liep ik al snel tegen het probleem aan dat ik mijn remschijf slot lastig mee kon nemen.
Koffertje neem ik niet steeds mee en onder het zadel kan wel maar is erug lastig.
En in je zak steken is ivm vallen geen optie...

Van Abus kun je die houders komen maar die zijn flink aan de prijs en dan blijft het lastig een veilig plekje op de motor te vinden.

Ik heb het als volgt opgelost:



Wellicht een tip voor anderen (?)...

Offline honda2x

Re: Remschijfslot meenemen
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2018, 22:36 »
Op zich ook een goed idee   :) heb zelf niet zo een slot   maar een andere  liep zelf ook met idee om in de val beugel een plaatje van 2 mm te lassen . wand elke keer top koffer open en dicht op je slotje te pakken  is ook lastig

En dan in de hoeken om daar de schijfrem slot te doen met een klemmetje   had al met karton al de mal gemaakt maar nog niet aan toegekomen . ;D

Offline Sandra

Re: Remschijfslot meenemen
« Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2018, 22:55 »
Je hebt ook van die driehoek tasjes om in frames te bevestigen
[img]http://img684.imageshack.us

Offline honda2x

Re: Remschijfslot meenemen
« Reactie #3 Gepost op: 21 mei 2018, 23:21 »
eigenlijk heb helemaal gelijk  ;D   sandra  oeps    :-[  goed tip 

Offline lschip

Re: Remschijfslot meenemen
« Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2018, 15:12 »
Het idee was ook dat, mocht je vallen, je niet op het slot valt en daarmee extra schade aan de motor toebrengt.
Er blijven zo maar weinig plekken over om zo'n slot te plaatsen.
Aan het frame blijkt vrijwel niet mogelijk zonder extra schade bij een val te krijgen...

En ik wilde ook niet boren /gaten maken dus kon ik mooi gebruik maken van de bestaande gaten bij de passagiers stepjes
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2018, 15:57 door lschip »

Offline dropken

Re: Remschijfslot meenemen
« Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2018, 17:45 »
Reuze oplossing

Offline Waffie

Re: Remschijfslot meenemen
« Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2018, 18:48 »
Nu kunnen we van smaak verschillen over het gebruik van een remschijf slot maar ik vind het een onding en feitelijk niet echt geschikt op een transalp.
Deze dingen worden meestal op het voorwiel geplaatst en daar zit dan ook direct het probleem,

de remschijf heeft nu niet direct een groot gat om de pen van het remschijfslot door heen te doen.(6 mm)
Maar ook de wijze waarop de remschijf aan de naaf zit is  niet echt solide te noemen
zeker een open remschijf zoals gebruikelijk op bijv een transalp 650 betekend slechts 4 inbus bouten los draaiend en ik ben met je fiets mooi weg
zeker als ik ook nog een skateboard uit mijn hoed weet te trekken.

ik heb nog steeds het originele beugelsot van Honda onder de drager mijn alp zitten en kies zo mogelijk voor het vast leggen aan een vast aards object.
IK  begrijp best dat je nergens de zekerheid hebt dat ze niet gestolen  wordt maar probeer het wel lastig te maken
 maar zoals gezegd

1 kiest voor een remschijf slot en een ander voor .... een ander modelletje

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline dropken

Re: Remschijfslot meenemen
« Reactie #7 Gepost op: 22 mei 2018, 19:26 »
Ooit stond in de transalper een bericht over diverse sloten voor motorfietsen.

Offline jagerb

Re: Remschijfslot meenemen
« Reactie #8 Gepost op: 22 mei 2018, 19:27 »
@Waffie

Ik neem aan dat die U-beugel onder de drager voor een 600 is en niet past op een 650?

Offline lschip

Re: Remschijfslot meenemen
« Reactie #9 Gepost op: 23 mei 2018, 09:59 »
Ooit stond in de transalper een bericht over diverse sloten voor motorfietsen.

Dat je makkelijk het voorwiel kan verwijderen heb ik mij niet gerealiseerd. Maar dat geldt voor heel veel motorfietsen. En toch is een remschijfslot een goedgekeurd slot.

Ik zou ook niet goed weten hoe je de motor anders op slot kan zetten (als je hem niet aan een paal vast kan maken). Dan kun je toch elke motor met een skateboard oid. meenemen?

Toch zou ik graag tips van anderen willen. Hoe zet je je motor op slot (als je er mee op pad bent) en hoe neem je dat slot dan mee...

Offline frankie

Re: Remschijfslot meenemen
« Reactie #10 Gepost op: 23 mei 2018, 10:12 »
Ik heb een canvas tasje op het bagagerekje, daar zit schijfslot en een ketting in
Als ik even boodschappen doe of voor de deur parkeer zet ik hem alleen op stuurslot
Ik doe er alleen sloten op als hij een nachtje ergens buiten staat
Remschijf op voorwiel en ketting om achterwiel, liefst aan een paal

Ja je kunt iedere motor op een skateboard meenemen
Het gaat erom dat je het de boefjes moeilijk maakt
Dus een voorwiel verwijderen....natuurlijk kan dat, maar ze zullen eerder die andere motor meenemen die slechter op slot staat
Het staat zo lullig als je midden in de nacht een voorwiel aan het demonteren bent  ;)
"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Offline Waffie

Re: Remschijfslot meenemen
« Reactie #11 Gepost op: 23 mei 2018, 10:18 »
Inderdaad het slot zelf.

Maar ik heb het enkel over de wijze waarop je de motorfiets wilt verankeren en dan vind ik een remschijfslot niet de beste oplossing
echter ik heb  ze ook gezien aan het achter tandwiel.
En inderdaad.. met een beetje extra tijd kun je iedere motorfiets meenemen.

Ik kan me ook realiseren dat diefstal niet te voorkomen is maar  met een beetje doordacht op slot zetten kom j al iets verder

misschien toch eens tijd nemen om te zien waar de diefjes hun beste slag maken.

mvg ad
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline jaspersFZR

Re: Remschijfslot meenemen
« Reactie #12 Gepost op: 23 mei 2018, 16:14 »
ik kom eigenlijk nooit op plekken waar ik diefstal als risico zie :-X

dus ik heb eigenlijk nooit een slot mee, als ik op vakantie ga ofzo, of echt naar een openbare plek, dan heb ik enkel schijfremslot, die is zo klein dat hij altijd wel in mijn tas past. ik heb er zo een die als een U over je schijf schuift, en dan een pin die je met je sleutel erin schuift. Prima ding en past perfect. Op openbare gelegenheden ga ik er altijd vanuit dat er mooiere motoren in de buurt staan dat ze die jatten, en  niet de mijne (wie wil er nu een paars blauwe transalp  :o behalve liefebbers van de club?)
de transalp wordt steeds mooier

Offline ta89

Re: Remschijfslot meenemen
« Reactie #13 Gepost op: 23 mei 2018, 20:48 »
Nu kunnen we van smaak verschillen over het gebruik van een remschijf slot maar ik vind het een onding en feitelijk niet echt geschikt op een transalp.
Deze dingen worden meestal op het voorwiel geplaatst en daar zit dan ook direct het probleem,

de remschijf heeft nu niet direct een groot gat om de pen van het remschijfslot door heen te doen.(6 mm)
Maar ook de wijze waarop de remschijf aan de naaf zit is  niet echt solide te noemen
zeker een open remschijf zoals gebruikelijk op bijv een transalp 650 betekend slechts 4 inbus bouten los draaiend en ik ben met je fiets mooi weg
zeker als ik ook nog een skateboard uit mijn hoed weet te


ik heb nog steeds het originele beugelsot van Honda onder de drager mijn alp zitten en kies zo mogelijk voor het vast leggen aan een vast aards object.
IK  begrijp best dat je nergens de zekerheid hebt dat ze niet gestolen  wordt maar probeer het wel lastig te maken
 maar zoals gezegd

1 kiest voor een remschijf slot en een ander voor .... een ander modelletje

Zijn die beugelsloten nog te koop?
Transalp pd 10 2000 50th anniversary model
Cb550f1 '76
Moto Guzzi California 3 met zijspan ‘89
Honda  Cb750F Bol’dor ‘81 (te koop)

Offline Waffie

Re: Remschijfslot meenemen
« Reactie #14 Gepost op: 24 mei 2018, 00:00 »
onderdeel nummer honda

08M53-KAZ-800
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Arendsoog

Re: Remschijfslot meenemen
« Reactie #15 Gepost op: 24 mei 2018, 10:09 »
Het staat zo lullig als je midden in de nacht een voorwiel aan het demonteren bent  ;)

Geen haan die daar naar kraait. Als mensen het al zien lopen ze snel door.

Een tijdje terug stond ik hier (centrum Den Haag tijdens koopavond) een fietsslot door te zagen. In die paar minuten dat ik daar mee bezig was zijn er honderden mensen langs gekomen en niemand heeft er ook maar iets van gezegd.
Mike Schenk
Honda XL600V Transalp 1997 | BMW R1200GSA LC 2014

Offline TransAlpGhost

Re: Remschijfslot meenemen
« Reactie #16 Gepost op: 24 mei 2018, 18:01 »
Mijn ervaring in minder goede wijken en huizen zonder garage is dat een schijfslot wel een afschrikkende werking heeft. Het voorkomt dat ze je contactslot mollen waar bij veel modellen daarna de HiSS nog gehackt moet worden. Heb zelf zo een u schijf slot
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer