Hoi Waffie,
Bedankt voor je reactie! Ik begrijp het, misschien had ik iets duidelijker moeten zijn.
De stand van zaken is dat de motor genoeg motorolie en koelvloeistof heeft, beide zijn 1 jaar geleden ook ververst, incl oliefilter. Mijn benzine toevoer vanuit de tank naar de carb door middel van vacuum werkt goed. Benzine ziet er goed uit (geen rotzooi vanuit de tank), ook geen gaatje in vacuum membraan. De carb heb ik uit elkaar gehaald en de vlotterkamer gechecked, vlotternaalden sloten goed af en bleven niet hangen. Ik had een probleem met de choke plunger die soort van vast was geroest maar is nu verholpen en was niet de oorzaak van het inhouden van de motor. Membranen lijken allemaal heel. De carb is daarna in het ultrasoon bad gegaan.
De bougies waren zwart toen ik ze eruit haalde. Ik heb er 4 nieuwe in gezet, dit loste het inhouden probleem ook niet op en waren vervolgens ook meteen weer zwart.
Het luchtfilter heb ik iets meer dan een half jaar geleden vervangen door een vrij goedkoop luchtfilter. Ik dacht misschien dat hier het probleem zat ivm te weinig lucht en daardoor teveel benzine. Maar eventjes zonder luchtfilter rijden maakte geen verschil.
De klepdeksel pakking van de achterste cylinder lekt een beetje olie maar beide koppakkingen lijken oké.
Een vriend van mij (die meer verstand heeft van motoren dan ik) meende aan de motor te horen dat het een electronisch probleem was. We hebben toen de weerstanden en voltages etc doorgemeten van de bobines, throttle position sensor, accu, aarde naar frame, rectifier, opladen van accu via dynamo en leek allemaal goed. Ook geen beschadigde bedrading kunnen ontdekken.
Op die manier kwamen we op een waarschijnlijk defecte CDI.