Auteur Topic: To transalp or not to transalp  (gelezen 814 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline thijss79

To transalp or not to transalp
« Gepost op: 23 mei 2018, 08:41 »
Beste forumleden,

Als eerste post meteen een vraag (ga mezelf nog voorstellen)!

Ik meet maar liefst 1.71m van top tot teen en twijfel zeer of ik op een transalp 600 pas. Wil er al heel lang eentje hebben maar de zithoogte zoals opgegeven heeft me steeds tegen gehouden. Nu heb ik de kans een goed exemplaar uit ‘97 over te nemen echter, moet hier een hele reis voor af leggen. Vandaar nu hier op voorhand al de vraag; ga ik hier op passen? Twee voetjes plat op de grond wordt lastig snap ik maar hoe dan??

Cheers Thijss
"iets met de schildpad en de haas..."

Offline frankie

Re: To transalp or not to transalp
« Reactie #1 Gepost op: 23 mei 2018, 08:52 »
Hoi thijs,

Waar woon je ?
Wellicht is er iemand in de buurt met een transalp waar je even kan proefzitten
Als het goed is kun je ook verlaagde zadels kopen/laten maken voor een Transalp, dat scheelt weer een paar cm

Succes ermee
"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Offline thijss79

Re: To transalp or not to transalp
« Reactie #2 Gepost op: 23 mei 2018, 09:19 »
Hi, bedankt voor je reactie. Gaat er mij om of het “standaard” überhaupt te doen is. Wil er niet meteen meer geld aan uit geven. Of ja, niet willen, niet kunnen 8)
"iets met de schildpad en de haas..."

Offline The Headless Horseman

Re: To transalp or not to transalp
« Reactie #3 Gepost op: 23 mei 2018, 11:41 »
Hoi Thijss  :)

Ietsje verlagen hoeft niet persé gelijk geld te kosten! Aan de achterkant kun je wat verlagen door de rijhoogteverstelling hélemaal terug te schroeven en de voorkant door de voorpoten een stukje (paar cm) door de kroonplaat te laten steken. Kost niets, behalve een beetje werk dan  :)

Wij hebben er hier 1 staan die op deze manier wat verlaagd is en daar rijd mijn vrouw met veel plezier op. Zij meet 1,67m en dat lukt prima  ;D Kwa rij-eigenschappen ook geen probleem!

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline alain

Re: To transalp or not to transalp
« Reactie #4 Gepost op: 23 mei 2018, 11:52 »
Vroeger mat ik 172cm. Daar schiet nu misschien nog 170cm van over. Toch kan ik met beide voeten plat op de grond. Ik zie dus voor jou geen problemen, tenzij je echt korte beentjes hebt.
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline Rinie1964

Re: To transalp or not to transalp
« Reactie #5 Gepost op: 23 mei 2018, 12:24 »
Ik kan ook nauwelijks met 2 voeten tegelijk op de grond. Maar je laat hem gewoon schuin vallen en 1 voet is genoeg.

Het is wel zo handig om dan de rechtervoet neer te zetten :-).

In de bijlage zie je een andere manier...

Offline thijss79

Re: To transalp or not to transalp
« Reactie #6 Gepost op: 23 mei 2018, 12:30 »
Wauw! Snelle reacties, top!

Als ik de reacties zo lees is het zeker de moeite om naar de betreffende Transalp te gaan kijken en proefrijden.

Ik zal m'n bevindingen hier posten.

Bedankt!
"iets met de schildpad en de haas..."