Auteur Topic: Motor slaat af bij stationair (warme motor)  (gelezen 555 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline de Machinist

Motor slaat af bij stationair (warme motor)
« Gepost op: 31 mei 2018, 10:33 »
Goedemorgen mensen?

Allereerst even voorstellen, mijn naam is Sander altijd op een Kawasaki GTR1400 gereden
en sinds kort de (gelukkige) eigenaar van een Alp 600v uit ‘99 pd10. Gelukkig staat hier momenteel nog tussen haakjes omdat ik toch wel wat technische mankementjes ondervind aan de Alp. Maar als ik er op rij, moet ik toch wel toegeven ondanks de mankementen veel lol te beleven, meer dan de Kawa!

Info over de Alp zelf; De fiets heeft een tijd bij de vorige eigenaar stil gestaan,waardoor mss een paar problemen te verklaren is. De diets is  zwabberig op de veering hiervoor heb ik Hyperpro veren gekocht (voor+achter)
Bij de koop was al bekent dat het  balhoofdlager vervangen moest worden en dat de accu ook z’n beste tijd heeft
gehad. Ook heb ik de bougies gecontroleerd en tot de conclusie gekomen dat hij waarschijnlijkheid olie verbrand, alle 4 de bougies waren behoorlijk wit uitgeslagen.
Heb daardoor 4 nieuwe bougies geplaatst, nieuwe accu en tevens een nieuw luchtfilter gemonteerd omdat het ouwe filter ook aan vervanging toe was. Ook nog in de tank brandstofsysteemreiniger gegoten om het systeem te reinigen.  Een paar kappen waren aan de binnenkant ook afgebroken (nokken die in de rubbers gedrukt worden) deze heb ik met Polymax weer aan elkaar gezet.

Al met al behoorlijk wat puntjes die gedaan moeten worden, en dat is het probleem eigenlijk ook niet.
Het probleem waar ik mee zit en wat in die 3 weken erger is geworden, het afslaan als er met een warme motor voor het stoplicht gestopt moet worden.

Dit zijn mijn bevindingen op dit moment. Bougies oké zijn nieuw, accu nieuw zo ook het lucht filter. Als ik de choke helemaal aanzet slaat de motor meteen uit (warme motor). Dus daar concludeer ik uit dat de schuifjes in de caberateurs werken en dat de ik hem waarschijnlijk verzuip. Dus ik denk dat de stelschroef voor de luchthoeveelheid veranderd moet worden. Nu had ik al even gekeken in het werkplaatshandboek waar de schroefjes zich bevinden en op het forum al wat lopen zoeken over soort gelijken problemen, en toch de stap genomen om voorzichtig aan de schoefjes te draaien. Als ik bij de eerste carb aan het schroefje draai (warme motor) slaat de motor meteen af zowel link als rechts om en bij het daarna proberen te starten slaat hij ook niet meer aan. Dus die schroef weer op begin stand gezet. Andere carb schroef daar kan ik niks mee deze zit zo vast dat er geen beweging in zit en daardoor kans heb dat kop dol gedraaid wordt. 
Zelf kom ik via youtube en het werkplaats handboek uit veel dingen, maar carburateurs is zeg maar niet mijn “cup of thee”.
 
Kort samengevat kan iemand mij helpen in welke hoek ik het moet zoeken, of kan ik bij iemand langsrijden als het daadwerkelijk met de carburateur te maken heeft.

m.v.g. Sander