Auteur Topic: We gaan groen..  (gelezen 22610 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..maandag nog wat foto’s
« Reactie #120 Gepost op: 25 juni 2018, 21:32 »
En nog wat klusjes gedaan, achterbrug nogmaals gespoten (primer), steun voorscherm geschuurd en in de doorzichtige antiroest + primer gespoten (had in de winkel niet gezien dat het doorzichtig was,,,). En in het kader van zinloos maar leuk, even het voorscherm gepoetst, verder de wielen geschuurd en de plek gevuld met wat hars.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Petrus64

  • Gast
Re: We gaan groen..
« Reactie #121 Gepost op: 26 juni 2018, 12:04 »
Ben erg benieuwd hoe dat met die wielen gaat worden.. :) :)

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update dinsdag 26 juni
« Reactie #122 Gepost op: 26 juni 2018, 20:12 »
Benieuwd naar de wielen..ha ha ik ook. Vandaag had ik willen overwerken maar ik was mijn ww vergeten  :-\ dus kon ik niet aanloggen. Dus maar verder aan de klus en morgen vroeg(er) weg om eerder te starten met werk.
Vandaag gedaan, achterbrug wederom gespoten, steun, geleider km kabel en boutje + moertje zwart gespoten ( na deze foto zal niemand het steuntje ooit meer zien). Het voorwiel geschuurd en ontvet en de binnenzijde in de zinkspray gezet, gezien het etiket van de bus zinkspray heb ik een enorme aanslag gepleegd op het milieu, maar ik denk dat het ook eeuwig op de velg blijft zitten, mijn vrouw kwam net thuis en rook de zinkspray al bij de auto, een afstand van een meter of 100...Ik ga nu eens kijken hoe de achtervelg erbij staat.
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2018, 20:16 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..nog wat foto’s
« Reactie #123 Gepost op: 26 juni 2018, 20:18 »
Achterbrug nu 2 x gespoten, etiket zinkspray,,,gelukkig ben ik geen vis
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update dinsdag 2
« Reactie #124 Gepost op: 26 juni 2018, 22:02 »
Het achterwiel staat ook in de zinkspray, ik begin nu te twijfelen of ik het complete wiel niet in de zinkspray zal spuiten en daarna in de definitieve kleur zal spuiten. Ik heb inmiddels wat spaken zwart gemaakt maar vind het resultaat niet fraai. Morgen maar eens nadenken wat ik ga doen. Beste optie: compleet wiel in de zinkspray inclusief spaken, daarna de buitenzijde goud 2 lagen en vernis erover, en de spaken matzwart spuiten. Dat is wel een flinke klus vwb afplak werk maar ik denk dat het eindresultaat het fraaist is. Ik heb overigens niet de illusie dat de velgrot volledig is te stoppen, er zijn zoveel randjes waar vuil tussen zit, het is haast niet schoon te krijgen, maar het zal hopelijk wel zorgen voor een vertraging.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline The Headless Horseman

Re: We gaan groen..
« Reactie #125 Gepost op: 26 juni 2018, 23:03 »
De binnenkant van het voorwiel zag er nog top uit als ik zo de foto zo zie, dus ik denk dat die velg nog een eeuwigheid mee kan hoor  8)

TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline James Bond

Re: We gaan groen..
« Reactie #126 Gepost op: 27 juni 2018, 08:11 »
En de velgen en de spaken zwart spuiten ?. Zoals de TA650/700 modellen ook hebben. Wel gaaf.
AT 1996 (en een CB500 uit 2002)

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #127 Gepost op: 27 juni 2018, 19:12 »
Ja dat kan ook, maar wat doe ik dan met die 2 spuitbussen goudverf....in mijn haar?  >:D Ik heb de gouden wielen altijd mooi gevonden, het heeft iets chiques dus ik denk dat ik bij mijn oorspronkelijke plan blijf, dus wielen goud en spaken zwart, alleen moet iets verzinnen om de spaken mooi zwart te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2018, 19:36 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update woensdag 27 juni
« Reactie #128 Gepost op: 27 juni 2018, 21:34 »
Vandaag gedaan: gewerkt, teveel overleggen en koffie gedronken. Thuis voetbal gekeken en gehuild (Duitsland fan...), gegeten en toen maar aan de motor gewerkt.Weet iemand hoeveel spaken erin de voorste velg zitten???? Wel, ik nu wel, ik schilder ze stuk voor stuk zwart, en dat allemaal 2 of 3 keer..het zijn dus 36 spaken, of het mooi wordt of niet, daar mag iedereen iets van vinden. Ik hoop van het weekend de velgen goud te gaan spuiten, ik ben benieuwd.
Project achterbrug, deze is klaar voor de definitieve laklaag maar die komt er pas op als het frame ook wordt gespoten, het achterspatbord heeft al een minimudflapje, maar ik ga onderzoeken of ik doorzichtig folie op de aangeven plek kan plakken, ik heb zoiets wel eens gezien op de achterschermen van een auto, baat het niet dan....
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Petrus64

  • Gast
Re: We gaan groen..
« Reactie #129 Gepost op: 27 juni 2018, 21:56 »
Hahahaha mijn collega's hier ook allemaal aan het huilen. Ik wreef het er nog maar eens in dat het karma was door het onsportieve gedrag tegen Zweden.... ;D
Ik geloof dat ik hier niet meer terug mag komen..... :)) :angel:

Back on topic.... met die wielen gaat het wel goedkomen zo te zien. :)

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update zaterdag 30 juni
« Reactie #130 Gepost op: 30 juni 2018, 11:43 »
Daar gaan we weer, na een paar rustdagen wil ik vandaag de wielen spuitklaar hebben, alle spaken in de hammerite en daarna afplakken en goud erover.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update zaterdag 30 juni
« Reactie #131 Gepost op: 30 juni 2018, 16:43 »
Morgen ben ik exact 1 maand bezig met het groene geval  ::) en zover gaat het allemaal redelijk. Ik hoop morgen de wielen een kleurtje te kunnen geven, momenteel ben ik gestart met de vetvrij maken van het frame, en eh nee dat is geen leuk werk (vieze bagger). Wat heb ik vandaag gedaan: spaken voor-en achterwiel zwart gemaakt, plastic kapje voorwiel gespoten, ja in het goud. Mooi of niet, ik vind het wel lollig staan, kan het tzt altijd nog origineel zwart maken, schroefjes matzwart gespoten. Radiateurdop een hip kleurtje gegeven en dus gestart met het frame, zo ziet een frame er dus uit na 24 jaar, niet goed en niet heel slecht maar er mag flink worden geschuurd en met alle aanwezig haakjes en gaatjes is dat een flinke klus.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..nog wat foto’s
« Reactie #132 Gepost op: 30 juni 2018, 16:45 »
Nog wat foto’s van het frame, ik gebruik een tandenborstel voor de hoekjes, enne nee die gaat vanavond niet meer naast de wasbak...
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Petrus64

  • Gast
Re: We gaan groen..
« Reactie #133 Gepost op: 30 juni 2018, 17:47 »
Ik vind dat je goed bezig bent.  Blijf het met plezier volgen. :)

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update zondag 1 juli
« Reactie #134 Gepost op: 01 juli 2018, 12:15 »
Vandaag is het precies 1 maand geleden dat ik ben gestart met het groene project. Vandaag gedaan: uitgeslapen, koffie gedronken en ontbeten. Aan de motor: voorwiel gespoten, spaken afgeplakt (helaas is er toch wat nevel op de spaken terecht gekomen, les geleerd) en het wiel in grondverf gespoten, 2 uur wachten voordat de 2e laag erop kan, daarna de definitieve laag. Ik ga nu met het achterwiel aan de slag, zelfde proces maar nu zorg ik dat alle spaken zijn afgedekt, want een ezel stoot zich geen.....
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #135 Gepost op: 01 juli 2018, 12:59 »
Gewoon rietjes gebruiken. openknippen en stukje tape onderkant
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update zondag 1 juli
« Reactie #136 Gepost op: 01 juli 2018, 14:26 »
Het achterwiel 1 x in grondverf gezet en het voorwiel voor de 2e keer, de herstelde plekken blijven wel iets zichtbaar, maar goed beter zo dan dat het door blijft rotten. Ik ben overigens niet te vreden over de spaken, ik denk dat ik ze na het spuiten een keer opschuur en ze matzwart ga maken.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..rietjes tip
« Reactie #137 Gepost op: 01 juli 2018, 14:27 »
Ja dat is een goeie tip, zal ik aan denken voor de volgende keer, nu enorm lopen klooien met tape en kranten.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..zondag 1 juli update 3 of zo
« Reactie #138 Gepost op: 01 juli 2018, 16:24 »
Bezig met frame, wat een vette bagger, en het voorwiel zijn eerste laagje goud gegeven, 2e laag volgt en dan blanke lak erover, helaas blijf je de vullingen wel zien (vullingen: vloeibaar metaal en hars) maar een kniesoor die erop let, mij stoort het in ieder geval niet. Als de wielen klaar zijn kunnen ze naar Rob voor de montage van de banden ( wel heeeeel voorzichtig). De banden zelf zijn nog goed genoeg voor wat kilometers.
Oh ja tussendoor was er tijd voor ontspanning in de vorm van quacemole en bier.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..zondag 1 juli frame
« Reactie #139 Gepost op: 01 juli 2018, 16:26 »
Nog wat foto’s van het frame.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..laatste update zondag 1 juli
« Reactie #140 Gepost op: 01 juli 2018, 19:37 »
Het achterwiel in de eerste laag goud gespoten, morgen krijgen het voor- en achterwiel de definitieve 2e laag en daarna nog een laag vernislak. Het frame wordt de klus voor de komende weken, eerst ontvetten en daarna schuren, zinkspray, primer en de definitieve kleur en vernis.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update maandag 2 juli
« Reactie #141 Gepost op: 02 juli 2018, 20:34 »
Weinig spannende zaken vanavond, beide wielen voorzien van een 2e laag goud, morgen komt de laag vernis erop en dan maar eens kijken hoe de spaken eruit zien, ik denk dat ik ze lichtjes ga opschuren en ze ga voorzien van een strak(ker) laagje verf. Voor wat de wielen betreft ben ik niet ontevreden, nu is het afwachten hoe het zich op termijn houdt. Ik ben nog even bezig geweest met het frame maar durf niet te eel stof te maken ivm de gespoten wielen, morgen ga ik met het frame aan de slag, de boormachine met schuurtol ligt al klaar. Zag overigens op een sticker dat de motor 86DB mag produceren bij 4.000 rpm.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..dinsdag 3 juli
« Reactie #142 Gepost op: 03 juli 2018, 19:39 »
Snotverkouden en keelpijn  >:( niet ideaal maar toch gewerkt en mijn collega’s aangestoken  >:D. Vandaag gedaan het voor- en achterwiel in de vernislak gespoten, gisteren nog wat aan het frame gewerkt maar ivm het risico van stof op de wielen gaat dat vanavond even niet. Morgen weer vol aan de slag met de wielen, spaken controleren en herstellen en eventueel verder met het frame. Dan een afspraak maken voor de montage van de banden, de boel weer in elkaar schroeven (tandwiel en remschijven) en dan is er weer een bladzijde klaar. Volgend project is het frame schuren, roestvrij maken, in de antiroestprimer en aflakken tegelijk met de achterbrug. Daarna is de techniek (lees: motor) aan de beurt, maar dan zijn we wel wat weken verder.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..woendag 4 juli update
« Reactie #143 Gepost op: 04 juli 2018, 22:11 »
Zo inmiddels ben ik redelijk uitgesnotterd dus vanavond kon ik weer aan de slag. Ik ben begonnen om het frame te lijf te gaan met de schuurtol (sorry buren...), rond 21:00 uur vonden mijn dochter en vrouw dat ik maar eens moest stoppen met &##@ herrie...Daarna al het tape van het voorwiel gepulkt, volgende keer ga ik ook maar met rietjes aan de slag. Op de foto de voorvelg, ik wil de spaken nog een keer goed lakken, ben namelijk niet tevreden. Op de foto’s is het lastig te zien maar ze zijn niet overal goed gedekt en er zit wat nevel op sommige spaken. Voor de foto heb ik het gouden dekseltje er even op gezet, en voor de kleurcontrole een paar foto’s naast de originele kleur velg, de kleur is iets lichter. Ben ik tevreden over het project velg? Ja redelijk, ik zou een volgende keer de spaken ook willen spuiten en ik had de gevulde plekken gladder moeten schuren, het is nu nog teveel zichtbaar, maar ach voor een amateur vind ik het niet slecht. In de loop van de tijd gaan we wel zien of de lak goed blijft zitte.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..nog wat foto’s
« Reactie #144 Gepost op: 04 juli 2018, 22:12 »
Nog een paar foto’s
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..donderdag 5 juli update
« Reactie #145 Gepost op: 05 juli 2018, 21:19 »
Vandaag het achterwiel tapevrij gemaakt, dwz een uur zitten pielen om al het tape eraf te halen, daarna de spaken gelakt en het frame geschuurd, een paar foto’s van het achterwiel.

Er is nu vast wel iemand die nu denkt: ‘fock ik moet mijn wielen ook maar eens opknappen...’

Vraag: met welke korrel kan ik het frame het beste schuren om het gereed te maken voor de laag primer?

Het doel van dit weekend: wielen klaar voor montage banden en het frame spuitklaar, uitdagend maar we gaan het proberen.😳
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2018, 21:21 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Steffie

Re: We gaan groen..
« Reactie #146 Gepost op: 06 juli 2018, 14:33 »
Hi Chris.

Krassen e.d. uitschuren met 240 droog en daarna het frame schuren met 320 droog.
Dan zou je een mooi resultaat moeten krijgen met primer.

Steffie
Geniet.....maar drink met je maten.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #147 Gepost op: 06 juli 2018, 16:55 »
Hi Steffie, bedankt voor de informatie, ik ga dit weekend aan de slag.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Garfield

Re: We gaan groen..
« Reactie #148 Gepost op: 06 juli 2018, 17:41 »
Nogmaals: wat een gaaf project en respect voor hoe je dit doet. Ben benieuwd om het morgen allemaal in het echt te zien !
------------------------------
Ik heb een een Honda ST1100 ABS-TCS en een Honda VFR750F (RC36/1).

Ik ben ook clubcoördinator bij de MAG.

Voorheen (sinds 1988): Honda CB360, Yamaha XS750, Suzuki GS1000, Honda CBR1000F, Honda GL1200 Aspencade, BMW K100RS, BMW K1100LT (ex-KLPD), Suzuki GSX750F Katana.

Wishlist: Honda Transalp.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update zaterdag 7 juli
« Reactie #149 Gepost op: 07 juli 2018, 21:52 »
Zaterdagochtend begonnen met het lakken van de spaken van het voorwiel, morgenochtend ga ik de remschijven monteren en zijn de wielen klaar, dwz de banden moeten nog worden omgelegd. In de middag een gezellig bezoek gehad van Arvid (clublid Garfield), onder het genot van koffie en taart motorverhalen gedeeld en nader kennis gemaakt, we hebben het project besproken en sleutel hints en tips uitgedeeld.
Vanmiddag nog een paar uur aan het frame gewerkt, het is meer werk dan ik had verwacht, dat komt met name door de vele hoekjes, bochtjes en gaatjes van het frame. Morgen ga ik weer verder. Ik heb wat foto’s van het frame toegevoegd.
On a bike no one ever asks "are we there yet"