Auteur Topic: We gaan groen..  (gelezen 22429 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Garfield

Re: We gaan groen..
« Reactie #180 Gepost op: 15 juli 2018, 22:42 »
Herkenbaar ;-)

Het eerste dat indertijd in onze gloednieuwe extra brede oven ging was een set uitlaatbochten die ik net gespoten had en waarvan de lak in de oven moest uitharden ...
------------------------------
Ik heb een een Honda ST1100 ABS-TCS en een Honda VFR750F (RC36/1).

Ik ben ook clubcoördinator bij de MAG.

Voorheen (sinds 1988): Honda CB360, Yamaha XS750, Suzuki GS1000, Honda CBR1000F, Honda GL1200 Aspencade, BMW K100RS, BMW K1100LT (ex-KLPD), Suzuki GSX750F Katana.

Wishlist: Honda Transalp.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update maamdag 16-07
« Reactie #181 Gepost op: 16 juli 2018, 21:58 »
Vandaag de onderkant van het frame 2 x in de zinkspray en 1 x in de primer gespoten (deze was toch niet goed geraakt), ik wilde net met het motorblok starten toen ik bezoek kreeg. Morgen wil ik proberen het frame te schuren en dan te spuiten, en wil ik even bellen met VHT lakken in Almere. De vakantie staat voor de deur dus dat vraagt ook de nodige tijd. Ik heb 1 week extra vakantie om me volledig op de motor te storten dus dan kan ik een mooie slag maken. Ik heb nog 1 foto toegevoegd van het frame in een andere positie, op deze manier kan ik de onderzijde goed spuiten. Ik heb de 2 kappen van het blok nog geschuurd, deze zijn klaar om gespoten te worden.
« Laatst bewerkt op: 16 juli 2018, 22:01 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update dinsdag 17 juli
« Reactie #182 Gepost op: 17 juli 2018, 21:59 »
Weinige spannende zaken te melden, de achterbrug is in de definitieve zilveren lak gespoten (1x) nadat deze voorzichtig nat was opgeschuurd en ontvet was, het frame ook op de zichtbare plaatsen glad gemaakt met nat schuurpapier. Foto’s zijn niet zo best.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update woensdag 18 juli
« Reactie #183 Gepost op: 18 juli 2018, 20:22 »
Wederom een droge dag dus goed weer om de achterbrug en het frame in de lak te zetten. Vandaag de achterbrug voor de 2e keer gespoten en het frame voor de eerste keer. De achterbrug krijgt morgen nog een laag blanke lak en de eerder beschreven doorzichtige laag plakfolie en dan is die wat mij betreft klaar. Het frame wil ik morgen van een 2e laag voorzien, ik zag net dat het frame minder mooi was gespoten dan de achterbrug, de oorzaak ligt uiteraard bij mij aangezien ik niet overal dezelfde afstand heb aangehouden  :'(, maar ik ben toch tevreden als ik het verschil zie hoe die was en hoe die nu is. Verder nog een klein deeltje uit elkaar gehaald en ontvet, dit moet nog worden ontroest en dan ook worden gespoten. Morgen heb ik me voorgenomen om langs VHT lakken te rijden in Almere, eens kijken wat ze hebben en of ze het ook aan mij mogen verkopen..
Ik zie nu dat ik een zilver spoten nagel heb, morgen moet ik 3 trainingen verzorgen...benieuwd wat mijn collega’s van mij zullen denken  :-*
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2018, 22:29 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update donderdag 19 juli
« Reactie #184 Gepost op: 19 juli 2018, 21:41 »
Vandaag de achterbrug in de blanke lak gespoten en het frame voor de 2e keer in de definitieve lak. Vandaag langs de VHT shop gereden, ik kan de spullen krijgen maar dan moet het inderdaad op naam van een bedrijf worden besteld, nou goed dat komt na de vakantie wel weer. Vandaag geen foto’s want ik denk dat niemand zit te wachten op de zoveelste frame en achterbrug foto.

En na morgen 3 weken RUST  ;D ;D ;D
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..hulpvraag
« Reactie #185 Gepost op: 08 augustus 2018, 17:14 »
Ondanks mijn uitgebreide documentatie ben ik kwijt waar dit onderdeel(tje) hoort, iemand een idee? Moet ergens aan het frame zitten denk ik.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..hulpvraag 2e foto
« Reactie #186 Gepost op: 08 augustus 2018, 17:15 »
nog een foto
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update 8 augustus
« Reactie #187 Gepost op: 08 augustus 2018, 17:44 »
Daar ben ik weer, na 2 weken vakantie weer vol energie om met het groene gevaarte aan de slag te gaan. Vandaag gedaan: wat spuitbussen gehaald en beide kappen (koppeling en dynamo) grondig ontvet en daarna 1x gespoten.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update 8 augustus vervolg
« Reactie #188 Gepost op: 08 augustus 2018, 18:46 »
Grote en kleine onderdeeltjes gespoten, nu nog in de grondverf.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline jeroen emke

Re: We gaan groen..
« Reactie #189 Gepost op: 09 augustus 2018, 19:46 »
nr 7
Ondanks mijn uitgebreide documentatie ben ik kwijt waar dit onderdeel(tje) hoort, iemand een idee? Moet ergens aan het frame zitten denk ik.
still no angel found who flies at the same speed

Offline Miquel

Re: We gaan groen..hulpvraag 2e foto
« Reactie #190 Gepost op: 09 augustus 2018, 19:50 »
nog een foto
Deze zit bovenaan, hier zit het kleine (lijkt op een klein koelvloeistof reservoir tankje) aan vast. Dit tankje zit ook aangesloten op de opening bovenop het luchtfilterhuis.
« Laatst bewerkt op: 09 augustus 2018, 19:54 door Miquel »
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline Miquel

Re: We gaan groen..
« Reactie #191 Gepost op: 09 augustus 2018, 19:54 »
Foto geleend van Oldtimer.
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline The Headless Horseman

Re: We gaan groen..hulpvraag
« Reactie #192 Gepost op: 09 augustus 2018, 21:09 »
Ondanks mijn uitgebreide documentatie ben ik kwijt waar dit onderdeel(tje) hoort, iemand een idee? Moet ergens aan het frame zitten denk ik.

Dan doe ik ook maar een gokje  ;D Ik dácht dat het een beugeltje is waar de thermostaat aan hangt, dus ergens achter het balhoofd zo ongeveer.

We horen graag wie deze prijsvraag gewonnen heeft Chris  ;)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline robgoesdakar

Re: We gaan groen..
« Reactie #193 Gepost op: 09 augustus 2018, 22:30 »
Nee joh, dit hoort bij de middenbok.
Dus is het het handvat voor het kunnen vastpakken van de motor aan die beugel.

Dus deze beugel komt ergens  vlak onder je zadel.
Nr 7/6 is het ophang gedeelte aan het vierkante buisdeel van je frame.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #194 Gepost op: 09 augustus 2018, 22:36 »
Vast bedankt voor alle reacties, ik ga morgen even kijken waar die moet worden gemonteerd, reactie volgt.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline The Headless Horseman

Re: We gaan groen..
« Reactie #195 Gepost op: 09 augustus 2018, 22:44 »
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline TransAlpGhost

Re: We gaan groen..
« Reactie #196 Gepost op: 09 augustus 2018, 23:53 »
Mijn eerste gedachte was wat Rob en Jeroen zeggen. Beugeltje van het opbok handvat. (maar dan wel een ander model dan Jeroen laat zien)
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Brombeer

Re: We gaan groen..
« Reactie #197 Gepost op: 10 augustus 2018, 01:09 »

Als Chris al een middenbok heeft..  ::)

Bovendien laat dat middenbok-plaatje zien dat er in dat geval 2 nodig zijn, en Chris heeft het over één plaatje.


Dus dan kan dat van Horse ook wel weer kloppen, want heeft wel dezelfde vorm..  ::)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline TransAlpGhost

Re: We gaan groen..
« Reactie #198 Gepost op: 10 augustus 2018, 07:42 »
Ik moet inderdaad bekennen dat wat horse zegt kwa vorm wel erg gelijkend is met de foto
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update en het onderdeeltje 10 augustus
« Reactie #199 Gepost op: 10 augustus 2018, 15:03 »
Goedemiddag allemaal, het genoemde onderdeel behoort niet onderaan bij de bok (ja ik heb een bok), helaas heb ik (nog) niet kunnen ontdekken waar die wel hoort maar dat komt nog wel. Suggesties blijven welkom  :))
Inmiddels de bok zwart gemaakt met hammerite en 2 delen gespoten, 1 nog in de primer en de ander in de definitieve kleur. Morgen naar Rob om de banden weer om de velgen te laten monteren, ik ga nu lekker lunchen (ja laat maar het is nog vakantie  ;D) en dan starten met het motorblok.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..nog wat foto’s
« Reactie #200 Gepost op: 10 augustus 2018, 15:06 »
Foto’s van voetensteun en delen motorblok, de laatste zijn in de hittebestendige lak gespoten.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline jeroen emke

Re: We gaan groen..
« Reactie #201 Gepost op: 10 augustus 2018, 17:27 »
Nog effe zitten zoeken  :) Ik denk toch écht no. 30 in dit plaatje
Rene je heb gelijk
still no angel found who flies at the same speed

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..gevonden onderdeel
« Reactie #202 Gepost op: 10 augustus 2018, 18:01 »
Hi Jeroen, fantastisch dat moet het inderdaad zijn, het onderdeel is exact gelijk en ik wist dat het ergens bij het frame moest zijn. Bedankt voor het meedenken, helemaal top, dat geldt voor iedereen die heeft meegedacht.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..start motorblok
« Reactie #203 Gepost op: 10 augustus 2018, 18:02 »
Gestart met het motorblok, schuren, reinigen, ontvetten en spuiten. Techniek volgt: beurt, kleppen, check distributie en koppeling vv.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update
« Reactie #204 Gepost op: 10 augustus 2018, 19:45 »
Zo 1 voetensteun is gereed.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Miquel

Re: We gaan groen..
« Reactie #205 Gepost op: 10 augustus 2018, 22:50 »
Ja Rene, dit is hem.  :)
Zit thermostaathuis mee vast meen ik.
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update zaterdag 11 augustus
« Reactie #206 Gepost op: 11 augustus 2018, 14:16 »
Vanochtend bij Hans op bezoek geweest te Elburg om de banden te laten monteren, dat is weer keurig gedaan inclusief balanceren, ben er blij mee. Meteen hints en tips gekregen van Hans m.b.t. het stellen van de kleppen en de ketting van de oliepomp (niks aan doen). Verder wat onderdelen meegenomen: 4 bougies, kleppendekselpakkingen, oliefilter en de rubbers voor de carbs. Net even de 2e voetensteun in elkaar gezet, en ik kwam erachter dat ik de grote ring van de andere voetensteun was vergeten dus die zit er nu ook weer op. En nu lunchen.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..bougies
« Reactie #207 Gepost op: 11 augustus 2018, 15:34 »
Even de bougies vervangen, 3 x raden wat de voorste bougie was....of hij is gewoon erg vies, of hij is nooit vervangen.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..motor
« Reactie #208 Gepost op: 11 augustus 2018, 16:44 »
De kleppen gesteld en de distributie gecontroleerd, de kleppen stonden iets te los en de distributie staat op ongeveer 4 mm (mag 7 mm zijn) dus die laat ik maar even voor wat het is. De kleppen gesteld, altijd geklooi als je hem wil aandraaien dat die weer te los of te strak staat (wie herkent dit...), uiteindelijk is het allemaal gelukt.
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2018, 17:02 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update zondag 12 augustus
« Reactie #209 Gepost op: 12 augustus 2018, 12:29 »
Grrrr kleppen opnieuw moeten stellen, ik had de speling van het oude model genomen als waarde (oud handboek), daar staat 0.10 voor de in- en uitlaatklep, voor mijn model moet het 0.15 en 0.20 zijn (in & uit). Vanochtend maar even gecorrigeerd, gelukkig wel op tijd ontdekt, dat dan weer wel. En NU ga ik rijden, dus als je een stel tegenkomt met een paarse TA en een zwarte Vulcan, even zwaaien.
On a bike no one ever asks "are we there yet"