Auteur Topic: We gaan groen..  (gelezen 22389 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ChrisvdSchoot

We gaan groen..
« Gepost op: 01 juni 2018, 22:13 »
Ja we gaan groen, enne nee dit heeft niks te maken dat we van het gas af moeten en ons complete huis van zonnepanelen moeten voorzien. Het heeft betrekking op het gisteren aangeschafte groene klusobject. Het goede nieuws maar eerst: ik ben rijdend thuis gekomen, wel 12 km...dus het blok draait. Wel dat was het wel zo’n beetje. Wat mankeert eraan, cdi defect (denk ik) 100 meter voor mijn woning ging die over op 1 cilinder en viel de toerenteller uit, gaatje in de uitlaat, hitteschildje ontbreekt, voorrem zit vast (niet toen ik naar huis reed), oliepeil (te) laag, motor rookte de eerst 5 minuten zodanig dat de milieupolitie uitrukte...gelukkig stopte het ook weer vrij abrupt. Let wel motor heeft een paar jaar stil gestaan, verder, de koppeling plakt een beetje, volgens de vorige eigenaar is een stel schroef van 1 van de carburateurs dol. Oh de wielen zijn wel in orde op een plek van ongeveer 3 cm na op het achterwiel. Meegekregen, koppelingsset, extra tandwielen en ketting, voorwiellagers, extra windscherm en tanktas.
Wat is het plan, morgen PvA maken (plan van aanpak), even naar de Action om bakjes te kopen voor de gedemonteerde onderdelen alles stickeren en nummeren en dan aan de slag. Hier vast wat foto’s hoe hij is in ongedemonteerde staat.
« Laatst bewerkt op: 01 juni 2018, 22:16 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #1 Gepost op: 01 juni 2018, 22:16 »
En nog wat foto,s, btw km stand 93000.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Guidonno

Re: We gaan groen..
« Reactie #2 Gepost op: 02 juni 2018, 09:49 »
Lijkt op een kapotte cdi en een verstopte carburateur. Zou met de carberateur begonnen.
Honda: Eerst een VFR (RC36) en nu de Transalp PD06 voor het avontuur!

www.nogeenhondaspanningsregelaar.nl

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #3 Gepost op: 02 juni 2018, 21:39 »
Hi Guidonno, ik heb de cdi's even gewisseld en toen liep die nog steeds op 1 clinder maar dan de andere, dus ik heb zelf de indruk dat er 1 cdi defect is. Nu heb ik de luxe dat ik 2 TA heb. Morgen zet ik de cdi's van de andere TA even op het Groene Monster, als ze de motor dan wel goed loopt (dwz op 2 clinders) weet ik waar ik het moet zoeken. Wat overigens niet wil zeggen dat de carburateurs geen aandacht nodig hebben. Wordt vervolgd en bedankt voor je reactie.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline PimW

Re: We gaan groen..
« Reactie #4 Gepost op: 02 juni 2018, 22:01 »
Ik zou voor ik die wissel deed even de laadspanning meten. Gewoon voor de zekerheid.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #5 Gepost op: 02 juni 2018, 22:22 »
Hoi Pim, goeie tip ga ik eerst doen, zou ook de SR kunnen zijn.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline PimW

Re: We gaan groen..
« Reactie #6 Gepost op: 02 juni 2018, 22:45 »
Een stukkende SR kán de oorzaak van een kapotte CDI zijn en het zou lullig zijn als je je andere setje verkloot door ze uit te wisselen :)

Meten is weten!

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #7 Gepost op: 02 juni 2018, 23:04 »
Jup, zal ik morgen direct doen, ben benieuwd, laat het je wel even weten.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #8 Gepost op: 03 juni 2018, 12:08 »
Laadspanning bij stationair lopen (op 1 cilinder) en met een defecte accu, afgerond 13.40, moet goed zijn volgens de Honda voorschriften? Toch de CDI?
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #9 Gepost op: 03 juni 2018, 12:19 »
Met defecte accu ?????
Kan niet kloppen. Gemeten bij 5000rpm ???
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Bruudmartijn

Re: We gaan groen..
« Reactie #10 Gepost op: 03 juni 2018, 12:31 »
dat lijkt mij ook wat aan de hoge kant als de accu defect is en je draait stationair

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #11 Gepost op: 03 juni 2018, 13:36 »
De zondag is geen handige dag om mijn motor op 5.000 toeren te zetten, zal morgenavond even kijken of dat lukt.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #12 Gepost op: 03 juni 2018, 16:40 »
Hang er dan meteen een goede accu aan. Meten met een defecte heeft weinig zin.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..vorderingen demontage
« Reactie #13 Gepost op: 04 juni 2018, 21:34 »
Wat vorderingen van de demontage, morgen verder met demontage tank, beugels en ander grut. Ieder schroefje en boutje wordt in een apart plastic zakje gedaan en gedocumenteerd. En ik maak van alles foto’s.
Tot nu toe geconstateerde gebreken: er ontbreken zo hier en daar schroefjes en boutjes, rechter kuipdeel is beschadigd (wel reparabel), de lak van de radiateurs laat los (prima zelf te herstellen), veel stof achter het dashboard, bij de bedrading achter zat een losse groene draad, rooster rechter kuipdeel was afgebroken (al gelijmd, moet nog met wat hars worden vast gezet.
« Laatst bewerkt op: 04 juni 2018, 21:40 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #14 Gepost op: 04 juni 2018, 21:37 »
En nog wat foto’s, oh de uitlaat was ook matig, dwz het achterste gedeelte is nog wel goed maar de aansluiting tussen het voorste en achterste gedeelte is slecht.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline James Bond

Re: We gaan groen..
« Reactie #15 Gepost op: 04 juni 2018, 22:20 »
Gaaf project. Ben jaloers !!. Zilverkleurige bloktypes zijn de beste.
Ik volg dit topic !
(Ik zag op mp ook een gave witte ex-politie 650 staan....)
AT 1996 (en een CB500 uit 2002)

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #16 Gepost op: 04 juni 2018, 22:32 »
Ha dank je wel, het was wel even zoeken naar een juiste klusmotor. Met deze had ik mazzel vanwege de prijs en het feit dat die ‘om de hoek stond’ (afstand Utrecht-Zeist, 12 km), voor mij was ook een voorwaarde dat het blok zou draaien. De eigenaar had ook al meerdere biedingen ontvangen maar was wel zo sportief om de motor voor mij te reserveren, daarna was de deal snel rond gemaakt. Het is verder even afwachten wat ik op technisch gebied ga tegenkomen. Keep you posted.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #17 Gepost op: 04 juni 2018, 23:13 »
Die gave witte op mp.moet je mooi laten staan.
Is sloop motor en verbruikt 1 liter olie op 100 km.
Is van clublid geweest.
Niet kopen dus. Echt kat in de zak
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..voortgang
« Reactie #18 Gepost op: 05 juni 2018, 22:29 »
Vandaag gedaan: tank gedemonteerd (benzine afgetapt), uitlaat gedemonteerd (voorste gedeelte), windgeleiders radiateur, voorscherm + beugel, voorste kap/koplampbehuizing, valbeugels. Wederom van alles foto,s gemaakt en alle schroefjes en boutjes in zakjes gedaan met daarop de beschrijving. Nu volgt (althans voor mij) het spannende gedeelte, verwijderen bedrading, accubak, luchtfilterhuis etc etc, koelvloeistof aftappen, radiateurs verwijderen.
Als laatste ga ik met de prolink aan de slag gezien de horrorverhalen ben ik benieuwd hoe eea in elkaar steekt, ik heb de kruipolie al rijkelijk aangebracht...afwachten
Iedere dag werk ik ongeveer 2 uur aan het project (na het werk), in het weekend uiteraard meer.
Het vervolg:
-Frame ontroesten en lakken.
-Motor in orde maken, kleppen stellen, check distributiespanner, koppeling vervangen, evt waterpomp en controle ketting oliepomp
- Schoonmaken alle losse onderdelen
- Plaat en kuipdelen, eerst scheurtjes en beschadigingen maken, daarna besluit nemen over de kleur
- Techniek overig, cdi(s) vervangen, spanningsregelaar vervangen, cdi horizontaal plaatsen
- Velgen check, rot plekje achterwiel vullen, daarna spuiten met zinkspray binnenzijde en daarna weer goud spuiten, spaken zwart lakken.
- Controle remmen voor en achter, schijf en blokken voor vervangen. remvloeistof vv, check leeftijd remleidingen
- Voorvorkolie vervangen (nog nooit gedaan dus hulp is welkom)
- Checkbalhoofdlager
- En verder....ik zie wel wat ik tegen kom

De compressor is nieuw en heeft zijn eerste klusje gedaan
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Petrus64

  • Gast
Re: We gaan groen..
« Reactie #19 Gepost op: 06 juni 2018, 03:17 »
De oude compressor rechts in het 2e plaatje voldeed niet meer? ;) ;D

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #20 Gepost op: 06 juni 2018, 06:37 »
 :o
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Petrus64

  • Gast
Re: We gaan groen..
« Reactie #21 Gepost op: 06 juni 2018, 07:11 »

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #22 Gepost op: 06 juni 2018, 11:43 »
Wel fijn om te lezen dat mijn foto’s zorgvuldig worden geanalyseerd  :angel:
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..voortgang woensdag 7-6
« Reactie #23 Gepost op: 06 juni 2018, 19:57 »
Demontage luchtfilterhuis en aftappen koelvloeistof
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..woensdag 6-6
« Reactie #24 Gepost op: 06 juni 2018, 22:11 »
Ondanks (of misschien dankzij) het mooie weer heb ik toch weer wat tijd besteed aan het verder demonteren, wat heb ik gedaan: gedemonteerd radiateurs, koelvloeistof afgetapt, bovenste stuk luchtfilterhuis, cdi’s, onderzocht hoe de airbox eraf moet, kettingbeschermers boven en onder gedemonteerd, nog wat klein grut gedemonteerd.
morgen weer een dag, ik hoop van het weekend het te kunnen afronden, dwz de demontage.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..woensdag nog wat foto’s
« Reactie #25 Gepost op: 06 juni 2018, 22:14 »
Nog wat foto’s
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #26 Gepost op: 06 juni 2018, 22:17 »
Slopen gaat sneller dan opbouwen.
Ervaring deskundige 😁😁
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..ontdekt
« Reactie #27 Gepost op: 06 juni 2018, 22:34 »
En heeft iemand al ontdekt welk merk en type de derde motor op de foto’s is?...Er is ook nog een vierde motor...goed zoeken
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2018, 22:37 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..slopen of demonteren
« Reactie #28 Gepost op: 06 juni 2018, 22:36 »
Ja het demonteren gaat inderdaad sneller dan het opbouwen, ondanks alle foto’s en manuals ben je toch altijd veel tijd kwijt met zoeken. Daarnaast ontbreekt er altijd wel een boutje of moertje als je bezig bent. Nou zover is het nog lang niet. We gaan het meemaken.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline TransAlpGhost

Re: We gaan groen..ontdekt
« Reactie #29 Gepost op: 06 juni 2018, 22:44 »
Een street tripple?

En heeft iemand al ontdekt welk merk en type de derde motor op de foto’s is?...Er is ook nog een vierde motor...goed zoeken
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer