Auteur Topic: We gaan groen..  (gelezen 22403 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #60 Gepost op: 09 juni 2018, 16:39 »
Dat is idd de beste investering bij een dergelijk project
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #61 Gepost op: 09 juni 2018, 16:41 »
Ooh en niet teveel vragen tegelijk. Ben met vakantie.😉
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #62 Gepost op: 09 juni 2018, 18:43 »
Jazeker, ik heb een werkplaatshandboek zal morgenmiddag even kijken.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..zondag 10 juni
« Reactie #63 Gepost op: 10 juni 2018, 16:37 »
Vanochtend eerst wat huishoudelijke klusjes gedaan zodat moeders ook tevreden blijft 8). Daarna toch weer aan de slag, wat heb ik gedaan: voorwiel gedemonteerd, expansievat, voorbeugeltje, en uiteindelijk ook de voorpoten, ondanks dat ik motor aan alle kanten in de takels had gehangen ging die toch bijna om. Ik heb de voorste remschijf vervangen voor een beter exemplaar (kreeg ik bij de aankoop van de motor, de oude remschijf was ook te dun).

Hulpvraag: ik heb 2 tandwielen bij de aankoop meegekregen, op de foto het huidige en meegekregen tandwiel, kan iemand zien of vervangen een goed idee is?

Hulpvraag 2: ik krijg de carbs er met geen mogelijkheid af, durf ook niks te forceren, tips?

Merk nu ook dat alleen werken erg lastig en zit nu in dubio of ik het blok wel uit frame moet halen, voor het resultaat wel beter natuurlijk maar ook wel een flinke klus.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..zondag nog wat foto’s
« Reactie #64 Gepost op: 10 juni 2018, 16:40 »
En nog wat foto’s, ik heb geluk dat er tot nu niks ‘vast’ zit.
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2018, 16:42 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #65 Gepost op: 10 juni 2018, 18:10 »
Rubbers kunnen wat harder zijn maar moet je altijd vernieuwen.
Klemmen los en gewoon eraf trekken. Uiteraard met lichte drang
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..motor nummer 4
« Reactie #66 Gepost op: 10 juni 2018, 20:36 »
Weet iemand al wat motor nr4 is?.............morgen de onthulling. Heeft iemand nog tijd gehad om naar de foto's van de tandwielen te kijken.
Ga morgen proberen om de carbs te demonteren, tenminste als we niet gaan overwerken  :-\
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline honda2x

Re: We gaan groen..
« Reactie #67 Gepost op: 10 juni 2018, 21:00 »
zundapp  ;)

Offline dropken

Re: We gaan groen..
« Reactie #68 Gepost op: 10 juni 2018, 21:24 »
Moet een jawa zijn

Offline dropken

Re: We gaan groen..
« Reactie #69 Gepost op: 10 juni 2018, 21:26 »
Zou bij waffie een heel nieuw setje tandwielen met ketting bestellen Dan ben je er voorlopig vanaf

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..de winnaar is Honda2x
« Reactie #70 Gepost op: 10 juni 2018, 21:28 »
Heel goed, het is een echte motorfiets een watergekoelde Zundapp KS175. ;D ;D ;D ;D
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline honda2x

Re: We gaan groen..
« Reactie #71 Gepost op: 10 juni 2018, 22:37 »
Zo zwaar had ik niet verwacht  ;D houden hoor zijn geld waard  heb zelf veel zundapps gehad  maar dit is de top !!!

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..Zundapp
« Reactie #72 Gepost op: 10 juni 2018, 22:41 »
Reken maar die gaat niet meer weg, hij is al een paar jaar belastingvrij dus vrijwel geen kosten en het motortje loopt nog steeds.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Trigger

Re: We gaan groen..
« Reactie #73 Gepost op: 11 juni 2018, 17:35 »
Zo, nu heb ik tijd om hier ook even te komen buurten :).

Mooi project! Gaaf dat je het goéd doet en hem helemaal uit elkaar trekt. Net als met een nieuwe motor, heb je dan straks dat prettige gevoel dat je gewoon wéét dat alles in orde is. Ik ben benieuwd wat het word ;D.
Transalp XL600V

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #74 Gepost op: 11 juni 2018, 19:40 »
Ha dank je, ik ook maar ik zal je op de hoogte houden.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen project, maandag 11 juni
« Reactie #75 Gepost op: 11 juni 2018, 22:05 »
Vandaag gedaan: carburateurs demontage (even priegelen maar toch gelukt), kroonplaat, behuizing dynamo verwijderd (tip van Marien ivm uitbouwen blok, koppelingskap volgt nog), thermostaat verwijderd. Telefonisch contact gehad met Marien voor hints en tips. Verder wat onzinnige klusjes zoals het vast gaan schoonmaken van de airbox en aanzuigbuis, slangklemmetjes, schroefdraad etc etc in het vet gezet zodat bij de uiteindelijke montage alles vasr schoon is de rubbers er makkelijk overheen glijden. Nu even iemand charteren om te helpen bij de demontage van het motorblok (de scheiding).
Algemeen: ben blij dat ik zover ben gekomen, tot nu toe alles alleen gedaan en zover heeft het redelijk meegezeten, goed weer gehad natuurlijk, geen afgebroken delen, bouten of moeren, niks verloren (je kent het, een boutje rolt altijd ergens naar toe waar je het niet ziet..).
Zover uitgegeven, aanschaf motor, wat plastic zakjes, bakjes en stiften en stickers van de action.
Vervolg, blok demonteren en dan starten met opknappen, schuren, spuiten en ga zo maar door.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..maandag
« Reactie #76 Gepost op: 11 juni 2018, 22:07 »
Nog wat foto’s
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..dinsdag 12-6
« Reactie #77 Gepost op: 12 juni 2018, 21:38 »
Vandaag iemand gevonden om te assisteren bij de demontage van het motorblok (gaan we zondag doen). Verder de rotte plek van de achtervelg uitgeslepen (lijk wel een tandarts ::) ) zodat die klaar is om gevuld te worden met kneedbaar metaal. De banden gaan overigens nog van de velgen zodat de binnenzijde kan worden geinspecteerd en in de zinkspray kan worden gezet. Verder gestart met het schoonmaken en spuitklaar maken van wat onderdelen. 1 radiateur en 1 deel van de monoshock. Ga zo een nieuwe overall bestellen en een tube metaal.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline honda2x

Re: We gaan groen..
« Reactie #78 Gepost op: 13 juni 2018, 12:01 »
chris

 kneedbaar metaal   heeft niet echt een  toevoeging voor de sterkte  maar als je hem toch gaat schilderen kun je net zo goed  vullen met 
 polyster plamuur en dan  spuiten schilderen

  En ander heb ik nog 2 wielen voor je  ;)  succes met de ombouw

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..wielen
« Reactie #79 Gepost op: 13 juni 2018, 16:42 »
Hi, bedankt voor je reactie, ik had op het forum gelezen dat kneedbaar metaal wel vaker wordt gebruikt voor dit soort reparaties. Ik had ook de indruk dat het makkelijk was om af te werken dan polyester plamuur (dat blijf je toch altijd zien), maar daar kan ik naast zitten. In ieder geval vast bedankt voor je aanbod van de wielen die je nog heb liggen, als het nodig mocht zijn dan zal ik me zeker bij je melden  ;D. Vooralsnog zien de wielen er aan de buitenkant er prima uit, ik hoop van de week tijd te hebben om de banden te demonteren zodat ik ook weet of de binnenzijde eruit ziet, ben benieuwd. Groet Chris.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #80 Gepost op: 13 juni 2018, 17:31 »
De hechting van kneedbaar alu is gewoon iets beter en precies zoals je zegt ook beter af te werken.
Het hecht gewoon prima aan het kale aluminium.

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #81 Gepost op: 13 juni 2018, 18:18 »
3 x raden van wie ik het idee ook had gepikt Oldtimer.... 8)
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #82 Gepost op: 13 juni 2018, 18:25 »
 ;)  8) 8)  ;D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..project update woensdag
« Reactie #83 Gepost op: 13 juni 2018, 21:43 »
Vandaag de voorrem onder handen genomen, alles gereinigd, ingevet en meer. Uiteindelijk wil ik nieuwe rubbers monteren zijn ze veel te klein? Kan er verschil zijn in grote bij hetzelfde bouwjaar?
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2018, 22:03 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline TransAlpGhost

Re: We gaan groen..
« Reactie #84 Gepost op: 13 juni 2018, 23:11 »
Zitten je pistons wel goed om?
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #85 Gepost op: 14 juni 2018, 07:00 »
Jazeker alles zit weer goed in elkaar, alleen zijn de rubberen ringetjes te klein. Naar wat ik inmiddels heb gelezen zijn er meerdere maten.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #86 Gepost op: 14 juni 2018, 07:13 »
Maar de cups zitten wel verkeerd om. De dichte kant hoort naar binnen Chris.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #87 Gepost op: 14 juni 2018, 08:27 »
Wel op de foto is het wellicht wat lastig te zien. Op de bovenzijde van de cups (of zuigers) zitten kleine dopjes (de functie is mij verder onduidelijk maar waarschijnlijk om de druk op de blokken gelijkmatiger te verdelen). Als je de dopjes eraf haalt kijk je dus in de zuiger. Je kan op de 2e en 3e foto ook het randje zien zitten dat tussen het dopje en zuiger zit, dat is iets wat je niet aan de dichte kant van een zuigertje zou zien. Ik zal vanavond nog wat foto's plaatsen zodat het voor iedereen duidelijk is wat ik bedoel. En NU moet ik aan het werk  :-[
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #88 Gepost op: 14 juni 2018, 10:42 »
Oke. Je hebt gelijk. Ik hoef me geen zorgen meer te maken  :D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #89 Gepost op: 14 juni 2018, 11:16 »
Gelukkig maar, je zorgen maken is niet prettig. Maarre ik heb net contact gehad met Hans over het type revisieset en het zou de juiste moeten zijn, maaarrrr (ja daar is die) het zou natuurlijk kunnen dat er een ander type of model remklauw op deze motor zit. Vooralsnog monteer ik nog niks en ga ik bij Hans op bezoek om het even te laten controleren. Zal vanavond een foto plaatsen waarop het verschil in formaat (diameter) van de rubber ringen is te zien. En HOP nu weer in de auto naar mijn andere werklocatie.
On a bike no one ever asks "are we there yet"