Auteur Topic: We gaan groen..  (gelezen 22393 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..updat zondag 8 juli
« Reactie #150 Gepost op: 08 juli 2018, 11:38 »
Zondagochtend dus ik ben maar niet begonnen om op 09:00 uur de dremel op mijn frame te zetten...het frame staat wel klaar voor het vervolg. Wat kleine klusjes gedaan, remschijven gemonteerd, tussen stukje frame geschuurd en in de doorzichtige primer gezet (2 uur drogen), ook de boutjes in de primer. Daarna rechter stepje en rempedaal gereinigd, as schoongemaakt en opnieuw in het vet gezet. Nu koffie en daarna ga ik verder met het frame.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..nog wat foto’s
« Reactie #151 Gepost op: 08 juli 2018, 13:36 »
Achtervelg met gemonteerde schijf. Ik heb nog een plaatje en boutjes in de zinkspray gespoten, verder bezig met het frame
« Laatst bewerkt op: 08 juli 2018, 17:34 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..zondag foto’s
« Reactie #152 Gepost op: 08 juli 2018, 16:57 »
Tijd voor ontspanning, nog wat kleine onderdeeltjes gespoten, beugeltje dat onder het zadel zit die heb ik maar zwart gespoten om oude spuitbussen leeg te maken, er is toch geen hond die dat beugeltje ooit ziet. En ook een klein beugeltje van het frame in de grondlak gespoten. Het frame is meer werk dan ik had verwacht, mijn tip voor wie dit ook wil gaan doen: laat het frame stralen aangezien je zelf nooit alle hoekjes goed glad en geschuurd krijgt. (mooie leerschool voor het volgende project).
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline The Headless Horseman

Re: We gaan groen..
« Reactie #153 Gepost op: 08 juli 2018, 17:18 »
Frame laten stralen kan alsnog toch?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #154 Gepost op: 08 juli 2018, 17:21 »
Citaat
Achtervelg met schijf, plaatje en boutjes in de zinkspray gespoten

Velg lijkt me meer de definitieve lak Chris.
Wat voor lak gebruik je trouwens
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #155 Gepost op: 08 juli 2018, 17:33 »
Ha ha ja de zin is wat krom, de velgen zijn klaar en in de definitieve Action lak gespoten, ondergrond is zinkspray. Ja ik zou het frame nog kunnen laten stralen, twijfel twijfel....
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline honda2x

Re: We gaan groen..
« Reactie #156 Gepost op: 08 juli 2018, 20:13 »
chris 

ik zou hem weg brengen je hebt al verschrikkelijk veel voor werk gedaan  het ergstre is al weg   maar stralen en coaten kost je ongeveer 150 euro .

toen ik zelf de verf haalde grond verf en  2k  verf en dan de blanke  lak was ik ook al  ruim 100 euro kwijt   
daar kun je zelf niet voor klooien !-----   eeehhh ja het kan wel   >:D  moet je wel willen

zo deed ik het voor die tijd  dat gaan ik dus niet meer doen  ;)   uiteindelijk toch weg gebracht  zie de onderst fotos  bij de coater zo laten doen . strak en mooi
« Laatst bewerkt op: 08 juli 2018, 20:15 door honda2x »

Offline dropken

Re: We gaan groen..
« Reactie #157 Gepost op: 08 juli 2018, 20:36 »
Had zowiezo laten stralen met dat zelf proberen krijg je nooit alle roest weg en dan is er voor je lak ook geen goede hechting en is alle moeite en tijd voor niets geweest. Soms een harde leerschool.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..stralen
« Reactie #158 Gepost op: 08 juli 2018, 21:58 »
Tja het ziet er wel heel mooi uit. Maar goed vanavond lekker een stukje wezen touren met mijn vrouw en een pizza wezen eten in Vleuten.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update donderdag 12 juli
« Reactie #159 Gepost op: 12 juli 2018, 21:38 »
Zo 2 dagen rust gehad maar dat wil niet zeggen dat ik niks heb gedaan, tussendoor bezig geweest met het frame, erg veel gewerkt en in de avond voetbal gekeken met het gezin. Vanavond het ik het frame 2 x in de rust converter/primer gespoten waaruit iedereen de conclusie kan trekken dat ik toch besloten heb om het niet uit te besteden. Dus geen stralen, poedercoaten of andere professionele activiteiten. Mijn motivatie is dat ik het leuk vind om alles zelf te doen, ik dus ook gewoon eigenwijs ben, en ik een gezonde afweging heb gemaakt tussen de kosten (investering) en wat ik uiteindelijk met de motor wil bereiken. Goed nog wat foto’s, nadat ik het frame had gespoten ben ik begonnen met de linker deksel van het blok schoon te maken en te ontdoen van oude pakkingsresten, vervolgens de binnenkant gereinigd (nutteloos maar ach het ligt nu open en het staat gewoon netjes) en daarna een beginnetje gemaakt met het schuren van de buitenkant. Het spuiten van het blok zou ik het liefst met VHT lak (very high temperature) lak willen doen maar zoals al meer te lezen is geweest is daar als niet ondernemer wat lastig aan te komen, ik ga het nog wel proberen via via en anders ga ik Motip hittebestendige zilveren lak gebruiken. Morgen en van weekend ga ik het frame in de definitieve lak zetten en verder met de kappen van het blok.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #160 Gepost op: 12 juli 2018, 22:46 »
Je kunt vht lak ook gewoon afhalen in lelystad
Dan vraagt men nergens om.
Maar voor verzenden moet het een adrs zijn waar een bedrijf is gevestigd.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #161 Gepost op: 13 juli 2018, 08:34 »
Kijk dat is goede tip, heb je een adres voor mij?
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #162 Gepost op: 13 juli 2018, 09:54 »
Dacht lelystad maar is zandzuigerstraat 67 in almere
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Timy

Re: We gaan groen..
« Reactie #163 Gepost op: 13 juli 2018, 10:19 »
Dacht lelystad maar is zandzuigerstraat 67 in almere
Thanks! Kan ik ook gebruiken!

@chris: goed bezig hoor.. ben een stiekeme meelezer in jouw topic  ;)
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #164 Gepost op: 13 juli 2018, 10:47 »
Andere optie is om het in overleg gewoon bij Rob Geelen /Ad Mies oid te laten afleverenm
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update vrijdag 13-07
« Reactie #165 Gepost op: 13 juli 2018, 22:13 »
Hi Oldtimer bedankt voor het adres voor de VHT lak, soms lijkt iets ver weg maar is het heel dichtbij want laat ik toevallig in Almere werken.....

Goed vanavond had ik wat sociale activiteiten maar gelukkig vond ik nog een uurtje om aan het frame werken, ik heb het frame nu 1x in de zinkspray gespoten, en hoe je ook je best doet toch vergeet je altijd wel een hoekje. Dus morgen krijgt die zijn 2e laagje en hoop ik alles te raken, dan is de vraag, moet er nog primer overheen en dan de definitieve lak, of kan de definitieve lak over de zinkspray? Ik ga er maar een nachtje over slapen. Morgen is mijn vrouw jarig dus de dag is al een beetje gevuld, maar ik denk dat ik wel uurtjes aan de motor kan werken.
Whats next: frame afronden, dwz definitief in de lak zetten, dat geldt ook voor de achterbrug, die staat nog in de primer. Daarna de kappen van het blok schuren en spuiten, daarna met de techniek van de motor aan de slag. Als de motor klaar is dan gaan we die weer monteren, maar goed dat duurt nog wel even.

Door de lichtval op het frame lijkt het of er op sommige plekken geen lak zit zoals bij de bok maar dat is bedrog (de bok wordt trouwens weer keurig origineel zwart)

Oldi, zandzuigerstraat 67 klopt als een bus enne wel 8 minuten rijden van mijn werk.
« Laatst bewerkt op: 13 juli 2018, 22:21 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Steffie

Re: We gaan groen..
« Reactie #166 Gepost op: 14 juli 2018, 07:51 »
Hi Chris.
Voor een spiegeltjes resultaat zou ik er een vullende primer overheen spuiten.
Of te wel een High Solid Primer.
Deze met WP 600 en 800 nat schuren en dan na het schoonmaken en ontvetten af lakken.

Succes,

Steffie.
Geniet.....maar drink met je maten.

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #167 Gepost op: 14 juli 2018, 08:51 »
Wat een end rijden en dat voor een busje verf 😁😁
Maar is de moeite waard. Resultaat zal je verbazen.
Wel goed ontvetten.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #168 Gepost op: 14 juli 2018, 09:33 »
Hi Steffie, bedankt de tip ik ga je tip(s) opvolgen, ik zal de resultaten tussendoor weer posten.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Brombeer

Re: We gaan groen..
« Reactie #169 Gepost op: 14 juli 2018, 11:19 »

Voor een spiegeltjes resultaat zou ik er een vullende primer overheen spuiten.
Of te wel een High Solid Primer.
Deze met WP 600 en 800 nat schuren en dan na het schoonmaken en ontvetten af lakken.

Dat hoeft alleen maar op de plekken frame die in het zicht zitten. Scheelt een boel tijd.


Voor het blok hoef je niet speciaal VHT te gebruiken. Zo warm word het niet. Ik heb het altijd met Motip-achtigen gedaan en dat blijft verder 'levenslang' netjes.

Wat erg belangrijk is bij lakken/spuiten is de voorbehandeling. Dat blok is van alu en het is al hier en daar erg gecorrodeerd. Dat moet er goed uit geschuurd worden. Na ontvetten een goede metaalprimer erop. Vraag even bij je lokale spuiterij voor advies. En spuit het vooral niet te dik. Dat gaat op den duur wel bladderen door de warmteverschillen (rek).

Ik vond steeds het grootste probleem het blok ongekrast weer in het frame te krijgen. Niet alleen vanwege al je werk, maar op een kras gaat het opnieuw corroderen.


Mooie klus verder Chris. Hoop werk he, een motorfiets..  ???

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update zaterdag 14 juli
« Reactie #170 Gepost op: 14 juli 2018, 16:57 »
Hieperdepiep mijn vrouw is jarig vandaag en aangezien het 14 juli is (de franse feestdag) is dat makkelijk te onthouden  ;D. Na het verplichte verjaardags ontbijt verder gegaan met frame, dat is nu 2x in de zinkspray en 2x in de primer gespoten, de volgende stap is het nat schuren om het glad te krijgen en daarna in de definitieve lak.
Vervolgens ben ik verder gegaan met de 2 kappen van het motorblok, volgende week ga ik even bellen voor de VHT lakken, volgens mij is het prijsverschil met Motiplak niet zo groot, we gaan het zien.
Foto’s van het frame en de kappen, morgen verjaardagslunch en ontspanning, maandag gaan we weer aan de slag.

De kappen zijn overigens nog niet gereed, kreeg net de tip van brommie om de corrosie compleet weg te schuren om te voorkomen dat het weer verschijnt. De uitdaging zal straks zijn om krassen te voorkomen bij de montage, ik denk dat ik hoekjes karton monteer om de kwetsbare hoekjes en plekken.

btw ja het is en blijft een flinke klus maar zolang je je focust op de stip op de horizon gaat het wel lukken, sommige klussen kosten gewoon veel tijd en dat icm met werk en prive is wel eens lastig, tenslotte moet er ook aan het huis worden geklust en de boel worden schoongemaakt. mijn dochter vroeg wanneer ik dacht klaar te zijn, ik durf (nog) geen prognose af te geven.
« Laatst bewerkt op: 14 juli 2018, 17:05 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #171 Gepost op: 14 juli 2018, 18:10 »
Laat bij het monteren van het blok in het frame de kappen en de waterpomp eraf.
Je kunt ook de klepdeksels er af laten maar dan moet je die erop monteren met het blok naar voren gekanteld. Dus zonder de bouten aan de voorkant erin.
Voorkomt veel beschadigingen en gaat veeeeeeeel gemakkelijker.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #172 Gepost op: 14 juli 2018, 18:14 »
Ja ik was zowiezo van plan om de kappen eraf te laten, de tip over de waterpomp is nieuw voor mij. De kleppendeksels wil ik wel weer monteren, het zal een kwestie worden van heel voorzichtig monteren.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline xrvtuur

Re: We gaan groen..
« Reactie #173 Gepost op: 14 juli 2018, 18:30 »
Ik heb de rd04, ongeveer zelfde frame als alp,  de klepdeksels eraf gelaten en dan blok op zijkant leggen en het frame er zo overheen gelegd, motorsteunen vast en frame overeind, klaar.
Varadero SD02  2004

Offline xrvtuur

Re: We gaan groen..
« Reactie #174 Gepost op: 14 juli 2018, 18:33 »
Beetje dit idee dus
Varadero SD02  2004

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #175 Gepost op: 14 juli 2018, 19:10 »
Zo kan het ook Arthur.
Bij het inbouwen van het blok krijg je boven meer ruimte
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #176 Gepost op: 14 juli 2018, 21:48 »
Jup zo was ik ook van plan om het te proberen, alleen heb ik geen parketvloer in mijn garage  :-[
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline xrvtuur

Re: We gaan groen..
« Reactie #177 Gepost op: 15 juli 2018, 13:20 »
Ik ook niet daarom heb ik dit gewoon in de woonkamer gedaan :)
Varadero SD02  2004

Offline Garfield

Re: We gaan groen..
« Reactie #178 Gepost op: 15 juli 2018, 19:30 »
Of je was al vrijgezel of je bent het nu  ;D
------------------------------
Ik heb een een Honda ST1100 ABS-TCS en een Honda VFR750F (RC36/1).

Ik ben ook clubcoördinator bij de MAG.

Voorheen (sinds 1988): Honda CB360, Yamaha XS750, Suzuki GS1000, Honda CBR1000F, Honda GL1200 Aspencade, BMW K100RS, BMW K1100LT (ex-KLPD), Suzuki GSX750F Katana.

Wishlist: Honda Transalp.

Offline xrvtuur

Re: We gaan groen..
« Reactie #179 Gepost op: 15 juli 2018, 20:48 »
Nou nee hoor gewoon een lieve vrouw die dat allemaal wel snapt
Varadero SD02  2004