Auteur Topic: We gaan groen..  (gelezen 22395 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #270 Gepost op: 16 september 2018, 18:18 »
 :D Ha ha dankjewel, tja als je zo bezig bent zie je vaak alleen de onvolkomenheden (krasje hier en daar, butsje zus en zo) en vergeet je hoe die was toen ik hem kocht. Ik heb nog een lange weg te gaan, maar de montage vordert gestaag.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline wietsehm

Re: We gaan groen..
« Reactie #271 Gepost op: 21 september 2018, 13:19 »
Supercool om te volgen! Echt gaaf!
Honda XL 700 va - Honda ST1100 'Pan European'

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update zaterdag 22 september
« Reactie #272 Gepost op: 22 september 2018, 17:57 »
Bedankt voor het compliment Wietsehm, ik doe mijn best.
Vandaag gedaan (en niet gedaan...), prolink en monoshock gemonteerd, alles keurig ingevet. Wat ging niet goed, de volgorde van vastzetten van de bouten, ik had eerst het korte boutje vast moeten zetten voordat ik de rest monteerde. Maar goed, gelukkig zet ik altijd alles eerst handvast voordat ik het definitief vastzet dus het was zo opgelost. Vooraf ben ik vrij lang bezig geweest om de motor gezekerd neer te zetten dwz op een krat en opgetakeld met 2 riemen zodat ik de voorpoten goed kon monteren. Daarna het wiel voor en achter gemonteerd. Alle bouten en boutjes met het voorgeschreven aandraaimoment vastgezet, de momentsleutel kom goed van pas. Omdat ik alles alleen doe kost het veel tijd, probeer maar eens een achterwiel te monteren in je ééntje zonder dat die dopjes er steeds uitvallen en dat de gaatjes goed voor de bout zitten grrrrrrr. Daarna het stuur weer teruggemonteerd en de motor eindelijk op de fraaie motorbrug gemonteerd. Niet gedaan...ik ben vergeten de ketting te monteren, dus dat wordt breken en weer monteren, heb al hulp aangeboden gekregen van Garfield. Verder halen en brengen van mijn dochter naar het sporten, en nog wat anders zaken, kost allemaal tijd. Volgende klus: de elektro.... :-\
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..zaterdag extra foto’s
« Reactie #273 Gepost op: 22 september 2018, 17:58 »
Nog wat foto’s waar de motor op de brug staat.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline PimW

Re: We gaan groen..update zaterdag 22 september
« Reactie #274 Gepost op: 22 september 2018, 19:15 »
(...)probeer maar eens een achterwiel te monteren in je ééntje zonder dat die dopjes er steeds uitvallen en dat de gaatjes goed voor de bout zitten grrrrrrr. (...)

Word je vanzelf handig in  ;D

Word een mooi motortje hoor 8)

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #275 Gepost op: 22 september 2018, 19:19 »
Hi Pim, dank je wel voor het compliment.  ;D
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline The Headless Horseman

Re: We gaan groen..update zaterdag 22 september
« Reactie #276 Gepost op: 23 september 2018, 08:16 »
ik ben vergeten de ketting te monteren, dus dat wordt breken en weer monteren.

De ketting breken bedoel je? Dat is niet nodig hoor, als je nu een gesloten ketting hebt vind ik dat zonde.
Als je de as van de achterbrug er uit haalt en een deel van de pro-link los kun je de achterbrug ver genoeg naar achter trekken om de ketting er tussendoor te wurmen  :)

Dat weer in elkaar zetten van de motor is tóch wel het mooiste werk vind ik, je ziet ‘m groeien  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update zondag 23-09
« Reactie #277 Gepost op: 23 september 2018, 14:50 »
Goed punt Horseman, ik ga even zin verzamelen om het eea weer los te halen.
Vandaag regen regen regen, vandaag gedaan: voorrem gemonteerd, kapje om slot, achterste bobine, en aan de slag gegaan met het gewei, rubbers gedemonteerd, grootste roestpunten met de slijptol verwijderd de rest licht opgeschuurd met scotchbride, daarna de spullen in de azijn gezet aangezien ik niet overal bij kan komen.

Ik zie nu op de eerste foto dat het beugeltje dat de remleiding op voorpoot vastzet niet erg fraai is....wordt nog aangepakt.

Alle elektrische contacten worden gereinigd en ingespoten met contactspray. Diverse boutjes e.d. worden vastgezet met locktite zodat er straks geen spoor van onderdelen ontstaat.. :))
Raar dat het flesje blauwe locktite rood van kleur is.....
« Laatst bewerkt op: 23 september 2018, 14:56 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Timy

Re: We gaan groen..
« Reactie #278 Gepost op: 23 september 2018, 16:21 »
Blijft een leuk topic om te volgen. Hij is echt strak straks!  :)
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline V-Twin

Re: We gaan groen..
« Reactie #279 Gepost op: 23 september 2018, 16:23 »
Zo'n mooie rebuild verdient nieuwe remleidingen waardoor je met nog meer plezier aan al je inspanningen gaat beleven  8)

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..foto zondag
« Reactie #280 Gepost op: 23 september 2018, 18:52 »
Wat een verschil na een paar uur in een azijnbadje, klaar voor mooi laklaagje en daarna montage. Ben inmiddels begonnen met monteren van de kabelboom (elektra).
« Laatst bewerkt op: 23 september 2018, 18:54 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #281 Gepost op: 23 september 2018, 20:02 »
Even een tip.
Voordat je de boom monteerd loop hem even helemaal na.
Vooral de plekjes waar het drame geraakt wordt of aftakkingen zitten.
Zonodig ff opnieuw aftapen.
Voorkomt dat je straks een bult zoekt bij een storing wanneer een kabeltje doorgesleten is.
Suc6
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #282 Gepost op: 23 september 2018, 22:23 »
Prima tip, zal ik zeker doen, heb de kabelboom al schoongemaakt zodat beschadigingen beter zichtbaar zijn. Ik zal hem morgen even helemaal nalopen op onregelmatigheden.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update woensdag 26-09
« Reactie #283 Gepost op: 26 september 2018, 18:37 »
Kleine update: gewei gespoten, blanke gedeelte in de zinkspray en andere deel in de blanke roestconverter, ketting aan het wassen in de terpetine. Afhankelijk van de temperatuur wordt het andere gedeelte morgen ook in de zinkspray gespoten. De ketting maak ik verder schoon, daarna in de olie en montage (achterwiel moet dus weer los). Vervolgens verder met de elektra en maar eens wat onderdeeltjes bestellen zoals de pakking dynamodeksel, cdi’s regelen en nog veel meer. Geen spannende foto.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update donderdag 27 sept
« Reactie #284 Gepost op: 27 september 2018, 18:31 »
Het is nog licht en warm dus snel nog even de twee delen van het gewei gespoten, 1 stukje (kleine gedeelte) in de definitieve zwarte lak en 1 gedeelte (groot gedeelte) in de (stinkende) zinkspray. De foto’s zijn wat wazig, het is lastig om een foto met 1 hand te maken terwijl je het onderdeel aan een ijzerdraad probeert vast te houden.
« Laatst bewerkt op: 27 september 2018, 18:34 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update zaterdag 29 september
« Reactie #285 Gepost op: 29 september 2018, 18:03 »
Vandaag bij onze Oosterburen op bezoek geweest, daarnaast toch nog tijd gevonden om het spuitwerk van het gewei af te ronden, er waren toch nog een paar plekjes die ik niet goed had geraakt  :'( En ik heb net de ketting gemonteerd, het was inderdaad even fröbelen en met een paar extra handjes (van mijn vrouw) zat alles zo weer op zijn plek. Nu aan het genieten van een Duits biertje op het terras bij de open haard.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update zaterdag 29 sept.
« Reactie #286 Gepost op: 29 september 2018, 20:53 »
Zo de volgende zaken gemonteerd, ketting goed gemonteerd en voorlopig gespannen (definitief volgt), gewei in elkaar gezet, rubbertjes weer gemonteerd, alles keurig ingevet en vervolgens gemonteerd, onderste witte kettinggeleider (of hoe het ook heten mag..) schoongemaakt en gemonteerd, chokekabels gemonteerd, even geklooi om de plunjer vast te schroeven (te dikke vingers en te weinig ruimte) gaskabels gemonteerd. En nu eten.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update zondag 30 sept en hulpvraag montage thermosta
« Reactie #287 Gepost op: 30 september 2018, 18:23 »
Vandaag gedaan: elektra aangesloten. dashboard gemonteerd, koplamp gemonteerd, bobine gemonteerd (voorste), thermostaat schoongemaakt, was compleet verkalkt (zie foto), voorscherm met beugel gemonteerd.
Hulpvraag: voor mijn gevoel zit de thermostaat niet goed gemonteerd, de thermostaat zit onder een hoek op een beugeltje welke weer op het frame zit, voor mijn gevoel is de hoek niet goed. Waarom denk ik dat? Als ik de rechter radiateur op de plek er naast houd sluit de koelslang niet goed aan. Iemand een idee of tip?
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #288 Gepost op: 30 september 2018, 18:43 »
Heb je hem niet onderste boven gehouden. Dan padt hij nl niet 😉
De aansluiting van de sensor hoort links te zitten
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: We gaan groen..
« Reactie #289 Gepost op: 30 september 2018, 18:55 »

Het is honderd jaar geleden dat ik aan mijn thermostaat ben geweest, dus misschien klets ik, maar,

Kan het zijn dat je de deksel 180 graden hebt verdraaid?


Nee, weenie  ???

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen.update maandag 1-10
« Reactie #290 Gepost op: 30 september 2018, 20:44 »
Het probleem (wat natuurlijk geen echt probleem was, maar een stommiteit) is opgelost, ik had met mijn slome hoofd het dekseltje verkeert gemonteerd  :-[ :-[ :-[ shame on me.
Maar goed vandaag gedaan, achterrem gedeeltelijk gemonteerd, binnenscherm achter gemonteerd, electra verder goed gemonteerd, koelleidingen vastgezet, diverse slangen carburatie gemonteerd.
Geen foto’s deze keer aangezien er weinig te zien is t.o.v. gisteren.

Iedereen bedankt voor het meedenken (en het opsturen van de  foto’s) van het thermostaat probleem, het helpt enorm als je weet dat je er niet alleen voorstaat.
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2018, 21:09 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Brombeer

Re: We gaan groen..
« Reactie #291 Gepost op: 30 september 2018, 23:56 »

..
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update donderdag 4 oktober
« Reactie #292 Gepost op: 04 oktober 2018, 21:09 »
Vanavond gedaan: achterrem en leiding goed gemonteerd, beugeltjes etc vastgezet, achter binnen en buitenscherm gemonteerd, diverse electra aangesloten, kettingbeschermer, r.a.w. gemonteerd.
Let op de goud gespoten onderdelen, die verdwijnen straks achter een kap.
« Laatst bewerkt op: 04 oktober 2018, 21:12 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline alain

Re: We gaan groen..
« Reactie #293 Gepost op: 05 oktober 2018, 10:02 »
Heb je terug een oude remleiding gemonteerd? of is dat een nieuwe originele?
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #294 Gepost op: 05 oktober 2018, 14:23 »
Hi Alain,

Op dit moment heb ik de oude remleiding teruggemonteerd, ik had in een voorgaand gesprek ook al eens aangegeven waarom ik tot deze keuze ben gekomen.
Mijn eerste prioriteit is dat ik de motor 'lopend' krijg en dat ik de zekerheid heb dat die voldoende betrouwbaar is, indien dit het geval is kan ik de remleidingen altijd nog vervangen (lees: geld uitgeven). Dus concreet: ja het zijn de oude leidingen, remvloeistof wordt vanzelfsprekend wel vervangen, de voorrem is gereviseerd, de achterrem gereinigd en gecontroleerd.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline alain

Re: We gaan groen..
« Reactie #295 Gepost op: 05 oktober 2018, 19:21 »
Goed gezien!
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update vrijdag 5-10
« Reactie #296 Gepost op: 05 oktober 2018, 19:25 »
Vandaag besteld: 2 x CDI, 2 pakkingen (dynamo en koppelingshuis), 1 x r.a.w. achter, 1 accu.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update zaterdag 6 oktober
« Reactie #297 Gepost op: 06 oktober 2018, 15:48 »
Vandaag gedaan: achterrempedaal, remlichtschakelaar en bekabeling gemonteerd, elektra voorzijde afgerond, koelsysyteem gemonteerd, ventilator aangesloten, claxon gemonteerd aangesloten, voorste kuipdeel gemonteerd.
De foto’s van de opbouwfase zijn minder spannend dan de demontagefase, tenslotte zie je gewoon een TA ‘groeien’ dezelfde zoals een groot aantal van jullie bezit. Wat ging er mis vandaag, beugeltje linkerzijde glipte uit mijn hand met een kras als gevolg grrrrr verder wat vette vlekken en vegen door het monteren met vieze handen.
« Laatst bewerkt op: 06 oktober 2018, 21:54 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..hulpvraag dinsdag
« Reactie #298 Gepost op: 09 oktober 2018, 19:02 »
Is het verstandig om wat vloeibare pakking aan te brengen op zowel de dynamo- alswel de koppelingsdeksel?
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Trigger

Re: We gaan groen..update vrijdag 5-10
« Reactie #299 Gepost op: 09 oktober 2018, 19:33 »
Vandaag besteld: 2 x CDI,

Als je toch bezig bent zou ik hiervoor een Ignitech geplaatst hebben in plaats van ouderwetse CDI's. Kun je nog een beetje tunen ook.
Transalp XL600V