Auteur Topic: We gaan groen..  (gelezen 22397 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Brombeer

Re: We gaan groen..hulpvraag dinsdag
« Reactie #300 Gepost op: 09 oktober 2018, 20:03 »

Is het verstandig om wat vloeibare pakking aan te brengen op zowel de dynamo- alswel de koppelingsdeksel?

Je hebt nieuwe pakkingen toch? In principe dan niet.

Het kan geen kwaad, maar dan echt een flinterdun laagje. Je perst het overtollige het carter in anders.


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline xrvtuur

Re: We gaan groen..hulpvraag dinsdag
« Reactie #301 Gepost op: 09 oktober 2018, 20:05 »
Is het verstandig om wat vloeibare pakking aan te brengen op zowel de dynamo- alswel de koppelingsdeksel?

nieuwe originele pakkingen gebruiken en die aan beide kanten insmeren met motorolie, kun je ze later weer makkelijk verwijderen. zeker niet gaan knoeien met vloeibare pakking
Varadero SD02  2004

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #302 Gepost op: 09 oktober 2018, 20:29 »
Okidoki, dank voor de tip en vlotte reactie.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update woensdag 10 oktober
« Reactie #303 Gepost op: 10 oktober 2018, 21:38 »
Wat heb ik allemaal ontvangen: 2x cdi, 1 x accu, 2 x pakking, busje teflonvet  ;D, 1 richtingaanwijzer, 1 x CDI rubber (liggende variant). Vandaag gedaan: accu gevuld en gemonteerd, bekabeling verder gemonteerd en aangesloten, kapje voortandwiel gereinigd, 2 x CDI aangesloten (liggend)begonnen met het verwijderen oude pakking dynamokap. Stiekum even de accu aangesloten, wat werkte er: toeter maakte geluid, de richtingaanwijzer voor deed iets, de verlichting voor en achter brandde, de temperatuurmeter bewoog, de rode dashboardlampjes gaven geen sjoecher.
Zoals altijd worden alle boutjes en moertjes met vet gemonteerd en gebruik ik contactspray voor alle elektroverbindingen. Bijna vergeten, 2x massadraadjes gesoldeerd en goed aangesloten.
Uiteraard is de accu weer losgekoppeld. Volgende klus is de dynamokap monteren en verder met diverse losse onderdelen zoals de jiffy, beugeltjes en bescherming radiators etc etc er is nog veel te doen.
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2018, 21:42 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Brombeer

Re: We gaan groen..hulpvraag dinsdag
« Reactie #304 Gepost op: 11 oktober 2018, 12:48 »

(..) zeker niet gaan knoeien met vloeibare pakking

Want......?  ::)



..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #305 Gepost op: 11 oktober 2018, 19:31 »
Want? je doelt op de (nog) niet werkende rode lampjes, ik heb er eerlijk gezegd nog niet naar gekeken, ik ga eerste de rest van de elektra monteren en dat zie ik het wel, het kan maar zo dat er ergens nog een massa draadje ontbreekt. Daarbij is de bekabeling van de jiffyschakelaar en de dynamo nog niet aangesloten. Wordt vervolgd.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline xrvtuur

Re: We gaan groen..hulpvraag dinsdag
« Reactie #306 Gepost op: 11 oktober 2018, 19:52 »
Want......?  ::)

dat is nergens voor nodig als je een nieuwe pakking gebruikt, en een hoop (schoonmaak) werk als je de deksels er weer af moet halen, en de kans op overtollige vloeibare pakking in je blok. (maar dit wist jij toch ook allemaal al wel)
Varadero SD02  2004

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #307 Gepost op: 11 oktober 2018, 20:53 »
Ah de want had betrekking op de vloeibare pakking, ik dacht dat het over de rode lampjes ging  :-[
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update zaterdag 13-10
« Reactie #308 Gepost op: 13 oktober 2018, 13:07 »
Vanochtend gestart met: vervangen oliefilter, pakkingresten verwijderen kap dynamo, monteren kap en elektra. En NU even lunchen  :))
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update zaterdag 13 okt
« Reactie #309 Gepost op: 13 oktober 2018, 19:20 »
Pookje in de grondverf gespoten, voorbeugeltje gemonteerd, windgeleider voorzijde gemonteerd, elektro afgerond, tank aan de binnenzijde in de roestconverter gespoten en nog wat kleine werkzaamheden.

To do: remmen ontluchten, beugels schuren en spuiten, alles even natrekken, uitlaat controleren, herstellen en schuren en spuiten, olie vullen, koelvloeistof vullen.

To do? koppeling bleef een beetje plakken, vervangen of alleen de veren vervangen?
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline PimW

Re: We gaan groen..
« Reactie #310 Gepost op: 14 oktober 2018, 07:26 »
Plakkende koppeling los je niet op met nieuwe veren, in tegendeel.
Merk je overigens ook niets van als de motor niet draait. Ik denk dat je even naar de kabel moet kijken.

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #311 Gepost op: 14 oktober 2018, 10:05 »
Met Pim eens. Wilde je al vragen hoe je dat hebt geconstateerd.
Als de motor niet loopt heb je nagenoeg geen olie tussen de platen.
Gewoon wachten tot de boel weer loopt
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update zondag 14-10
« Reactie #312 Gepost op: 14 oktober 2018, 13:04 »
De vorige eigenaar vertelde dat de koppeling bllef plakken, en ik merkte het toen ik terug reed, ik zal de boel even goed smeren en dan dichtmaken.
vandaag gedaan: pookje gespoten, veer achterrem gemonteerd, voor plaatje onder de kroonplaat gemonteerd, tank gereinigd op de onderzijde op strategische slijtplekken ducttape geplakt, de naden ingesmeerd met zinkspray.

Hulpvraag: afgebroken nippeltje dichtgemaakt, maar ik krijg de schroef aan de rechterzijde kop niet los, dus ik krijg het nieuwe nippeltje niet gemonteerd, is er een oplossing voor?
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline The Headless Horseman

Re: We gaan groen..
« Reactie #313 Gepost op: 14 oktober 2018, 13:40 »
Het begint al weer op een Transalp te lijken  8)

Zit dat schroefje wellicht met loctite vast? Dan eerst even verwarmen. Maar misschien ook gewoon even met de slagschroevendraaier doen  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #314 Gepost op: 14 oktober 2018, 14:42 »
Als je een goed passende schroevendraaier hebt komt hij er echt wel uit.
Anders iid slagschroevendraaier en anders de tang er maar op.is m5 dusssssss.
Dode dingen zijn geen baas.😉
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update zondag 14-10
« Reactie #315 Gepost op: 14 oktober 2018, 18:58 »
Tja een slagschroevendraaier...laat ik die nou net niet hebben, maar goed we vinden er wel 1, verder gedaan. Nieuwe r.a.w op mijn eigen TA gemonteerd, uitlaat geschuurd en in de hittespray gespoten.

Oh, de chromen pijpjes waren met geen mogelijkheid los te krijgen, vandaar de condoompjes  ;D ;D


Nog te doen:
koppelingsdeksel monteren
koelvloeistof vullen
olie vullen
remmen ontluchten
uitlaatbochten schuren en spuiten
uitlaat monteren
radiateurgeleiders monteren
valbeugels schuren en spuiten en monteren
plastic motorbescherming monteren
rechter voetensteun monteren
rechter kap monteren
accu aansluiten
vacuumslang en schroef aansluiten
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline TransAlpGhost

Re: We gaan groen..
« Reactie #316 Gepost op: 14 oktober 2018, 19:02 »
Een goed passende schroevendraaier, een 1 ferme tik op de schroevendraaier met een hamer.
Anders een griptang
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline PimW

Re: We gaan groen..
« Reactie #317 Gepost op: 14 oktober 2018, 19:31 »
Ik denk dat al dat geweld nieteesn nodig is :-)

Het probleem is:
Je hebt geen goed bitje dus de schroevendraaier ''bijt'' niet maar draait zichzelf omhoog uit de kop.
Je hebt wel een goed bitje maar kunt niet voldoende kracht zetten.

Zorg ervoor dat je de correcte bit hebt anders moet je er niet aan beginnen. Vervolgens kun je twee dingen doen.
Ik heb zo een bit schroevendraaier waar losse bits in passen. Die heeft een zeskantige steel waar je een sleutel of bahco op kunt zetten. Dan heb je een extra arm om kracht te zetten (heel gecontroleerd ook) en kun je druk blijven uitoefenen om de bit in de bout te houden.

Wat ook goed werkt is een ratel met een adaptertje voor schroevendraaier bits. Zelfde idee.

Ik denk dat het op die manier gewoon gaat lukken. Als je een schrovendraaier hebt met een paar platten kanten aan de handvat kun je daar waarschijnlijk ook wel een sleutel op kwijt.

Offline xrvtuur

Re: We gaan groen..
« Reactie #318 Gepost op: 14 oktober 2018, 22:01 »
wat ook heel goed werkt is dit spul:

http://www.schraubendoktor.de/en/
Varadero SD02  2004

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update maandag 15-10
« Reactie #319 Gepost op: 15 oktober 2018, 20:00 »
Vandaag gedaan, uitlaat voorste deel afgerond, en jawel...zie foto   8) ;D 8) 8) met dank aan jullie hints en tips en in dit geval in het bijzonder die van Pim, ander bitje genomen en hoppa de nippel of is het nipple zit erin, nippeltje van Oldtimer gekregen, top! foto net genomen met mijn iphone, vandaar de halve slag.

Nog te doen:
koppelingsdeksel monteren
koelvloeistof vullen
olie vullen
remmen ontluchten
uitlaatbochten schuren en spuiten
uitlaat monteren
radiateurgeleiders monteren
valbeugels schuren en spuiten en monteren
plastic motorbescherming monteren
rechter voetensteun monteren
rechter kap monteren
accu aansluiten
vacuumslang en schroef aansluiten
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2018, 20:47 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update dinsdag 16-10
« Reactie #320 Gepost op: 16 oktober 2018, 20:33 »
Vandaag nog wat tijd gevonden om het voorste deel van de uitlaat te schuren, heb de spiegel gereinigd en de pootjes licht opgeschuurd, deze worden nog gespoten en de windvangers voor de handvatten geschuurd. Verder bezig geweest om de oude pakkingdelen van de koppeling te verwijderen, pffff wat een werk.
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2018, 22:12 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Ives

Re: We gaan groen..update zondag 14-10
« Reactie #321 Gepost op: 18 oktober 2018, 10:05 »
De vorige eigenaar vertelde dat de koppeling bllef plakken, en ik merkte het toen ik terug reed, ik zal de boel even goed smeren en dan dichtmaken.
vandaag gedaan: pookje gespoten, veer achterrem gemonteerd, voor plaatje onder de kroonplaat gemonteerd, tank gereinigd op de onderzijde op strategische slijtplekken ducttape geplakt, de naden ingesmeerd met zinkspray.

Hulpvraag: afgebroken nippeltje dichtgemaakt, maar ik krijg de schroef aan de rechterzijde kop niet los, dus ik krijg het nieuwe nippeltje niet gemonteerd, is er een oplossing voor?
Met de versnellingspook heb ik ook al eens gehad dat deze niet lekker schakelde / stroef liep. Komt idd doordat hij niet goed gesmeerd is.

Verder, petje af hiervoor, je laat het bijna makkelijk lijken ;)

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #322 Gepost op: 18 oktober 2018, 12:09 »
Hi Ives, de vorige eigenaar gaf destijds al aan de koppeling bleef 'plakken', ondanks dat ik maar een klein stukje op de motor heb gereden (12 km) voelde ik dat ook maar ik heb mij er verder niet druk over gemaakt waar het aan kan liggen. Het zou de koppelingskabel kunnen zijn dus die heb ik even goed gesmeerd, het is nu even wachten of het is opgelost, eerst alles nog even in elkaar zetten.

Ha ha leuke quote, als ik klaar ben zal een evaluatie schrijven hoe ik het project heb ervaren, daarnaast wil ik wat foto's plaatsen 'toen & nu'. Kan je vast verklappen dat het niet altijd makkelijk was, aan de andere kan denk dat iedereen met wat technische basis kennis dit ook kan doen.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update woensdag 31-10
« Reactie #323 Gepost op: 31 oktober 2018, 19:52 »
Zo daar ben ik weer, ik heb net 9 dagen doorgebracht in de UAE (Ras al Khaimah) en het weer was daar heel wat beter dan hier, dagelijks 38C...heerlijk. Nu gaan we weer aan de slag met het groene gevaar. Zaterdag ga ik nog wat delen spuiten zoals de spiegels en wat plastic delen en de uitlaat herstellen, er zit een klein gaatje in dat niet is te lassen dus moet ik een andere oplossing bedenken. Verder wil ik de koppelingsdeksel monteren en de valbeugels spuiten. Het doel is dat de motor de volgende maand (lees november) voor de eerste moet worden gestart, kan niet wachten.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update 3 november
« Reactie #324 Gepost op: 03 november 2018, 18:20 »
Wat heb ik vandaag gedaan: kettingbeschermer en kap voortandwiel gespoten, spiegels gespoten, onderste kettingbeschermer gespoten, pakking koppelingsdeksel gedeeltelijk verwijderd (blijft een K.werk). Verder olie gehaald en koelvloeistof. Oh ja uitlaat voorste deel gespoten. Oh en de handkappen gespoten.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..nog wat foto,s
« Reactie #325 Gepost op: 03 november 2018, 18:21 »
Nog wat foto’s. En een foto van het gaatje in de uitlaat, ben er nog niet uit hoe ik dit moet fixen.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline xrvtuur

Re: We gaan groen..
« Reactie #326 Gepost op: 03 november 2018, 20:04 »
Je bent eigenlijk alles aan het spuiten, doe je dat nou gewoon met een spuitbus? ziet er nu mooi uit maar ben je niet bang dat het er weer snel af gaat/ beschadigd.
Varadero SD02  2004

Offline Brombeer

Re: We gaan groen..
« Reactie #327 Gepost op: 03 november 2018, 21:33 »

Die slagschroevendraaierset heb Brommie ook  :)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #328 Gepost op: 04 november 2018, 08:11 »
Je bent eigenlijk alles aan het spuiten, doe je dat nou gewoon met een spuitbus? ziet er nu mooi uit maar ben je niet bang dat het er weer snel af gaat/ beschadigd.

Jup, ik gebruik gewoon spuitbussen, hoe lang het er allemaal op blijft zitten zullen we wel zien. Ik zorg wel voor een zorgvuldige voorbehandeling, en de kunststofdelen zijn gelukkig eenvoudig te demonteren en opnieuw te spuiten indien de lak loslaat of wordt beschadigd.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update zondag 04-11
« Reactie #329 Gepost op: 04 november 2018, 21:19 »
Vandaag niet zoveel geklust, d.w.z. aan de motor, ben bezig geweest om en in het huis en heb een flinke rit gemaakt richting de Veluwe. Verder de spiegels en handkappen gemonteerd en weer bezig geweest met het demonteren/verwijderen van de oude pakking koppelingshuis (is daar geen truukje voor?).
On a bike no one ever asks "are we there yet"