Auteur Topic: We gaan groen..  (gelezen 22388 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline xrvtuur

Varadero SD02  2004

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #331 Gepost op: 05 november 2018, 09:36 »
truukje is:  http://www.loctite.nl/loctite-5284.htm?nodeid=8802627944449&msdsLanguage=NL_NL&selectedTab=video

Tja dat is inderdaad een handige tip, helaas heb ik die nog niet in huis. Ik heb nog ongeveer 15 cm pakking te verwijderen dus dat wordt weer een avondje schrapen  :-\
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline xrvtuur

Re: We gaan groen..
« Reactie #332 Gepost op: 05 november 2018, 10:03 »
en dan je nieuwe pakkingen aan beide zijden met motorolie insmeren, dan hoef je ze er nooit meer af te schrappen, je kunt ze dan zelfs wel een keertje her gebruiken.
Varadero SD02  2004

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #333 Gepost op: 05 november 2018, 13:12 »
koppelingsdeksel monteren
koelvloeistof vullen (staat al klaar)
olie vullen (staat al klaar)
remmen ontluchten
uitlaatbochten schuren en spuiten
uitlaat monteren
radiateurgeleiders monteren
valbeugels schuren en spuiten en monteren
plastic motorbescherming monteren
rechter voetensteun monteren
rechter kap monteren
accu aansluiten
vacuumslang en schroef aansluiten
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Brombeer

Re: We gaan groen..
« Reactie #334 Gepost op: 05 november 2018, 14:49 »

Dus wat, volgende post: rijden!!  :)


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update 5 november
« Reactie #335 Gepost op: 05 november 2018, 22:38 »
Vandaag: gewerkt  ;D, oude pakking verwijderd, koppelingsdeksel gemonteerd, koppelingskabel gemonteerd, uitlaat gemonteerd, olie gevuld, koelvloeistof gevuld. Nog doen: remmen ontluchten, valbeugels schuren, spuiten en monteren, voorste kuipdelen monteren.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update maandag 5 november
« Reactie #336 Gepost op: 05 november 2018, 22:41 »
Hoe plaats ik hier een filmpje?
https://youtu.be/rZcfI8laTBg
« Laatst bewerkt op: 05 november 2018, 22:51 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Grubeater

Re: We gaan groen..
« Reactie #337 Gepost op: 05 november 2018, 23:10 »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=rZcfI8laTBg" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=rZcfI8laTBg</a>

Chris, van de hele link (https://youtu.be/rZcfI8laTBg) plak je alleen het laatste gedeelte tussen de youtube tags.
[youtube]rZcfI8laTBg[/youtube]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update dinsdag 6 november
« Reactie #338 Gepost op: 06 november 2018, 06:56 »
Ah ok, dan moet filmpje nu zichtbaar zijn. Maarrrrrrr conclusie: zoals het hoort bij een TA: hij doet het.
De motor heeft gelopen, nu moet ik hem nog verder afstellen, hoor wat plofjes en dergelijke, en ik schrok toen ik een geratel hoorde, gelukkig vals alarm, de arm om de motorbrug te laten zakken lag te rammelen op de oprijplaat. Ik hoop van het weekend te kunnen rijden, wordt vervolgd.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #339 Gepost op: 06 november 2018, 15:22 »
Je weet het nu Chris. Starten en lopen.
Niet starten  ook lopen 👍👍
Loopt netjes hoor.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update dinsdag 06-11
« Reactie #340 Gepost op: 06 november 2018, 22:38 »
Dank voor het compliment, vandaag gedaan, kuipwerk voor gemonteerd, remmen ontlucht voor en achter.
HULPVRAAG: was is de officiele methode voor de voorzijde, eerst boven of eerst onder ontluchten??. Ik heb nu remdruk, maar het voelt nog wat zompig aan (ja dat kunnen ook de oude leidingen zijn, ik denk zeg het maar zelf) het kan ook dat de blokken nog moeten inslijten op de nieuwe remschijf, even afwachten.
Verder kleine dingetjes verholpen zoals defecte r.a.w lamp vervangen, remlicht werkte niet, kwestie van de schakelaar goed afstellen, verder alles nogmaals gecontroleerd op lekkages, kettingspanning gecontroleerd en ketting ingevet.
Toen om 22:00 uur proefrit gemaakt door het dorp ongeveer 2 km gereden, vooralsnog geen rare zaken kunnen ontdekken, hij starte weer in 1x wel op de choke, hij trekt normaal door. Ik denk dat het verstandig is dat ik de carbs een keer synchroon laat afstellen, morgen weer checken op lekkages. Van het weekend de beugels spuiten etc etc en dan komt het einde wel in zicht. Daarna de garage opruimen en al het gereedschap reinigen. Van de winter krijgt de paarse TA een beurt, opvallend is dat de groene veel mooier (vooral stiller) draait dan de paarse.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Brombeer

Re: We gaan groen..
« Reactie #341 Gepost op: 07 november 2018, 00:01 »

Hoi Chris,

Supergaaf, gefeliciteerd!  :)


Die hoofdremcilinder aan het stuur is een beetje een bitch. Achter gaat het veel makkelijker. Het kan op verschillende manieren. Handmatig is het tobben. Je hebt van die vacuumpompjes in de handel waarmee je de vloeistof er mechanisch doorheen trekt.

Wat ik zelf doe is met een grote injectiespuit (apotheek, 3 euro) en een stukje aquariumslang de vloeistof er doorheen trekken vanaf de remklauw, zowel vóór als achter: reservoir vullen, slang op injectiespuit en op ontluchtnippel remklauw en zodoende de vloeistof er doorheen trekken. Zorg dat je het reservoir gevuld houdt! Als je geen bellen of vuile vloeistof meer door de slang ziet, moet alsnog op de ouderwetse manier afronden: slangetje op nippel in potje remvloeistof, nippel open, hendel/pedaal induwen, nippel dicht, enz. Tot het goed is. Dit, omdat via de 'zuigmethode' via de cups in de remklauw lucht aan kan zuigen.

Wat ook handig is van die injectiespuit: als je het reservoir wat overvuld hebt (zou dan overlopen als je hem afsluit), zuig je het met die spuit er net zo makkelijk tot op gewenst nivo uit.


Easy-peasy

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #342 Gepost op: 07 november 2018, 07:44 »
Hoi Brom, vanwege de revisie waren zowel de leidingen als klauw volledig vloeistofvrij ik heb eerst de vloeistof op niveau gebracht (logisch). vervolgens de klauw ontlucht en daarna de hoofremcilinder. Daarna de klauw nogmaals even gecontroleerd, toen was er druk maar zoals geschreven het is nog iets te zompig. Ik had wel ooit gelezen over de ontluchtingpompjes, ik kijk even aan of de druk zo blijft, anders ontlucht ik hem nogmaals volledig.
Bedankt voor hrt compliment.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #343 Gepost op: 07 november 2018, 07:47 »
koppelingsdeksel monteren
koelvloeistof vullen (staat al klaar)
olie vullen (staat al klaar)

remmen ontluchten

uitlaatbochten schuren en spuiten
uitlaat monteren

radiateurgeleiders monteren
valbeugels schuren en spuiten en monteren
plastic motorbescherming monteren
rechter voetensteun monteren
rechter kap monteren
accu aansluiten
vacuumslang en schroef aansl
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #344 Gepost op: 07 november 2018, 10:08 »
Citaat
Ik had wel ooit gelezen over de ontluchtingpompjes


Ik heb deze gekocht Chris. Zeker als je wat vaker moet ontluchten is dit een prima stukje gereedschap

https://nl.aliexpress.com/item/Hand-Held-DIY-Remvloeistof-Bleeder-Gereedschappen-Vacu-m-Pistool-Pomp-Tester-Kit-Aluminium-Pomp-Lichaam-Druk/32847232011.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.1c4a4c4d1CwDeH
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #345 Gepost op: 07 november 2018, 10:57 »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update donderdag 8-11
« Reactie #346 Gepost op: 08 november 2018, 20:08 »
Vanavond nog wat kleine imperfecties verholpen, zo zat het beugeltje voor de remleiding bovenaan de rechter voorpoot niet goed  gemonteerd, deze heb ik losgehaald en omgedraaid, remleiding erdoor en alles weer goed gemonteerd. Verder de boutjes van de koppeling- en dynamo deksel de juiste zilveren kleur gegeven. Ik heb de carterkap gemonteerd (moet weer los als de beugels erop komen).
Helaas hing er weer een druppeltje koelvloeistof onderaan de waterpomp, ik denk dat het de achterste slang is die op de waterpomp zit. Oplossing, ik ga zo wie zo die 2 leidingen vervangen en even checken welke ik nog meer moet vervangen (ga me er toch aan storen). 
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..koelslangen
« Reactie #347 Gepost op: 08 november 2018, 21:58 »
Heeft iemand een adresje waar ik de koelslangen kan kopen?
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Brombeer

Re: We gaan groen..
« Reactie #348 Gepost op: 08 november 2018, 22:45 »


Hoi Chris,


Wat wel wil voorkomen: als je de klembanden van de koelslangen te vast draait, kan de slang opgerekt worden en dan een soort vouwtje veroorzaken waarlangs dan vloeistof kan lekken.

Die klembanden hoeven maar net een beetje vast hoor.

AlieExpress heeft setjes colorful koelslangen voor weinig.


Brom


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #349 Gepost op: 09 november 2018, 08:53 »
Hi Brom, ja ik had al zo'n vermoeden, maar ik had ook al gezien dat de slangen oud en versleten zijn (staan wat bol). Ik denk dat het verstandig is om de boel goed te checken en waar nodig is te vervangen, tenslotten zijn het niet de kosten. Maar bedankt voor de tip.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Ives


Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #351 Gepost op: 09 november 2018, 18:37 »
Goeie tip Aliexpress, alleen ik zie de 600 er niet bijstaan?
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #352 Gepost op: 09 november 2018, 18:45 »
Correctie, al gevonden  :angel:
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update vrijdag 9-11 financiele balans
« Reactie #353 Gepost op: 09 november 2018, 21:39 »
De financiele balans:

€550 aanschaf motor
€315,08 lak, schuurpapier, kwasten, 2e hands SR
€506,31 onderdelen zoals cdi, remdelen, accu, cdi houder, divers grut, banden de- en monteren, pakkingen, carb.rubbers, dynamopakking etc etc

€1.371,39 totaal

Ik heb de aanschaf van de compressor en brug niet meegenomen, en ik moet de koelslangen nog bestellen en wat schroeven voor de kuipdelen
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Timy

Re: We gaan groen..
« Reactie #354 Gepost op: 09 november 2018, 22:29 »
Heb je een prima deal! Nu kilometers vreten, hij ziet er weer top uit  :D
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update zaterdag 10-11
« Reactie #355 Gepost op: 10 november 2018, 15:46 »
Helaas regende het een beetje maar aangezien we geen watjes zijn heb ik een ritje gemaakt van rond de 30 km. Vooralsnog blijft alles heel en hoefde ik geen sleepwagen in te schakelen, de kleine koelvloeistoflekkage ga ik nog oplossen dmv nieuwe slangen, en ik moet wat schroeven bestellen voor de kuipdelen, deze waren niet aanwezig toen ik hem kocht. En uiteraard moeten de beugels nog worden gespoten, vanwege de regen lukt dat nu niet. Verder zijn er wat rare luchtje van vet en verse lak die warm wordt, maar het wordt al minder. De motor start vlotje maar direct wegrijden lukt niet omdat hij smoort als ik gas geef, als die iets warmer gaat de choke eraf en kan ik zo wegrijden, ik denk dat het een kwestie van afstellen is. Verder hoor ik een iets rauw geluid, maar het kan ook verbeelding zijn. Bij deze wat foto’s van toen en nu.
« Laatst bewerkt op: 10 november 2018, 16:04 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..toen en nu
« Reactie #356 Gepost op: 10 november 2018, 15:53 »
Nog wat toen en nu.
« Laatst bewerkt op: 10 november 2018, 15:57 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..toen en nu
« Reactie #357 Gepost op: 10 november 2018, 16:00 »
Nog wat toen en nu
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ddw

Re: We gaan groen..
« Reactie #358 Gepost op: 10 november 2018, 19:54 »
Ziet er weer strak uit! Veel plezier ermee en houdt hem heel 😉
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #359 Gepost op: 10 november 2018, 20:31 »
Ziet er weer strak uit! Veel plezier ermee en houdt hem heel 😉

Dank je wel, dat is wel de bedoeling, snel de beugels monteren want het was vanmiddag al glad vanwege de bladeren.
On a bike no one ever asks "are we there yet"