Auteur Topic: We gaan groen..  (gelezen 22398 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline James Bond

Re: We gaan groen..
« Reactie #360 Gepost op: 10 november 2018, 20:32 »
Supergaaf geworden. Jaloers ! Over 1.5jaar ben ik klaar met mijn studie naast het werk, de directie thuis al ingelicht dat er dan weer een sleutelproject komt. Was oke !! :)
AT 1996 (en een CB500 uit 2002)

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #361 Gepost op: 10 november 2018, 22:12 »
Supergaaf geworden. Jaloers ! Over 1.5jaar ben ik klaar met mijn studie naast het werk, de directie thuis al ingelicht dat er dan weer een sleutelproject komt. Was oke !! :)

Dank je wel voor het compliment, wat voor project heb je voor ogen?
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update zonder 11-11
« Reactie #362 Gepost op: 11 november 2018, 20:17 »
Vandaag nog wat kleine dingetjes aangepakt, ik zag dat ik 1 dopje van de achter voetensteun niet had gespoten, dit heb ik alsnog gedaan. Het linker kuipdeel sloot niet goed aan, dit heb gewijzigd door het rubber om te draaien, nu zit die wel goed. Verder begonnen met het opruimen van de garage en de motorbrug schoongemaakt. Veel oude rotzooi, dozen etc etc weggegooid en al de spuitbussen met lak en overige spullen gesorteerd en opgeruimd.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline James Bond

Re: We gaan groen..
« Reactie #363 Gepost op: 12 november 2018, 18:04 »
Dank je wel voor het compliment, wat voor project heb je voor ogen?

Varieert heel erg. Van een Honda C50,  Renault 4 of een TA600 met schijfrem achter. Denk die laatste !! Eerst actie met mijn door en door vastgelaste voortandwiel.  8)
AT 1996 (en een CB500 uit 2002)

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update zaterdag 10-11
« Reactie #364 Gepost op: 23 november 2018, 14:07 »
Helaas regende het een beetje maar aangezien we geen watjes zijn heb ik een ritje gemaakt van rond de 30 km. Vooralsnog blijft alles heel en hoefde ik geen sleepwagen in te schakelen, de kleine koelvloeistoflekkage ga ik nog oplossen dmv nieuwe slangen, en ik moet wat schroeven bestellen voor de kuipdelen, deze waren niet aanwezig toen ik hem kocht. En uiteraard moeten de beugels nog worden gespoten, vanwege de regen lukt dat nu niet. Verder zijn er wat rare luchtje van vet en verse lak die warm wordt, maar het wordt al minder. De motor start vlotje maar direct wegrijden lukt niet omdat hij smoort als ik gas geef, als die iets warmer gaat de choke eraf en kan ik zo wegrijden, ik denk dat het een kwestie van afstellen is. Verder hoor ik een iets rauw geluid, maar het kan ook verbeelding zijn. Bij deze wat foto’s van toen en nu.

Het 'rauwe' geluid is inmiddels opgelost, het oliepeil was iets te laag en is inmiddels aangevuld tot het juiste niveau, de motor loopt een stuk rustiger, ook de rare luchtjes worden steeds minder, de lak is inmiddels meer ingebrand (hoop ik). Het starten is nog niet optimaal, het is wel choke erop en starten+lopen, maar de motor 'smoort' dan meteen als ik gas geef.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Brombeer

Re: We gaan groen..
« Reactie #365 Gepost op: 23 november 2018, 16:05 »

Zet de mengselschroeven anders een kwartslag rijker. Of daarna nog een kwartslag. Kijk of het effect heeft.

Uitdraaien is rijker, indraaien is armer.


Let goed op wat je heen- en weer draait zodat je je beginstand van nu terug kan vinden mocht het niet baten.

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Oldtimer

Re: We gaan groen..
« Reactie #366 Gepost op: 23 november 2018, 16:45 »
Goeie accu. Goeie bougies en kabels zijn een voorwaarde voor koude start.
Bij deze temperaturen heb ik nog geen choke nodig
Pas bij min 1 wel.
Heb wel de ignitech electronische cdi. Wereld van verschil
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..
« Reactie #367 Gepost op: 23 november 2018, 19:27 »
Hi Oldie, wel: accu + bougies + cdi’s hagel nieuw, volgens ligt aan de afstelling van de carbs. Wie o wie kan helpen? De motor slaat ook direct aan dus genoemde zaken zijn wel in orde.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update vrijda 23-11
« Reactie #368 Gepost op: 23 november 2018, 19:29 »
Vandaag ontvangen stuurtube en uitlaatwrap.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update zaterdag 24-11
« Reactie #369 Gepost op: 24 november 2018, 16:27 »
Uitlaat gewrapt en stuurtube vastgezet met tiewraps. (het is een wrap weekend). Sommige klussen kosten aanzienlijk meer tijd dan gepland, wrap in het water gelegd en daarna gemonteerd, vies spul van glasvezel oid, prik nu overal in mijn handen. de slangenklemmen zijn na de foto in de vht matzwarte lak gezet voor een betere look. net al rokend en dampend door het dorp gereden, al water moet eruit. maar klusje gelukt, was wel erg koud.
On a bike no one ever asks "are we there yet"