Auteur Topic: Radiator rechts lek  (gelezen 1281 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Doxa

Radiator rechts lek
« Gepost op: 04 juni 2018, 18:17 »
Ik zie niet precies waar de koelvloeistof vandaan komt, maar het gebied in de rode cirkel is nat. Kan ik hier de innerlijke beunhaas op los laten en het zelf repareren, of zal ik hoe dan ook een tweedehands radiator op de kop moeten tikken?

Iets van Stop Leak er in gooien begin ik in ieder geval niet aan! Voelde trouwens heel goed om het kerkhof aan insecten te verwijderen C:-)
140k gehad, 60k te gaan
2003 TA XL650V

Offline Johnvl

Re: Radiator rechts lek
« Reactie #1 Gepost op: 04 juni 2018, 18:26 »
Ik heb nog een lekke liggen, ook rechts waar dus de ventilator op zit. Er zijn bedrijven die die dingen repareren of ze knijpen een cel dicht. In mijn stad zit er zo een. Ik ga die stuk is ook ff weg brengen, en kijken of het gerepareerd kan worden.

En het lijkt mij de zelfde plek waar mijn lek ook zat  ::)


En een ding is ook de buis tussen de cylinders. Die rubbers zijn ook vervangen.
« Laatst bewerkt op: 04 juni 2018, 18:30 door Johnvl »
JohnvL

Offline Doxa

Re: Radiator rechts lek
« Reactie #2 Gepost op: 05 juni 2018, 13:29 »
Stug dat het lek op dezelfde plek zit, misschien te maken met de bevestiging op het frame er vlak bij? De TA700 heeft ook zo'n radiator probleem rechts, is dit hier stiekem aan gerelateerd?

Verder kan ik geen tweedehands radiator voor rechts vinden, wel voor links. Kan iemand me in de juiste richting schoppen? :(
140k gehad, 60k te gaan
2003 TA XL650V

Offline Oldtimer

Re: Radiator rechts lek
« Reactie #3 Gepost op: 05 juni 2018, 14:22 »
Bekend probleem. In zutphen zit een klein bedrijf die repareerd en is niet duur
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline alpert

Re: Radiator rechts lek
« Reactie #4 Gepost op: 17 juni 2018, 22:02 »
Dit is bij de Alp een zwak punt. Heb dit bij 2 stuks 650xlv 3x! meegemaakt. Komt m.i. door trilling. Mijn oplossing: ik heb rechts onder aan buitenzijde radiator extra slangenklemmen (met lang m5 boutje geloof ik) vastgezet op de dikke rubberen slang. Met een kort grijs isolatiepijpje (kunststof) heb ik deze vast gezet aan het zwarte kuipframe beugeltje met opnieuw 2 slangenklemmen. In totaal 4 stuks zit als een huis. Je ziet er niets van. Voordat de nieuwe radiator binnen was en kon plaatsen heb ik eerst nog de defecte radiator gedemonteerd en met loctite (grijs geweldig 2 componenten spul) dicht gesmeerd. Desgewenst kan ik het type opzoeken. Wel eerst met beetje luchtdruk het gaatje(s) gezocht en goed gereinigd. Daar heb ik nog maanden mee gereden.
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2018, 22:13 door alpert »

Offline Doxa

Re: Radiator rechts lek
« Reactie #5 Gepost op: 10 november 2018, 10:02 »
Uiteindelijk besloten om het pad van de beunhaas te bewandelen en het rood omcirkelde gebied vol te stoppen met Bison Kombi Metaal. Houd het nu al enkele duizenden kilometers. Ben benieuwd hoe lang het houd!  >:D
140k gehad, 60k te gaan
2003 TA XL650V