Auteur Topic: Ultrasone reiniging gone bad?  (gelezen 1561 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EvW1985

Ultrasone reiniging gone bad?
« Gepost op: 05 juni 2018, 23:01 »
Heb mn setje carbs ultrasoon laten reinigen, maar heb het idee dat dit niet goed gegaan is. 1 ze lijken niet schoon, 2 wanneer ik met wat wd40 poets ziet de doek er als op de foto uit en 3 de sproeiers etc zijn dof en donker. Is dit allemaal normaal of moet ik in het vervolg met een grote boog om deze zaak heenlopen? En als dit niet normaal is, is het dan omkeerbaar?

Offline PimW

Re: Ultrasone reiniging gone bad?
« Reactie #1 Gepost op: 06 juni 2018, 00:02 »
Zijn de carburateurs niet uit elkaar gehaald voor het reinigen ??? Dan zou ik dat alsnog doen en controleren of alle rubbertjes nog ok zijn.
Zou ze vervolgens elders nog een keer goed laten schoonmaken.

Die verkleuring van de sproeiers kan komen door een verkeerde vloeistof, die rommel aan je gasklep kan ik niet duiden maar hoort niet lijkt me.

Waar heb je dit laten schoonmaken dan kan ik er ook met een boog omheen lopen.

Offline EvW1985

Re: Ultrasone reiniging gone bad?
« Reactie #2 Gepost op: 06 juni 2018, 08:04 »
Eggens motorenrevisie in Assen.
Wat bedoel je met uit elkaar halen? De 2 van elkaar scheiden, of vlotter, membraan, gasschuif demonteren? Nu dus weer op zoek naar 1 die het wel met de juiste vloeistof doet.. of toch zelf maar zo'n ding kopen 🤔

Offline PimW

Re: Ultrasone reiniging gone bad?
« Reactie #3 Gepost op: 06 juni 2018, 09:54 »
Uit elkaar als in alle zachte delen (rubbers en plastic) maar ook de sproeiers en stelschroeven. Ten eerste omdat het beter schoon te maken is als de aluminium behuizing van de arburateur kaal is en ten tweede om verkleuring van messing te voorkomen.

Ik vraag mij ook sterk af in welke mate de rubbers de chemicalien in zo een bad kunnen verdragen alswel het geweld van het ultrasoon reinigen.

Offline Waffie

Re: Ultrasone reiniging gone bad?
« Reactie #4 Gepost op: 06 juni 2018, 10:00 »
Maar was de opdracht dan wel duidelijk.
Gangbaar demonteer je een carb alvorens schoon te maken (de body's blijven aan elkaar) en na het schoon maken spoel je alles goed af met water
En je mag aannemen dat een revisie bedrijf wel weet hoe ze dit moet aan pakken of toch net niet.
misschien is ze in een part washer gelegd en dat is wat anders dan een ultrasoon reiniger
of is het helemaal niet gebeurd (onder de noemer assumption)
 wat heeft het je gekost overigens ?

 en ja als je niet tevreden bent zul je het opnieuw aan moeten pakken
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline arjenh9

Re: Ultrasone reiniging gone bad?
« Reactie #5 Gepost op: 06 juni 2018, 10:53 »
Uit elkaar als in alle zachte delen (rubbers en plastic) maar ook de sproeiers en stelschroeven. Ten eerste omdat het beter schoon te maken is als de aluminium behuizing van de arburateur kaal is en ten tweede om verkleuring van messing te voorkomen.

Ik vraag mij ook sterk af in welke mate de rubbers de chemicalien in zo een bad kunnen verdragen alswel het geweld van het ultrasoon reinigen.

Inderdaad..! Rubber heeft de neiging om onder wisselende belasting van binnenuit te verbranden (warmteopbouw+isolatie) en wordt daardoor bros. Chemisch gezien weet ik niet of standaard rubbers in een carb (NBR?) tegen bijv. ticopur kunnen, stel je voor dat ze een paar procent zwellen, probeer het dan maar weer knap in elkaar te zetten.

Ik riskeer het zelf niet, het is een kleine moeite om de rubbers met de hand even schoon te maken

Offline EvW1985

Re: Ultrasone reiniging gone bad?
« Reactie #6 Gepost op: 06 juni 2018, 11:40 »
Had me 50 euro gekost.. Heb nog specifiek gevraagd of ik hem verder moest demonteren, was niet nodig. Gasschuif en gaspositiesensor zijn gedemonteerd voor het bad. Als ik de vraag stel mag ik er toch vanuit gaan dat een motorrevisiebedrijf weet waar ze het over hebben, als ik jullie zo beluister is het tegendeel waar 😐 zal het spul demonteren, opnieuw reinigen, revisiesetje bestellen en weer samenstellen dan..

Adresje voor revisiesetje? Tot nu toe vind ik alleen vlotterbakpakkingen, maar die heb ik al

Offline Oldtimer

Re: Ultrasone reiniging gone bad?
« Reactie #7 Gepost op: 06 juni 2018, 12:48 »
Wat wil je reviseren ????
Veel meer dan paar ringetjes zitten er niet in.
Membramen ?????

Wss heeft men of verkeerd spul gebruikt of het lag er te lang in.
Als je onderdelen zoekt van carbs neem ff contact op na het weekend. Ben nog in buitenland
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline EvW1985

Re: Ultrasone reiniging gone bad?
« Reactie #8 Gepost op: 06 juni 2018, 14:53 »
Inderdaad, paar ringetjes. Revisiesetje is misschien een wat groot woord, kan ik los ook wel aan komen. Als ik iets nodig heb stuur ik je pb!

Offline EvW1985

Re: Ultrasone reiniging gone bad?
« Reactie #9 Gepost op: 11 juni 2018, 20:42 »
Kwam erachter dat de o-ringen achter de luchtschroefjes missen! Kan dit de oorzaak zijn voor het beroerd stationair lopen? Wordt vervolgd!

Offline V-Twin

Re: Ultrasone reiniging gone bad?
« Reactie #10 Gepost op: 11 juni 2018, 20:52 »
Ja dat zal het zeker zijn.

Offline Brombeer

Re: Ultrasone reiniging gone bad?
« Reactie #11 Gepost op: 11 juni 2018, 23:25 »
Ja dat zal het zeker zijn.

Ja zeker zal dat het zijn  :)


Rob van hiero was die dingen laatst ook kwijtgeraakt onder het rijden.

Daar hoort te zitten van binnen naar buiten: o-ring - platte ring - veer - mengselschroef.

Dat platte ringetje zorgt ervoor dat de o-ring is beschermd tegen de scherpe rand van de veer en die moet er echt tussen ;)


Komt goed!

Brom


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin