Auteur Topic: Voorstellen  (gelezen 1697 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BlackPearl

Voorstellen
« Gepost op: 08 juli 2018, 00:15 »
Hallo allemaal,
Ik ben Martijn uit Enschede heb een tijd op een cbr600 bj88 gereden maar dat is toch niet echt mijn ding!
Ben altijd al verliefd geweest op de Africa twin en de Transalp mijn broer heeft inmiddels 2 alps gehad wat beide geweldige machines waren helaas heeft hij 2 jaar geleden zijn onderbeen gebroken gehad en sinsdien last met het in balans houden van de alp dus hij heeft nu de stap gezet na een honda shadow wat gewoon veel lager zit en beter in balans te houden is bij een stoplicht.
daardoor kon ik zijn alp overnemen gelukkig.
dus gelijk maar aangemeld hier omdat ik het wel leuk vindt om mee te lezen op forums en evt de technische kennis te delen.
Groeten Martijn

Offline The Headless Horseman

Re: Voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 08 juli 2018, 08:43 »
Welkom hier Martijn  :) Mooi Alpje heb je, met een redelijk zeldzame kleurstelling  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline James Bond

Re: Voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 08 juli 2018, 09:03 »
Hoi Martijn, welkom en idd erg fraaie kleurstelling.
Groet uit Borne.

Al bekend met onverhard: Als je van onverhard houdt: kilometerslange (legale) zandwegen aan de zuidkant van Delden, beginnen direct ten zuiden van het kanaal richting Beckum/Bentelo. De goede banden heb je al).

Misschien ook al bekend:  voor de koffie op zondagmorgen: Motortreffpunkt Gildehaus bij de molen. Is bij De Lutte 5km de grens over. Bij goed weer erg druk en superleuk om te kijken. (Gelijk tanken).


AT 1996 (en een CB500 uit 2002)

Offline BlackPearl

Re: Voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 08 juli 2018, 23:15 »
Nee ben niet bekend met onverhard! wil ik nog wel gaan proberen maar eerst wil ik de alp goed leren kennen ben cbr gewend verder niks! wil ook graag een korte kuipruit denk ik ik wapper er gewoon af boven de 90km/h snelweg is niet te doen pas boven 150km/u is het wapperen weg maar begint de fiets te zwabberen ik vermoed dat de stuurrubbers te slap zijn zou niet weten waar ik het anders moet zoeken

Offline luwe

Re: Voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 08 juli 2018, 23:16 »
ook groeten ui Enschede  :D
 maar ik rij nu op een cb 500x mat zwart
mijn 700 alp staat te koop

Offline BlackPearl

Re: Voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2018, 14:07 »
Gaaf zon CB maar heb je nog nooit gezien in ieder geval?
Ik woon Enschede zuid dus en rij vaak richting havens of marssteden verder in enschede niet eigenlijk zorg dat ik altijd zo snel mogelijk weg ben uit de stadt

Offline Oldtimer

Re: Voorstellen
« Reactie #6 Gepost op: 11 juli 2018, 15:42 »
Welkom ook uut Duuve.
Idd mooie alp maar ik zou die 150 km / u niet te vaak doen met deze bejaarde dame.
Het olieverbruik zou wel een spectaculair toe kunnen nemen.
Zwabberen bij die snelheid kan verschillende oorzaken hebben maar ik zou zeggen maak gebruik van de alp waarvoor hij bedoeld is.
En dat zijn geen snelweg km's met 150
Veel plezier ermee.

Oldie
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChrisvdSchoot

Re: Voorstellen
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2018, 18:44 »
150 km/h op een Alp, dan ben je wel een thrillseeker  >:D
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline BlackPearl

Re: Voorstellen
« Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2018, 23:27 »
 ::)Oke ik trek me leer hier uit dat dat dus niet kan met een alp?
Het is ook echt niet zo dat ik dat dagelijks doe heel eerlijk gezegd mijn meestal snelweg deed ik met CBR ook al!
Maar het was zon moment dat ik snel naar huis wilde om bepaalde redenen dus het gas verder openging niet verstandig ik weet het!!
en dat het geen snelweg machine is ben ik wel achter inderdaad. Maar wilde het ook een beetje testen hoe en wat mede omdat ik straks 3 weken lang van camping naar werk en andersom rijd. nu is terugweg tussendoor geen probleem maar om morgens 1,5uur op de alp te zitten terwijl snelweg erbij 45 min is pak ik liever de snelweg. en ja voor de vraag komt is er geen auto jawel 2 zelfs maar 1 gaat mee naar de camping en de motor om avonds lekker keer uit te waaien. en de auto voor vrouw en kids is anders kunnen die nergens naar toe.

Offline Brombeer

Re: Voorstellen
« Reactie #9 Gepost op: 11 juli 2018, 23:32 »

150 km/h op een Alp, dan ben je wel een thrillseeker  >:D

Haha nou ja op een AT gaan die dingen stukken beter. Maar je mag in NL helemaal niet zo hard rijden.


Dus ik doe meestal gewoon alsof  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: Voorstellen
« Reactie #10 Gepost op: 11 juli 2018, 23:43 »
::)Oke ik trek me leer hier uit dat dat dus niet kan met een alp?
Het is ook echt niet zo dat ik dat dagelijks doe heel eerlijk gezegd mijn meestal snelweg deed ik met CBR ook al!
Maar het was zon moment dat ik snel naar huis wilde om bepaalde redenen dus het gas verder openging niet verstandig ik weet het!!
en dat het geen snelweg machine is ben ik wel achter inderdaad. Maar wilde het ook een beetje testen hoe en wat mede omdat ik straks 3 weken lang van camping naar werk en andersom rijd. nu is terugweg tussendoor geen probleem maar om morgens 1,5uur op de alp te zitten terwijl snelweg erbij 45 min is pak ik liever de snelweg. en ja voor de vraag komt is er geen auto jawel 2 zelfs maar 1 gaat mee naar de camping en de motor om avonds lekker keer uit te waaien. en de auto voor vrouw en kids is anders kunnen die nergens naar toe.

Snelweg is geen probleem natuurlijk maar boven de 120km/u gaan ze al snel meer olie verbruiken. De motor is hoog en heeft ook een relatief hoog zwaartepunt. Dat gebrek aan stabiliteit kan door vanalles technisch komen maar ook een goed onderhouden Transalp zal niet zo vast op de weg liggen als andere motoren. Kom toa door de relatief dunne voorvork en relatief flexibele achterbrug.

De Africa Twin heeft een stijver frame en dikkere vorkpoten. De achterbrug is volgens mij ook stijver maar kan ik niet zomaar zeggen, moeilijk vergelijken natuurlijk.

Die Transalp kan echt alles maar niks bijzonder goed, ga je vanzelf van houden  ;D


Offline alain

Re: Voorstellen
« Reactie #11 Gepost op: 12 juli 2018, 09:46 »
Dus ik doe meestal gewoon alsof  :)

De vorige eigenaar van mijn Transalp reed niet sneller dan 70.

Om ook wat "alsof" te doen boorde ie maar liefst elf gaten in zijn uitlaat.
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline xrvtuur

Re: Voorstellen
« Reactie #12 Gepost op: 12 juli 2018, 11:22 »
tiet vur een varadero, rij je hele dag 150 en doe je net alsof het 80 is ;)
Varadero SD02  2004

Offline luwe

Re: Voorstellen
« Reactie #13 Gepost op: 12 juli 2018, 18:40 »
woon stadsveld rij ook op mij 700
we zien elkaar wel een keer  :)
[size=78%] [/size]

Offline ChrisvdSchoot

Re: Voorstellen
« Reactie #14 Gepost op: 12 juli 2018, 21:43 »
Mijn reactie was overigens niet om belerend over te komen, en ik wil ook niet de moralist uithangen. Maar ik rijd zelf nooit 150 op mijn TA, vandaar ik vind het wel dapper.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Brombeer

Re: Voorstellen
« Reactie #15 Gepost op: 13 juli 2018, 01:38 »

(..) je mag in NL helemaal niet zo hard rijden.

Dus ik doe meestal gewoon alsof  :)

De vorige eigenaar van mijn Transalp reed niet sneller dan 70.

Om ook wat "alsof" te doen boorde ie maar liefst elf gaten in zijn uitlaat.

tiet vur een varadero, rij je hele dag 150 en doe je net alsof het 80 is ;)

Mijn reactie was overigens niet om belerend over te komen (..) Maar ik rijd zelf nooit 150 op mijn TA (..)


Heel verstandig. 70-80 is gewoon een nette snelheid. Of anders doe je alsof   ;)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline jaspersFZR

Re: Voorstellen
« Reactie #16 Gepost op: 16 juli 2018, 08:10 »
Ik heb het idee dat de standaard kuipruit ook niet voor niks zo oncomfortabele turbulentie oplevert. Ik reed nooit harder als 120 en dat was al een uitzondering, nu met spoiler betrap ik mezelf erop dat ik op de snelweg gemakkelijk 140 aan kan houden...
de transalp wordt steeds mooier

Offline BlackPearl

Re: Voorstellen
« Reactie #17 Gepost op: 16 juli 2018, 23:51 »
Ik heb het idee dat de standaard kuipruit ook niet voor niks zo oncomfortabele turbulentie oplevert. Ik reed nooit harder als 120 en dat was al een uitzondering, nu met spoiler betrap ik mezelf erop dat ik op de snelweg gemakkelijk 140 aan kan houden...
Ik heb geen standaard kuipruit er zit al een grote op! en met of zonder extra ruitje klappert het nog aan alle kanten.
Maar ben bang dat de originele niet veel meer comfort brengt dus dan maar experimenteren met andere opzet ruiten!

Offline jaspersFZR

Re: Voorstellen
« Reactie #18 Gepost op: 18 juli 2018, 09:08 »
Geloof het of niet, minder ruit op de transalp levert meer comfort!

Ik denk dat de meest earodynamische oplossing het verwijderen van het ruitje is. zit je vol in de wind, maar volle wind vind ik persoonlijk fijner als wapperende turbulentie
de transalp wordt steeds mooier

Offline BlackPearl

Re: Voorstellen
« Reactie #19 Gepost op: 21 juli 2018, 18:33 »
Geloof het of niet, minder ruit op de transalp levert meer comfort!

Ik denk dat de meest earodynamische oplossing het verwijderen van het ruitje is. zit je vol in de wind, maar volle wind vind ik persoonlijk fijner als wapperende turbulentie
Bedankt voor de info ik denk dat ik jou mening deel.
ben al op zoek naar een originele ruit voor een 91er maar die zijn er niet zo veel helaas!