Auteur Topic: Mist/dagrijverlichting  (gelezen 1382 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Janno

Mist/dagrijverlichting
« Gepost op: 11 juni 2018, 21:57 »
Ik ben op zoek naar kleine ver-/breedte stralers als extra verlichting voor als het straks weer donker/winter wordt.
Eigenlijk een set lampen waardoor je ook beter zichtbaar wordt. Ze hoeven/mogen dan ook niet te fel of te verblindend zijn.

Wat gebruiken jullie en wat raden jullie mij aan?

Offline dropken

Re: Mist/dagrijverlichting
« Reactie #1 Gepost op: 11 juni 2018, 22:08 »
Heb kleine eagle eyes op de 600 gehad wel fel licht maar naar onder gericht maakten ze wel dat men je zag rijden Van verre reeds. Heb nog een stel liggen moeten nog op de 650 TA altijd zeer tevreden Over geweest en kosten in China nog geen drie Euro.

Offline Janno

Re: Mist/dagrijverlichting
« Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2018, 22:12 »
Heb kleine eagle eyes op de 600 gehad wel fel licht maar naar onder gericht maakten ze wel dat men je zag rijden Van verre reeds. Heb nog een stel liggen moeten nog op de 650 TA altijd zeer tevreden Over geweest en kosten in China nog geen drie Euro.

Interessant, en hoe had je die bevestigd?

Offline dropken

Re: Mist/dagrijverlichting
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2018, 06:00 »
Met een paar zelfgemaakte beugeltjes links en rechts aan de valbeugels. Aan de lamphes zelf zit aan de achterkant schroefdraad waarmee je ze kunt bevestigen. Er zit ook nog een lang stuk kabel aan voor de stroomvoorziening wel erg dun maar met beleid kom je een eind. De lampjes zelf zijn ongeveer 15 mm doorsnee dus mooi klein vallen Alleen erg op als te aan zijn. Heb nog een paar die ik op de 650 transalp Wil zetten die ik nu heb Want je Bent gewoon veel beter zichtbaar in het verkeer.

Offline nemo

Re: Mist/dagrijverlichting
« Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2018, 23:06 »
Een ander lampje (iets meer dan drie euro) zijn de lampjes van het Poolse bedrijf 4xled. Die hebben kleine lampjes met een drl systeem voor rond de 200 euro, ik heb ze zelf nog niet maar wil ze graag na de zomer toch wel op mijn alpje hebben.

Offline Janno

Re: Mist/dagrijverlichting
« Reactie #5 Gepost op: 14 juni 2018, 08:37 »
Een ander lampje (iets meer dan drie euro) zijn de lampjes van het Poolse bedrijf 4xled. Die hebben kleine lampjes met een drl systeem voor rond de 200 euro, ik heb ze zelf nog niet maar wil ze graag na de zomer toch wel op mijn alpje hebben.

Ja die had ik ook al gezien. Zou die er ook best op willen hebben, echter prijs en aantal lumen houd me een beetje tegen.
Doel is voornamelijk om gezien te worden, en met dit soort felle lichten durf ik dat niet zo hier in de randstad.

Offline Brombeer

Re: Mist/dagrijverlichting
« Reactie #6 Gepost op: 14 juni 2018, 19:30 »

Ik heb laatst es uitgevist wat een RDW-keurde H4 bi-led kost (dim- en groot in 1 lamp).


Da's óók 100 euro per koplamp..  ::)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline DaanSch

Re: Mist/dagrijverlichting
« Reactie #7 Gepost op: 15 juni 2018, 17:42 »
Heb de vorige LED verstralers vervangen (eentje was gesneuveld) voor deze; http://www.allemotoronderdelen.nl/verlichting-motorfiets/led-xenon-verlichting/verstralers/led-koplamp-verstraler-universeel-honda-yamaha-suzuki-kawasaki-ducati.html

Merkloos product voor kleine prijs, maar heb ze nu al ruim een jaar en doen het prima! Af en toe springen ze bij het aanzetten van de motor even op knipper stand, maar even van contact af en weer aan is voldoende. Heb nooit gehad dat zo iets tijdens het rijden gebeurde, dus echt alleen als er net spanning op komt.

Andere optie is Bullet Light, Engels bedrijfje die voor redelijke prijs LED's speciaal voor motoren maken voor extra zichtbaarheid. Heb daarvan extra achterlicht+remlicht.