Auteur Topic: Remschijven vervangen: originele OEM of goede aftermarkets beschikbaar  (gelezen 1532 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mottart

Ik ben steeds geneigd originele onderdelen te plaatsen.

Nu zijn de OEM schijven toch 167pond op rugged roads site.

Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie goeie tips voor aftermarket schijven?

Heb er ook van Brembo gezien van 90 euro het stuk en Brembo lijkt me nu wel betrouwbaar.

Heb alleszins al gelezen dat je best schijven en blokken van hetzelfde merk koop.


Offline V-Twin

Brembo schijven en blokken zijn prima.
Zelf geef ik de voorkeur aan EBC vanwege hoog koolstof gehalte in de schijven wat zorg voor extra stopkracht.
Ga je voor Brembo informeer dan ff hier:
https://www.1stopmotoronderdelen.nl/

Offline Hotel 317

Als je denkt dat je Africa Twin dezelfde kant op gaat als de RC30 of XLV750R dan adviseer ik je om alles origineel te houden.

Offline Dorus

Ik heb zelf onlangs de schijven voor vervangen met een set van Metal Gear uit Austrailie. Deze zijn van RVS gemaakt en hebben dezelfde looks als de OEM schijven van de AT. Zelf gebruik ik remblokjes van EBC en heb ik genoeg remkracht, zelf denk ik niet dat het veel kwaad kan om schijven van remblokjes van een ander merk te gebruiken.

Offline Mottart

Thanks voor de input.

Ik heb er van Brembo gekocht uiteindelijk en nieuwe originele bouten.

Als het niet remt koop ik achter ng remblollen v brembo maar denk da t wel ok zal zijn

Offline TransAlpGhost

Toch wel, als je harde blokken op zachte schijven gebruikt gaat het verkeerde deel snel slijten...
Ik heb zelf onlangs de schijven voor vervangen met een set van Metal Gear uit Austrailie. Deze zijn van RVS gemaakt en hebben dezelfde looks als de OEM schijven van de AT. Zelf gebruik ik remblokjes van EBC en heb ik genoeg remkracht, zelf denk ik niet dat het veel kwaad kan om schijven van remblokjes van een ander merk te gebruiken.
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Dorus

Toch wel, als je harde blokken op zachte schijven gebruikt gaat het verkeerde deel snel slijten...

Dat is waar, maar volgens mij zijn de meest voorkomende schijven tegenwoordig allemaal gemaakt van behandeld RVS en harder dan remblokjes van EBC of Ferodo. Misschien dat er speciale blokjes zijn die langer mee moeten gaan die harder zijn. Maar die ben ik zelf nog niet tegen gekomen. Misschien dat jij een voorbeeld hebt?

Offline DaanSch

Heb net van Brembo nieuwe voorschijven er opgezet (https://www.louis.nl/artikel/brembo-remschijven-vast-met-abe-fuer-honda-xl-600-v-transalp/10043400?filter_bike_id=0935&list=e7f0d96d3bf157af3cdc632d391395b1)

Remmen gaat prima, rijd er nu twee weken mee en geen klachten, ook al twee keer met flink wat natheid goede ervaringen gehad.

Groot nadeel; zowel mijn U-slot past er niet meer heen, als het pinlock van Oxford, de gaatjes zijn te klein.
Hoop dat @Mottart een ander slot-systeem heeft?

En iemand nog tips voor een slot wat misschien wel past?  ;D

Offline Dorus

En iemand nog tips voor een slot wat misschien wel past?  ;D

Een abus victory x-plus past misschien wel door de kleinere gaten? Ik weet niet hoeveel ruimte je nu hebt. Misschien dat een Abus sledge past?
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2018, 20:54 door Dorus »

Offline TransAlpGhost

Volgens mij zijn de harde blokken van trw met originele honda of ebc   schijven echt een slechte combi
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline DaanSch

Een abus victory x-plus past misschien wel door de kleinere gaten? Ik weet niet hoeveel ruimte je nu hebt. Misschien dat een Abus sledge past?

Nog maar 10mm, ben al flink aan het zoeken geweest, maar een ART4 slot (wat de verzekering graag ziet C:-)) is wel erg lastig vinden zo

Offline Brombeer


Nauww, ik ben dat tranendal in den treure en over 15 jaar door geweest  ???

Ik heb nu wavey's van Braking en da's ook niks. Wavediscs zit te weinig vlees op voor zo'n zware motor en die voeren onvoldoende warmte af. Ik heb al een paar keer door de achterrem getrapt.

Als V-Twin Brembo noemt, geloof ik hem toevallig wel op zijn woord. Maar die heb ik dan nooit geprobeerd.


Remschijven en -blokken zijn knetterduur, dus als ik een afgewogen advies mag geven: originele Honda schijven met originele Honda remblokken. Je bent arm, maar fenomenale stopkracht. Geen issuses. Nooit. Hoe of waar je ook rijdt.

David Silver in Engeland biedt ze goed geprijsd aan, maar dat moet via credit card. Anders via Waffie hiero doen.


Remschijven.. Echt  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Hotel 317

Remschijven en -blokken zijn knetterduur, dus als ik een afgewogen advies mag geven: originele Honda schijven met originele Honda remblokken. Je bent arm, maar fenomenale stopkracht. Geen issuses. Nooit. Hoe of waar je ook rijdt.

David Silver in Engeland biedt ze goed geprijsd aan, maar dat moet via credit card. Anders via Waffie hiero doen.


Remschijven.. Echt  :)

Dat heb ik dus gedaan. Ben er alleen even langs gereden voor het museum :D