Auteur Topic: Pijn in de rug  (gelezen 26489 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

piet1961

  • Gast
Re: Pijn in de rug
« Reactie #60 Gepost op: 03 december 2009, 21:49 »
Heren,

Ik heb de gehele discussie gelezen. De oorzaak van de rugpijn kan ik helaas niet wegnemen. Als ik dan wel kon was ik een duurbetaalde medicus geworden in plaats van een modaal ambtenaartje.

De klachten herken ik wel als TA rijder (PD04). Op deze motor zit een klein ruitje, ik meet 1.87 meter. Een groot deel van mijn bovenlichaam zit vol in de wind op snelwegtempo. Ik kreeg last van mijn nek, armen, schouders en rug omdat ik moest voorkomen dat ik van de motor afwaaide. Ik ging verder naar achteren zitten om meer uit de wind te komen, daardoor reed ik grote stukken met een kromme rug. Het was zelfs zo erg dat ik stiekem naar een BMW GS aan het kijken was.

Toen zag ik op Marktplaats een verstelbare flip-up ruit te koop van een Suzuki Bandit. Deze gekocht (25 euro) en op mijn schermpje gemonteerd. Vanaf dat moment zit ik ontspannen rechtop zonder winddruk op mijn helm, schouders en borst! Er is iets meer turbulentie rond de helm maar dat weegt niet op tegen de ontspannen zithouding.

Het voordeel van de verstelbare ruit is dat deze door bestuurder eenvoudig kan worden aangepast. Ik zet de ruit onder het rijden lager als ik op 80 km wegen rij (minder turbulentie en meer ventilatie 's zomers) en zet de ruit op de hoogste stand op de snelweg. Een aanrader!

Dit is de link: https://www.bike-design.com/article.php?id=293

Groet,


Piet

Offline Sandra

Re: Pijn in de rug
« Reactie #61 Gepost op: 04 december 2009, 14:42 »
Ziet er goed uit Piet, moest je gaatjes boren voor de montage? of is het een klemsysteem?
Ben benieuwd.. gr. Sandra
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Miquel

Re: Pijn in de rug
« Reactie #62 Gepost op: 04 december 2009, 20:48 »
Piet, ik heb in het verleden een hogere flip-up ruit op mijn AT gehad en het klopt idd dat je minder druk hebt op je schouders en borst, ik werd alleen helemaal dol van het gebulder (zelfs met goede gehoorbescherming) langs mijn helm. Ik rij nu rond met een standaard ruit. Mijn zadel gaat binnenkort verhoogd en verbreed worden.
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

piet1961

  • Gast
Re: Pijn in de rug
« Reactie #63 Gepost op: 04 december 2009, 22:53 »
Sandra,

Ik heb in de ruit moeten boren. Op de site van bike design staat beschreven hoe er moet worden gemeten en afgetekend. Hiervoor heb ik schilersplakband gebruikt, daar kan je zo lekker op tekenen. Na drie keer nameten heb ik diep adem gehaald en de gaten in de ruit geboord. Beginnen met een kleine metaalboor met fijne spoed op een hoog toerental. Daarna voorzichtig groter boren.

Ik heb ook last van meer turbulentie en lawaai, dit is te verminderen door tijdens het rijden de ruit te verstellen tot een punt waarop het aanvaardbaar is. Het belangrijkste voor mij is de verminderde winddruk en de ontspannen zit. Ik rij regelmatig vanuit Twente naar Rotterdam v.v. en kom nu ontspannen aan.

Echt een aanrader!


Piet

Offline Sounddragon

Re: Pijn in de rug
« Reactie #64 Gepost op: 05 december 2009, 17:54 »
Nu ben ik weer aan het twijfelen; moet ik nou een losse flip up kopen en op mijn normale ruit zetten, of een complete MRA Touring ruit kopen met de flip up erop.. iedereen vindt wat anders, en het is wel een duur geintje als 'experiment'; gebulder heb ik nu ook, en erger worden lijkt me sterk  :-\
 
Ik vind 67 € ex verzenden ook niet overdreven goedkoop trouwens, als de complete MRA ruit 107 € kost  :o
 
 
 

Offline Sandra

Re: Pijn in de rug
« Reactie #65 Gepost op: 06 december 2009, 03:20 »
Ja best moeilijk....., mischien een MRA bestellen, gaat dat goed, heb je mazzel. Zoniet, kun je altijd nog de flip up erbij doen??
Ik zit met dezelfde twijfels. Herbert heeft een verhoogde ruit en dat bulderd ook zo, meer dan mijn originele, maar ik vang weer meer wind, zucht.... :-\
Succes!  Laat je even weten wat je doet?
[img]http://img684.imageshack.us

Offline mrpink

Re: Pijn in de rug
« Reactie #66 Gepost op: 06 december 2009, 12:56 »
Misschien moeten jullie eens kijken naar de Hamster-spoiler (touratech heeft er ook één). Komt van het GS forum en kost volgens mij zo'n 35 e. En mocht het niks zijn, dan ben je hem ook zo weer kwijt.

Offline Miquel

Re: Pijn in de rug
« Reactie #67 Gepost op: 06 december 2009, 13:29 »
Nu ben ik weer aan het twijfelen; moet ik nou een losse flip up kopen en op mijn normale ruit zetten, of een complete MRA Touring ruit kopen met de flip up erop.. iedereen vindt wat anders, en het is wel een duur geintje als 'experiment'; gebulder heb ik nu ook, en erger worden lijkt me sterk  :-\
 
Ik vind 67 € ex verzenden ook niet overdreven goedkoop trouwens, als de complete MRA ruit 107 € kost  :o

Ik heb nog een hogere flip-up ruit van Power bronze liggen, deze zou je een keer uit mogen proberen.  ;D
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline Sounddragon

Re: Pijn in de rug
« Reactie #68 Gepost op: 06 december 2009, 14:12 »
Je hebt hem 'nog liggen' dat betekent dus dat hij bij jou niet beviel ??  ;)
 
Geen verkeerd plan overigens; wat ik grattishj kan proberen hoef ik niet aan te schaffen en te verkopen als het niet bevalt  ;D
 
 

Offline Miquel

Re: Pijn in de rug
« Reactie #69 Gepost op: 06 december 2009, 14:31 »
Je hebt hem 'nog liggen' dat betekent dus dat hij bij jou niet beviel ??  ;)
 
Geen verkeerd plan overigens; wat ik grattishj kan proberen hoef ik niet aan te schaffen en te verkopen als het niet bevalt  ;D

Kun je gelijk de zijkap of kappen meenemen ;)
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline Miquel

Re: Pijn in de rug
« Reactie #70 Gepost op: 06 december 2009, 14:34 »
hallo

Ik heb ook mijn zadel laten verhogen , iets breder , en ander schuim erin .
Zit prima geen klachten meer vooral het houten billen effect is weg , ook is het zadel vlakker waardoor je makkelijker kan gaan verzitten , ben zelf ex rug patient , 3jaar geleden geholpen aan een hernia , rij nu klachten vrij rond  ;D
Ik heb dit laten doen in Garderen bij Kommer motorparts , de prijs was 100euro , nieuw schuim en overtrek .
Groeten Olaf

100 euro, het gaat mij 130 euro kosten :-\
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline Sounddragon

Re: Pijn in de rug
« Reactie #71 Gepost op: 06 december 2009, 14:36 »
Kun je gelijk de zijkap of kappen meenemen ;)

We'll keep in touch..  ;)

Offline mrpink

Re: Pijn in de rug
« Reactie #72 Gepost op: 06 december 2009, 15:11 »
wat soundragon zegt, vind ik ook wel een goed idee; als iemand mijn spoiler een keer wil proberen, is die van harte welkom. Er hoeft niet geboord te worden en overzetten is een werkje van 1 minuut.

Tommieh

  • Gast
Re: Pijn in de rug
« Reactie #73 Gepost op: 07 december 2009, 13:30 »
Zou het? Tommieh was toch overgestapt? ???
Of stapt hij mogelijk in de lente "terug" ;D
Kan ik me niet voorstellen... 8)

Ik stap niet weer over op de VFR hoor!

In de lente denk ik dat ik de Varo kwijt ben aan de vfrouw. . . :(

die rijdt nu CB (daarvoor een VFR) en toen ze op de Varo stapte zei ze al: zo'n eentje wil ik ook  ;D
(heb ik weer een reden om een andere te kopen  ::) )
Als de lente begint gaan we weer lekker toeren met de kids en dan kan ik pas echt genieten van de Varadero met de rest van't gezin.Dat is toch wel erg leuk.

dan kunnen we gaan pimpem, andere vering, dempers ed. Ik heb er nu al zin aan.
Hopen dat ik geen last meer heb van rug en schouders.