Auteur Topic: Gescheurde uitlaat  (gelezen 195 keer)

Offline Ivo

Gescheurde uitlaat
« Gepost op: 13 juni 2018, 10:54 »
Beste Medetransalpers

Een paar weken terug is er een (extra)gat in mijn uitlaat gekomen op de plek waar mijn bagagerek zit gemonteerd, die is er dus vanaf gebroken. De motor rijdt er niet anders om (klinkt wel anders) maar alleen al voor de stabilteit van mijn kofferrek zou ik graag dit willen verhelpen. Zie fotos

Omdat er eigenlijk geen grote krachten (het kofferrek is voornamelijk opgehangen aan de topkofferplaat en een moer bovenin) op deze plek van het rek werken zou ik het wel willen lassen, ik vroeg me af of er iemand is die daarmee kan helpen? Dan hoef ik niet een nieuwe uitlaat te kopen, en het is immers een kleine breuk. Zou iemand dit kunnen lassen?

Vriendelijke groet,
Ivo
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2018, 11:01 door Ivo »

Offline Ivo

Re: Gescheurde uitlaat
« Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2018, 10:57 »
En nog een tweede foto:

Offline Jeroen

« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2018, 11:50 »
Een kofferrek wat aan de uitlaat vast zit heb ik nog nooit gezien :o

Wellicht kan een van de clubdealers je helpen met lassen, als je zoekt heb je ze zo gevonden hier op het forum!
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline PimW

« Reactie #3 Gepost op: 13 juni 2018, 12:59 »
Volgens mij is dit niet origineel? Dus dat pikkie is er in het verleden ook al eens aangelast denk ik, met een nieuwe uitlaat ben je er dus nog niet.

Gebruik je het rek daadwerkelijk voor koffers of zijn het meer afstandhouders voor tassen? Het feit dat het nu gebroken is zegt wel wat over de doordachtheid van deze constructie...

Mocht je het weer zo willen oplossen, las dan een grotere plaat onder dat pikkie en las die plaat tegen je uitlaat. Je creert daarmee wat extra dikte en verspreid de krachten.
De uitlaat lijkt nu ook naast de las gebroken te zijn, daar is het materiaal namelijk het kwetsbaarst en zijn de krachten het grootst.

Offline Waffie

« Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2018, 22:23 »
nee,

het vast zet punt van het originele hitte schild  dat op de demper zat

ja , zo kun je ook iets vast zetten maar zoals je hebt gemerkt toch niet zo stevig.

dat wordt dus inderdaad eem gat dicht lassen

je bent welkom,
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Ivo

« Reactie #5 Gepost op: 16 juni 2018, 16:32 »
Ik heb inmiddels het baggagerek aangepast en dat zit weer goed. Alleen dus nog een gat in mijn uitlaat.

@Waffie. Ik zou graag langskomen. Het is maar een klein gat alleen ik kan niet lassen.

Ik woon overigens in Maastricht.

Groet Ivo