Auteur Topic: Tegensturen oftewel countersteering  (gelezen 7437 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline alpoverland

Re: Tegensturen oftewel countersteering
« Reactie #30 Gepost op: 07 september 2017, 21:37 »
Geen idee Pedro, maar wel leuk je hier te treffen. Volg je al vanaf het begin van je "make alp great again" project. Veelal prachtig om te zien, soms ook tenenkrommend als je weer met een hand een slijptol vast hebt en in je andere hand het werkstuk. Brrrr. Veel plezier in Zuid-Amerika, ik blijf je volgen!

Had een vermoeden waarom die aflevering binnen no time -2 had! Beter aflevering 101 die ik nu aan het exporteren ben niet kijken want daar slijp ik de koplamp om het glas weg. Top dat je kijkt man, zal nog regelmatig stomme dingen doen maar vooral mooie dingen is het doel! En een mooie Alp maakt het toch allemaal ineens een stuk makkelijker. En volgende week komen twee maten hierheen en die rijden ook Alps. Het wordt feest! Spread the word.

Hey Pedro! The Rolling Dutchman hiero ;-). Leuk je hier te zien!

Cheers TRD! Altijd mooi om in een Alp vriendelijke omgeving te zijn. Wil nog steeds hier een project topic maken maar ben steeds bezig met videos drukken.

Offline Johnvl

Re: Tegensturen oftewel countersteering
« Reactie #31 Gepost op: 25 april 2018, 00:16 »
Ik gebruik het meer voor een nood uitwijk.

Wil je naar links uitwijken & voorbij voorbeeld een object dat naar recht loopt (of stil staat) dan duw je je linker hendel, en wil je naar rechts uitwijken dan duw je de rechter hendel. Voor beginners zou ik dat op een lege (schone, dus geen zand ed) weg met lage snelheid beoefenen. Later je snelheid steeds wat opvoeren. Let wel op dat je niet te veel stuurt en in een ander gevaar terecht komt, zoals in een berm of ander dan wel of niet stilstaand object. Er is maar weinig nodig voor oversturen. En kijk nooit naar het gevaar. Hazen en katten wijk ik nooit uit.

JohnvL

Petrus64

  • Gast
Re: Tegensturen oftewel countersteering
« Reactie #32 Gepost op: 25 april 2018, 07:22 »
Wat ik nog mis in het countersteer verhaal is dat als je dit doet je met de tegenovergestelde knie contact zoekt met je tank en daar licht tegenaan drukt.
Het helpt oa voor een stabieler gevoel bij het countersteeren.  :)

Offline Johnvl

Re: Tegensturen oftewel countersteering
« Reactie #33 Gepost op: 27 april 2018, 15:06 »
 ;D     
Citaat
Wat ik nog mis in het countersteer verhaal is dat als je dit doet je met de tegenovergestelde knie contact zoekt met je tank en daar licht tegenaan drukt.
Het helpt oa voor een stabieler gevoel bij het countersteeren.  :)

Die (pizza) bezorgers wel eens zien rijden? Met losse beentjes en als nog ff kan met 'n gestrekt been een bocht in...  :o

Kan nog wat worden als die straks voor de motor gaan  ;D
JohnvL

Petrus64

  • Gast
Re: Tegensturen oftewel countersteering
« Reactie #34 Gepost op: 27 april 2018, 15:34 »
;D     
Die (pizza) bezorgers wel eens zien rijden? Met losse beentjes en als nog ff kan met 'n gestrekt been een bocht in...  :o

Kan nog wat worden als die straks voor de motor gaan  ;D


Hahaha ja, ik woon in het stadscentrum van Zwolle en heb een 1e rangs uitzicht op de bezorgers  die hier voorbij crossen.  ;D

Offline J-P

Re: Tegensturen oftewel countersteering
« Reactie #35 Gepost op: 27 april 2018, 15:42 »
Met die scooteraars hadden we altijd het meeste werk inderdaad, om die fatsoenlijk op een motor te laten rijden.  De knieen en voeten zijn inderdaad bijna net zo belangrijk als het countersteer-gebeuren. Daar is grote winst mee te halen qua strakke bochten rijden.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Petrus64

  • Gast
Re: Tegensturen oftewel countersteering
« Reactie #36 Gepost op: 27 april 2018, 16:41 »
Kon dat goed merken op mijn Harley electra glide, countersteering hielp op die motor echt om beter de bocht door te komen. Samen met nog wat mechanische gadgets ::)