Auteur Topic: Modificatie brandstofpomp AT 750  (gelezen 1701 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline DaveVDk

Modificatie brandstofpomp AT 750
« Gepost op: 18 juni 2018, 22:07 »
Hallo allen,

Wil graag mijn brandstofpomp van de Africa Twin 750 modificeren zonder contactpuntjes. Weet iemand of er de printplaat nog voor verkrijgbaar is van Olav, of is er inmiddels een ander alternatief?

Hoor het graag!

Mvg
Dave

Offline Brombeer

Re: Modificatie brandstofpomp AT 750
« Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2018, 23:03 »

Mocht je de puntloze mod niet meer treffen,

Voor 3 tientjes koop je een nieuwe ontstoorde set (of voor 50 cent en wat huisvlijt doe je het zelf).


Die oplossing is al afdoende en levert geen issues meer op. Desondanks kan het nooit kwaad om bij een 'grote beurt' periodiek die puntenset te controleren. Want alles kan kapot, ook een puntloze oplossing.


edit: was DIT topic, meen ik. Die link daarin is doot, maar op XRV.org vind je hem wel.

Ik heb het toen zelf gedaan. Als je klein beetje handig bent..


Brom
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2018, 23:11 door Brombeer »
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Oldtimer

Re: Modificatie brandstofpomp AT 750
« Reactie #2 Gepost op: 19 juni 2018, 10:26 »
Ik heb een aangepaste. Overgenomen van Bram maar past niet op de XLV750R.
Te weinig ruimte.
Heb hem overgenomen voor 100 euro en betrr dan een nieuwe.( met lichtsluis ipv puntjes )
Bij interesse stuur ff pm
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Dorus

Re: Modificatie brandstofpomp AT 750
« Reactie #3 Gepost op: 19 juni 2018, 23:36 »
op het LC8 forum lijkt de PCB nog steeds beschikbaar te zijn. Hij maakt ook speciale voor de AT kennelijk maar ik weet zelf niet wat het verschil tussen die van de LC8 en de RD07.

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2582

Offline Oldtimer

Re: Modificatie brandstofpomp AT 750
« Reactie #4 Gepost op: 20 juni 2018, 07:47 »
Stuur ff je 06 D. Dan krijg je de foto via whatsapp
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline daandus

Re: Modificatie brandstofpomp AT 750
« Reactie #5 Gepost op: 20 juni 2018, 23:11 »
Ik heb een boel van die setjes gemaakt met een blusdiode.
Uiteindelijk nog flink pompproblemen tijdens onze wereldreis - ik vrees dat de pomp ook niet gemaakt is voor hele veel km's..... Maar goed, het blijft veel goedkoper dan een nieuwe pomp en je haalt er dubbel de levensduur uit ofzo.

Die lichtsluis heb ik ook gebouwd, stuk of 6. Was toch ook gedonder mee qua vervuiling, maar goed - ik heb er ook goede verhalen over gehoord!

Facetpomp lijkt toch 't beste....
... was ooit lid ...

Offline Dorus

Re: Modificatie brandstofpomp AT 750
« Reactie #6 Gepost op: 21 juni 2018, 00:29 »
Facetpomp lijkt toch 't beste....

Uiteindelijk kost een nieuwe Facetpomp 45 euro bij RR. Dat is bijna net zoveel als vragen voor een mod/reparatie voor de bestaand pomp. Dan lijkt mij dat inderdaad wel de beste optie omdat die volgens mij ook gewoon 1 op 1 werk.

Offline Mama Africa

Re: Modificatie brandstofpomp AT 750
« Reactie #7 Gepost op: 21 juni 2018, 10:04 »
Uiteindelijk kost een nieuwe Facetpomp 45 euro bij RR. Dat is bijna net zoveel als vragen voor een mod/reparatie voor de bestaand pomp. Dan lijkt mij dat inderdaad wel de beste optie omdat die volgens mij ook gewoon 1 op 1 werk.

Ook mijn brandstofpomp heeft eergister de geest gegeven. Als ik het goed lees vervangt deze Facetpomp de originele pomp en hoef je verder niks aan te schaffen om deze passend te maken? Er wordt dus ook gebruik gemaakt van hetzelfde relais en je moet hem op dezelfde plek monteren?

Zo ja, bestel ik hem graag zo snel mogelijk! :)
I don't want a pickle, I just want ride on my motorcikle. I don't want to die, I just want a ride on my motorcy.........cle

Offline Dorus

Re: Modificatie brandstofpomp AT 750
« Reactie #8 Gepost op: 21 juni 2018, 14:04 »
Ook mijn brandstofpomp heeft eergister de geest gegeven. Als ik het goed lees vervangt deze Facetpomp de originele pomp en hoef je verder niks aan te schaffen om deze passend te maken? Er wordt dus ook gebruik gemaakt van hetzelfde relais en je moet hem op dezelfde plek monteren?

Zo ja, bestel ik hem graag zo snel mogelijk! :)

Zover ik weet hoef je verder niets aan te schaffen om het passend te maken. Om hem op hetzelfde relais aan te sluiten kan je de connector gebruiken van de originele pomp.  De Facet pomp zelf moet je een beetje aanpassen, er moet namelijk een ophangbeugeltje afgeslepen worden zodat de pomp in de originele mounting rubber van de OEM pomp past.

Zelf heb ik deze mod nog niet gedaan maar zit er wel over na te denken omdat mijn AT al 80k met de originele pomp doet.
Hier een link voor installatie instructies.

Offline Mama Africa

Re: Modificatie brandstofpomp AT 750
« Reactie #9 Gepost op: 21 juni 2018, 16:31 »

Zelf heb ik deze mod nog niet gedaan maar zit er wel over na te denken omdat mijn AT al 80k met de originele pomp doet.


Thanks, ik ga hem gewoon bestellen want rondrijden zonder brandstofpomp en (weer) ergens stil komen te staan heb ik niet zo'n zin in  ;D

Ik laat tzt hier even weten hoe het is gegaan!
I don't want a pickle, I just want ride on my motorcikle. I don't want to die, I just want a ride on my motorcy.........cle

Offline Dorus

Re: Modificatie brandstofpomp AT 750
« Reactie #10 Gepost op: 22 juni 2018, 14:00 »
Thanks, ik ga hem gewoon bestellen want rondrijden zonder brandstofpomp en (weer) ergens stil komen te staan heb ik niet zo'n zin in  ;D

Ik laat tzt hier even weten hoe het is gegaan!

Succes! Ik ben benieuwd of het lukt

Offline Brombeer

Re: Modificatie brandstofpomp AT 750
« Reactie #11 Gepost op: 23 juni 2018, 00:54 »

Die Facet is nou ja laat maar.


Doe maar die diode ontstoring op de Mitsubishi van 50 centen  ;)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Mama Africa

Re: Modificatie brandstofpomp AT 750
« Reactie #12 Gepost op: 03 juli 2018, 17:08 »
Succes! Ik ben benieuwd of het lukt

Het bestellen is gelukt en ik heb hem binnen. Samen met Ad de originele opengemaakt en op zijn advies alleen de contactpunten vervangen dus de facetpomp ging weer in de rugzak mee naar huis, rijdend op nieuw rubber.

Plan is nu om de facetpomp AT-klaar te maken en in mijn buddy bewaren als backup. Ik heb hiermee geen haast, wordt waarschijnlijk volgende maand want dan heb ik wat meer vrije tijd.
I don't want a pickle, I just want ride on my motorcikle. I don't want to die, I just want a ride on my motorcy.........cle

Offline PimW

Re: Modificatie brandstofpomp AT 750
« Reactie #13 Gepost op: 03 juli 2018, 17:20 »
Als je hem als back-up gaat meenemen wel even een poosje mee rondrijden he, dat je zeker weet dat t werkt ;D

Offline Mama Africa

Re: Modificatie brandstofpomp AT 750
« Reactie #14 Gepost op: 04 juli 2018, 10:07 »
Als je hem als back-up gaat meenemen wel even een poosje mee rondrijden he, dat je zeker weet dat t werkt ;D

Bedankt voor je meedenken!! :)
I don't want a pickle, I just want ride on my motorcikle. I don't want to die, I just want a ride on my motorcy.........cle

Offline Ghost Rider

Re: Modificatie brandstofpomp AT 750
« Reactie #15 Gepost op: 05 juli 2018, 09:37 »
Die Facet is nou ja laat maar.


Doe maar die diode ontstoring op de Mitsubishi van 50 centen  ;)

Die diode helpt Brom, maar als je het helemaal goed wil doen zet dan meteen een condensator over de contactpunten! (B32529 van 1,0µF, zoals vroeger over de contactpuntjes van je brommert....)
1999 XRV750A
1989 GT 650 Hawk
1984 Moto Guzzi V50 Monza
1974 Suzuki GT 750
1968 BSA Starfire